Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 05 dec 2014 17:55

Hij meet geen snelheid en geen afstand! Heb inmiddels een nieuw spaakmagneetje geprobeerd. Helaas zonder resultaat. De geschiedenis van gereden ritten is leeg. Ook de koersen die erop stonden heb ik net verwijderd. Dit bracht ook geen soelaas Dirk.

Als ik de gsc10 pair met de edge 800 knippert er eerst een groen lampje op de snelheids-/cadansmeter. Dan een paar keer een rood lampje als de crank de sensor passeert. Dan wordt ook keurig de cadans aangegeven. Echter als ik het wiel draai en het magneetje op de spaak passeert de gsc10 wordt dit niet geregistreerd.

Al op verschillende fora gekeken. Maar nergens wordt er een oplossing gegeven. Het vreemde vind ik dat ik zondag nog een uurtje op de tacx had gefietst. Toen deed hij het nog prima. En zonder iets te veranderen lijkt het wel of het armpje van de gsc10 kapot is. Dat zou denk ik nog de enige optie kunnen zijn!

Maar volgens mij heb ik er alleen last van als ik binnen op de tacx rijd. Buiten wordt de snelheid via de satellieten gemeten toch?

ddetaey
Forum-lid

Gebruikersavatar ddetaey 05 dec 2014 19:17

Ken je niemand in je nabije fietsomgeving die ook een Edge800 heeft?
Even wisselen van fietscomputer geeft duidelijk aan waar het probleem zich echt voordoet. - in de computer of bij de sensors.
Dit heeft mij in ieder geval geholpen om definitief vast te stellen dat het probleem bij de Edge zelf lag en niet aan de sensor, magneetje of ...
Hetzelde probleem deed zich namelijk voor onafhankelijk van de fiets.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 05 dec 2014 19:22

stephan68 schreef:Hij meet geen snelheid en geen afstand! Heb inmiddels een nieuw spaakmagneetje geprobeerd. Helaas zonder resultaat. De geschiedenis van gereden ritten is leeg. Ook de koersen die erop stonden heb ik net verwijderd. Dit bracht ook geen soelaas Dirk.

Als ik de gsc10 pair met de edge 800 knippert er eerst een groen lampje op de snelheids-/cadansmeter. Dan een paar keer een rood lampje als de crank de sensor passeert. Dan wordt ook keurig de cadans aangegeven. Echter als ik het wiel draai en het magneetje op de spaak passeert de gsc10 wordt dit niet geregistreerd.

Al op verschillende fora gekeken. Maar nergens wordt er een oplossing gegeven. Het vreemde vind ik dat ik zondag nog een uurtje op de tacx had gefietst. Toen deed hij het nog prima. En zonder iets te veranderen lijkt het wel of het armpje van de gsc10 kapot is. Dat zou denk ik nog de enige optie kunnen zijn!

Maar volgens mij heb ik er alleen last van als ik binnen op de tacx rijd. Buiten wordt de snelheid via de satellieten gemeten toch?
Via gps wordt de snelheid weergegeven en geregistreerd.
Je kunt nog proberen sensoren te ontkoppelen-Garmin uitzetten en de sensoren opnieuw paren.
Magneet moet het armpje zo dicht mogelijk passeren.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 05 dec 2014 19:50

Is het niet zo dat bij het gebruik van de GSC10 Sensor ook de snelheid via de sensor wordt weergegeven?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 dec 2014 22:52

Ja, tenzij de snelheid via de sensor niet werkt. Dan pakt ie GPS.

beren040
Forum-lid

Gebruikersavatar beren040 06 dec 2014 10:08

Dit is een optie die ik als laatste redmiddel gebruik:

"leg je vinger stevig op de linker bovenhoek van je garminscherm en blijf "drukken" en zet dan je garrmin aan
je gaat dan naar de fabrieksreset"

Is tip van helpdesk van Garmin
Allard

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 07 dec 2014 11:29

Ben de afgelopen dagen grieperig, dus van fietsen/tacxen komt toch niks. Ben effe aan het knutselen geweest. Software/firmware geüpdatet, harde reset gegeven.
Ook dit allemaal helaas zonder resultaat. Ben bang dat het armpje van de gsc10 op een of andere manier toch kapot is. Dank voor het meedenken in ieder geval!

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 11 dec 2014 18:47

Vandaag een nieuwe cadans-/snelheidsmeter gekocht. En toen gaf mijn Edge 800 ook binnen weer de snelheid aan! Dus opgelost. Was toch het armpje die de snelheid registreert kapot.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 dec 2014 18:51

Sensor is dan nog prima te gebruiken voor op de spinner/Tacx !

opperhoofd
Forum-lid

Gebruikersavatar opperhoofd 11 dec 2014 19:24

Beetje late reactie.

Hardwaremetig de gsc10 kapot komt vaker voor. Heb er ook al een kapot. Na wat googlen was ik er destijds snel achter dat het intern kapot was. En net zoals jij heb duidelijk aanwijsbare oorzaak.

En wbt veel fit files op je garmin. Regelmatig de tracklogs verplaatsen naar je pc/cloud om ellende te voorkomen. De kans op corrupte fit files is groter naarmate het aantal tracklogs toe neemt.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 23 dec 2014 09:38

Vraagje over het doorsturen van work-outs naar je garmin.

Ik zit meestal op mijn werkpc (privé is momenteel kapot). Echter heb ik hier niet alle rechten (kan bijvoorbeeld niets downloaden).

Nu maak ik regelmatig een work-out en verzend deze naar mijn garmin. Echter werkt dat momenteel niet :-(. Iemand enig idee hoe ik dit op een andere manier kan doorsturen?

Onze pc man van het werk heeft gramin express wel voor me geïnstalleerd. Nadeel is alleen dat als ik iets wil doorsturen dat hij dan iedere keer om een wachtwoord vraagt (dat wachtwoord krijg ik natuurlijk niet). Hopelijk is er hier iemand die veel verstand heeft van computers :-).

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 23 dec 2014 17:15

gaisdergerman schreef:Vraagje over het doorsturen van work-outs naar je garmin.

Ik zit meestal op mijn werkpc (privé is momenteel kapot). Echter heb ik hier niet alle rechten (kan bijvoorbeeld niets downloaden).

Nu maak ik regelmatig een work-out en verzend deze naar mijn garmin. Echter werkt dat momenteel niet :-(. Iemand enig idee hoe ik dit op een andere manier kan doorsturen?

Onze pc man van het werk heeft gramin express wel voor me geïnstalleerd. Nadeel is alleen dat als ik iets wil doorsturen dat hij dan iedere keer om een wachtwoord vraagt (dat wachtwoord krijg ik natuurlijk niet). Hopelijk is er hier iemand die veel verstand heeft van computers :-).
Kun je het bestand niet kopiëren en plakken?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie