Energie topic
Er is best een kans dat als saldering wordt afgeschaft er juist een eerlijkere prijs voor teruglevering ontstaat. Misschien is die terugleverprijs juist nu zo laag omdat eerst een hele berg gesaldeerd moet worden en er dus niets verdiend wordt. Het verdienen gebeurt dan op hetgeen daarboven wordt teruggeleverd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dat durf ik nog wel te betwijfelen. Taiwan is een giga belangrijke speler op de wereldeconomie, en China nog veel groter. Die impact gaat mega groot zijn.
En wat ErnieC zegt: historie bewijst dat totale overwinning zelden mogelijk is cq. een duurzame vrede oplevert. Of je nu leuk vindt of niet, men zal aan tafel moeten gaan zitten en Poetin iets moeten geven om zijn gezicht te redden. Rationeel denken en argumenteren werkt niet die man, eigenlijk niet met de hele Russische cultuur. Die draait veel meer om het recht van de sterkste dan wij gewend zijn.
It feeds the rich while it buries the poor
Less is bore
Aan jou een leverancier te kiezen die wel voldoet aan je verwachtingen.
Mijn leverancier (vlaamse ecopower) vind geeft een goede aanzet (ik dacht 4 cent verschil per kwh tussen wat ik plaats op net en wat ik koop*).
Jij kiest wat je aankoopt; ik vind het zo gek dat jij je de wel lijkt te laten voorschrijven door energiebedrijven die je totaal niet sympathiek vindt.
Walter
* dat gaat of de kostprijs van de energie zelf; voor afname moet je er de kosten van het net en allerlei bijkomende taksen op toevoegen.
Maar dat is dan echt wel voornamelijk economisch. En ja, dat zal een grote impact hebben.daniel1975 schreef: ↑20 jan 2023 11:53Dat durf ik nog wel te betwijfelen. Taiwan is een giga belangrijke speler op de wereldeconomie, en China nog veel groter. Die impact gaat mega groot zijn.
En wat ErnieC zegt: historie bewijst dat totale overwinning zelden mogelijk is cq. een duurzame vrede oplevert. Of je nu leuk vindt of niet, men zal aan tafel moeten gaan zitten en Poetin iets moeten geven om zijn gezicht te redden. Rationeel denken en argumenteren werkt niet die man, eigenlijk niet met de hele Russische cultuur. Die draait veel meer om het recht van de sterkste dan wij gewend zijn.
It feeds the rich while it buries the poor
Maar de oorlog aan de rand van Europa is ook politiek héél tricky. Europa en de VS gaan China niet veel in de weg leggen ivm Taiwan vermoed ik. Een groot verschil met het conflict Oekraïne/Rusland. China is veel te machtig geworden om die nog compleet te dwarsbomen. Rusland is een staat die behalve olie en gas eigenlijk niets meer in de pap te brokken heeft. En daarom gaan we er zo hard tegenin.
Mijn idee, niet de absolute waarheid.
Wat een geklaag uit Nederland. Wij krijgen in Frankrijk 10ct per kWh, voor zeker 10 jaar. (We betalen ook maar iets van 17ct, maar dat gaat volgende maand iets naar boven). De staatsschuld wordt daardoor wel heel erg hoog.
En wij vinden dat in Europa helemaal niet erg dat Frankrijk zijn staatsschuld laat opstapelen. Daar betalen we DOL graag voor ofzo
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid HC
Volgens mij is Frankrijk een van de landen met de hoogste belastingdruk in Europa.
Het voelt alsof het Nederland is maargoed.......
- daniel1975
- Forum-lid HC
En wanneer gaan ze daar ook alweer met pensioen....wasbeer2006 schreef: ↑20 jan 2023 15:36 Volgens mij is Frankrijk een van de landen met de hoogste belastingdruk in Europa.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Nou op onze leeftijd
En dan nog een geel hesje aantrekken.
En dan nog een geel hesje aantrekken.
Daniel, het klinkt vaak leuker dan dat het is. Iemand die vroeg met pensioen gaat kan er dan weer niet van leven. De vrouw van mijn osteopaat kan voor een volledig pensioen ook pas met haar 67e als schooljuf. Maar over politie, brandweer, EDF personeel zijn andere verhalen te doen.daniel1975 schreef: ↑20 jan 2023 15:56En wanneer gaan ze daar ook alweer met pensioen....wasbeer2006 schreef: ↑20 jan 2023 15:36 Volgens mij is Frankrijk een van de landen met de hoogste belastingdruk in Europa.
Wat belasting betreft. De sociale afdrachten zijn best flink hoog, zeker voor werkgevers. Wij als pensionado's betalen naar mijn mening veel te weinig.