Pagina 57 van 102
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 23 mei 2018 05:41
door Magic666
Stuur en velgen zijn ook zwart van mijn huidige fiets, denk dat daarom een zwart logo ook iets beter zal smoelen, maar aangezien CAP een vrij donkere kleur is zou wit misschien ook niet misstaan.
Oh well... tijd zal het leren
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 30 mei 2018 09:03
door bartv
PROJECT MEGAFORK:
Een voorvork voor expeditie-fatbike waarin een 2e (reserve) achterwiel kan worden gemonteerd. Met daarbij een nieuw setje handgespaakte WiND-wielen.
Zie:
http://windcycleworks.nl/post/174395897 ... t-megafork
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 30 mei 2018 10:29
door japiecarbon
Wat ik mij dan af vraag, waarom een reserve achterwiel? Is dat voor als de body kapot gaat?
Want als je achterwiel stuk is, dan heb je ook niets aan je voor achterwiel zonder voorwiel wiel
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 30 mei 2018 10:47
door Ernie C.
Misschien ook iets voor op de racer. Dan kun je zowel je berg als je poldercassette meenemen
.
Zal inderdaad voor de body zijn en er gaat eerder een spaak kapot in het achterwiel. Met een noodreparatie wordt het minder stevig Je hebt dan weer een vers wiel om het meeste gewicht + aandrijfkrachten te verwerken.
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 30 mei 2018 17:28
door bartv
@japiecarbon: Ernie C. heeft je vraag al beantwoord ...
@Ernie C. : Technisch gezien zou het zeker ook kunnen op een racer!
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 31 mei 2018 20:25
door Vieux chnoque
Technisch interessant, maar Wind Cycleworks komt steeds meer in de hoek van freaky( bijzondere) frames en oplossingen. Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 01 jun 2018 09:46
door bartv
Vieux chnoque schreef: ↑31 mei 2018 20:25
Technisch interessant, maar Wind Cycleworks komt steeds meer in de hoek van freaky( bijzondere) frames en oplossingen. Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
Mijn insteek is juist dat verschillende smaken mogelijk zijn.
Dit naast de SPECIALS als 'huisstijl'.
Zo ben ik nu bijvoorbeeld bezig met een klassiek frame met bilaminate-elementen.
Ook een frame als de Vetta van Timo is prima mogelijk!
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 01 jun 2018 10:11
door jwkeij
Maar dan krijg je zo'n (wel handgebouwd) standaard Speedvagen. Die zien er allemaal hetzelfde uit. Even los gezien van het hoge hippe gehalte en de begeerte ervan.
Áls je dan een custom frame laat maken, haal er dan zoveel mogelijk uit wat erin zit, toch?
Ik vind het juist mooi om te zien dat smaken en fietsgebruik zo verschillen, maar uiteindelijk is je fiets wel een Hollands handgemaakt product.
Even wat voetnoten
*ja, ik ben natuurlijk bevooroordeeld met mijn Wind19.
**Ik teken meteen voor een Speedvagen. Mijn portemonnee trouwens niet.
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 01 jun 2018 10:50
door csteenbe
Vieux chnoque schreef: ↑31 mei 2018 20:25
Niet altijd mijn smaak, ik zie liever de Vetta, met de Wind C. Stuurpen.
Idd zo een Vetta is prijstechnisch zeer interessant en Antonio heeft uitstekende skills en is bijzonder aardig!
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 01 jun 2018 10:53
door Smoothsailor
Verbaas me erover dat ik nooit een speedvagen zie met een afwijkende geo.
Heb net een rondje gereden met mijn oude duell, fijn snel ritje maar mijn wind 32 past me beter
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 01 jun 2018 11:12
door jwkeij
Nou heb ik t idee dat er maar enkele maten met één vaste geo gemaakt worden daar in the vanilla workshop.
Dat kan ik mis hebben.
Ook als je 10.000,- stukslaat voor een Baum heb ik trouwens nog niet het idee dat ie vrij uniek is. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Re: Wind Cycleworks
Geplaatst: 01 jun 2018 11:23
door csteenbe
jwkeij schreef: ↑01 jun 2018 11:12
Nou heb ik t idee dat er maar enkele maten met één vaste geo gemaakt worden daar in the vanilla workshop.
Dat kan ik mis hebben.
Ook als je 10.000,- stukslaat voor een Baum heb ik trouwens nog niet het idee dat ie vrij uniek is. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Idd je hebt het mis, zijn beide volledig custom te verkrijgen.