Pagina 57 van 259

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 23 jan 2017 14:03
door Fietsen?altijd
Wat een marketing zou het zijn: Boonen wint laatste Roubaix op s-works met schijfremmen!

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 23 jan 2017 14:08
door MarkVeenstra
"Ondanks de grotere remkracht van zijn remschijven, wint Boonen in Roubaix"
bedoel je dat? ;)

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 23 jan 2017 15:02
door Fietsen?altijd
raven14 schreef:Ik heb het 'grote' verschil qua vuil nog niet gemerkt, eerlijk gezegd. Spreek jij specifiek over alu remrand?
Dat heb je idd alleen bij alu. Als je met carbon remblokken op een alu remrand gaat dan zit er ook allemaal aluminium vijzel in. Remblokken voor Alu bestaan geloof ik uit een harde compound dan voor carbon rem rand. Daarom remmen remblokjes voor aluminium niet op carbon omdat die geen grip hebben want ze zijn te hard.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 23 jan 2017 15:24
door daniel1975
Fietsen?altijd schreef:
Wat een marketing zou het zijn: Boonen wint laatste Roubaix op s-works met schijfremmen!
Boonen mist de aansluiting op De Muur ivm te zware fiets en verliest daardoor de Ronde :lol:

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 23 jan 2017 15:34
door Lcsmet
daniel1975 schreef:
Fietsen?altijd schreef:
Wat een marketing zou het zijn: Boonen wint laatste Roubaix op s-works met schijfremmen!
Boonen mist de aansluiting op De Muur ivm te zware fiets en verliest daardoor de Ronde :lol:
Zolang de UCI het minimum gewicht voor een prof fiets op 6,8 kg zal behouden is er geen enkel probleem met het "meergewicht" van de remschijven.
Ook de fietsen met remschijven zullen net iets meer dan deze 6,8 kg halen.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 23 jan 2017 15:51
door Ernie C.
Als het geen enkel probleem zou zijn dan hoefde Sagan niet met een fiets van 8,4kg op pad. Het verschil tussen een Venge met hoge wielen en een Tarmac met lage zal ook geen anderhalve kilo zijn...

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 23 jan 2017 20:33
door daniel1975
Ernie C. schreef:Als het geen enkel probleem zou zijn dan hoefde Sagan niet met een fiets van 8,4kg op pad.
:lol: :lol: :lol:

tuurlijk kun je een fiets met schijven ook wel op 7kg krijgen, maar dan moet je alle marketing bullshit verwijderen en terug naar de basis. En dat is niet de bedoeling van het clubje van mr. Sinyard ;)

Och, wat hadden de speci-fanboys toch altijd hun mond vol over de bochels en het overgewicht van de Dogma..... :twisted:

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 23 jan 2017 21:37
door senior
amclassic-fan schreef:Je mist met een schijfrem het aluminium slijpsel dat je met een velgrem wel hebt, worden je handen altijd lekker zwart van.
Daarom heb ik altijd bij mijn reservebandje een paar van die dunne latexhandschoentjes :like:

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 25 jan 2017 10:06
door m0217585
De reclamecampagne begint... Boonen zal nog opbrengen.

http://www.hln.be/hln/nl/4411/Tom-Boone ... ooit.dhtml

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 25 jan 2017 10:26
door Ernie C.
Want een massasprint kun je alleen winnen door flink te remmen in de laatste rechte lijn...

Dat je je pensioenpot nog wat wilt aanvullen, oké maar dit komt wel heel treurig over.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 25 jan 2017 10:53
door jakkel
Bedankt Tom, over enkele maanden krijgt niemand z'n velgremmenfiets nog aan de straatstenen kwijt.

Re: Het grote schijfremmentopic

Geplaatst: 25 jan 2017 11:17
door Keezx
Tom z'n schoorsteen moet ook roken....
En los daarvan hoop ik dat het snel gaat en de markt overspoeld gaat worden met leuk spul voor spotprijzen, maar ik ben bang dat het zo'n vaart niet gaat lopen....