Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

siemon
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 apr 2006 15:12

siemon 19 apr 2011 23:29

@ Job, maar dat is dus op de Edge zelf. Ik wil de kaarten in MapSource installeren.
Nu is fiets navigatie nog helemaal nieuw voor me en misschien is het dus niet logisch maar ik dacht in MapSource ook beide kaarten te installeren zodat ik deze kon gebruiken om tracks/routes te maken.

Gebruikersavatar
kevinp
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2011 15:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar kevinp 21 apr 2011 17:25

Ik heb sinds gisteren een Edge 800 gekocht, maar zit toch met enkele vragen na het lezen van de gebruiksaanwijzing.

1. Hoe kun je het scherm waar je gegevens op komen wijzigen (zelf kiezen wat je kunt aflezen; km/cadans/hartslag)?
2. Hoe maak je zelf maps en laad je die op de edge 800?
Canyon ultimate al / white / sram force / fulcrum racing zero en 5

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 21 apr 2011 23:13

[quote="KevinP"]1. Hoe kun je het scherm waar je gegevens op komen wijzigen (zelf kiezen wat je kunt aflezen; km/cadans/hartslag)?[/quote]
Legitieme vraag, heb ik me zelf ook rot naar gezocht. Ofwel:
1) een veld voor 4 seconden vasthouden waarna je het kunt wijzigen
2) over fietsinstellingen, trainingspagina's, timer-pagina's het aantal pagina's, hoeveelheid velden en velden zelf kiezen...

tomkolkman
Forum-lid
Berichten: 1212
Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24

tomkolkman 21 apr 2011 23:20

Voor de geinterreseerden; er is een software update voor de 800 (versie 2.20). Als het goed is is het probleem met uitstapjes naar de Noordpool of Afrika hierin opgelost. Tevens een paar andere kleine fixes.



Added setting to turn on 1 second recording in Settings > System > Data Recording.
Fixed an issue that could cause large jumps in position and distance.
Added Last Lap Power data field.
Fixed an issue that was causing ANT sensors to not pair as expected.
Added a setting to enable a prompt to recalculate during navigation.
Courses are now usable with GPS turned Off and a connected ANT+ Speed sensor.
The Virtual Partner can now be manually synchronized by pressing and holding on the Virtual Partner graphic.
Fixed a speed zone field display issue.
Improved course navigation.
Fixed issues viewing an activity in progress from the history menu.
Fixed issue with some Mac users not being able to connect to device without resetting the timer.
Fixed some display issues when using a weight scale.
Fixed an issue that could cause distance to not accumulating after switching bike profiles while the timer is running.
Fixed a few issues while editing workouts and a display issue while doing a workout in night mode.
Fixed a display issue while doing a workout in night mode.
Improved elevation calibration when manually setting device elevation.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Gebruikersavatar
kevinp
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2011 15:51
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Gebruikersavatar kevinp 21 apr 2011 23:34

@ Kauw vot: bedankt, hier was ik naar op zoek.
Canyon ultimate al / white / sram force / fulcrum racing zero en 5

interactyvo
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 apr 2011 22:03

interactyvo 22 apr 2011 13:01

@KevinP
Menu/instellingen/Fietsinstellingen/Trainings pagina's/Timer Pagina's
Hier kan je pagina's aan en uit zetten en het aantal velden definieren.
Op de pagina's zelf kan je door een veld langer ingedrukt houedn het veld zelf in delen met het door jou gewenste setting.

Op vraag 2 weet ik het antwoord nog niet :)

Yvo
http://alpmere.nl

[quote="KevinP"]Ik heb sinds gisteren een Edge 800 gekocht, maar zit toch met enkele vragen na het lezen van de gebruiksaanwijzing.

1. Hoe kun je het scherm waar je gegevens op komen wijzigen (zelf kiezen wat je kunt aflezen; km/cadans/hartslag)?
2. Hoe maak je zelf maps en laad je die op de edge 800?[/quote]

ronkinkel
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 20 aug 2010 01:49

ronkinkel 23 apr 2011 12:31

Kan je bij de edge 800 ook je odo meter instellen zodat je je reeds gerenden km over kan nemen?


joers
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 feb 2011 18:21

joers 23 apr 2011 22:51

Ik heb al een ander topic geopend....ik ben ook op zoek naar een gps-fietscomputer.
Eerst leek de Edge 500 me erg leuk, toen viel mijn oog op de 705 en nu dus op de 800.
Er zijn diverse bundels te koop, waaronder een met cadansmeter en hartslagmeter (en die functies wil ik echt hebben). Nu is er nog een duurdere bundel, waar Europes kaartmateriaal bij zit.
Als ik de goedkopere variant neem, zonder het kaartmateriaal, kan ik dan geen enkele kaart zien op mijn scherm? Dat lijkt me toch van wel?
De Edge 800 spreekt me wel heel erg aan....
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 23 apr 2011 23:06

[quote="joers"]Ik heb al een ander topic geopend....ik ben ook op zoek naar een gps-fietscomputer.
Eerst leek de Edge 500 me erg leuk, toen viel mijn oog op de 705 en nu dus op de 800.
Er zijn diverse bundels te koop, waaronder een met cadansmeter en hartslagmeter (en die functies wil ik echt hebben). Nu is er nog een duurdere bundel, waar Europes kaartmateriaal bij zit.
Als ik de goedkopere variant neem, zonder het kaartmateriaal, kan ik dan geen enkele kaart zien op mijn scherm? Dat lijkt me toch van wel?
De Edge 800 spreekt me wel heel erg aan....[/quote]

Je kunt OSM kaarten gratis downloaden. In Benelux vergelijkbaar met Garmin kaarten. Voordeel zoals gezegd gratis!
What makes the boat go faster?

joers
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 feb 2011 18:21

joers 23 apr 2011 23:07

Ik denk dat ik overstag ben...de Edge 800 gaat het over een tijdje worden ;)
Still the same....maar dan 60 kilo lichter! And it feels great!! / rides a Stevens Aspin Ultegra

bert01
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 25 jun 2010 23:31

bert01 24 apr 2011 15:34

Zijn er meer met het probleem dat de hartslagmeter zo belabberd reageert in het begin van je training? deed hij tot paar weken terug nooit maar heb nu telkens tijdens de eerste 15min+/- een hartslag van 220....

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 apr 2011 15:38

Kwestie van je band beter vochtig maken waarschijnlijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten