Dat gevoel heb ik idd ook. Zelf een CAAD10 gehad waar ik ongelooflijk tevreden mee was...afgezien van het krakende BB30 bracket dan.jo_spr schreef:Hoi. Ik fiets al jaren Cannondale super six evo en system six. Ik ben zo langzamerhand toe aan een nieuwe fiets. Ben echter aan het twijfelen of het een Cannondale wordt. Heb het gevoel dat ze een beetje de boot aan het missen zijn. Cannondale heeft steeds de mond vol over system integration, maar merken als Canyon en Trek passen dat pas echt mooi toe in bijv hun sturen van hun topmodellen. Ook hoor ik de klachten van diverse kanten van BB30 gebruikers.
Over smaak valt niet te twisten, maar de kluerstelling van de laatste jaren is niet zo mijn ding.
Cannondale is natuurlijk een merk dat niet in de grijze massa wil opgaan, maar mij raken ze zo langzamerhand kwijt.
Hoe staan jullie hierin?
De CAAD12 vind ik wel mooie vooruitgang voor een ALU frame (gewicht, geïntegreerde kabels, onzichtbare lasnaden,...). Kost veel voor ALU maar het is wel topfiets vergeleken met andere ALU fietsen.
Maar de Supersix evo bijvoorbeeld vind ik dan weer hopeloos verouderd. Nog zelfs geen kabels binnendoor voor de niet himod, geen vooruitgang in aerodynamica (frame en cockpit).
Alsook begrijp ik ook niet waarom ze zich aan die inferieure BB30 standaard houden hoor. Ze maken mooie cranks dat wel, maar ze zijn dan wel weer niet compatibel met bijvoorbeeld een Stages powermeter...en je kan ook niet zomaar een shimano crank monteren zonder spacers te gebruiken. EDIT: stages heeft dus wel een powermeter voor de cannondale SiSL crank.
Vind het verder wel een prachtmerk met mooie uitstraling hoor