Canyon
Je rijd met een electronische groep en rotor 3d, wat is er dan ruim een 700 a 800 gram lichter dan bij de canyon afmontages?[/quote]
Het is een L en de gewichtsbesparing ongeveer;
- LW Ventoux II (990g) zal ca. 300 gram schelen
- Zadel + pen (135g) zal ca 150 gram schelen
- Remmen KCNC C7 (165g) zal 100 gram schelen
- Kabel alligator zal nog eens 50 gram schelen
- Stuur Syntace Racelite (180g) scheelt 70 gram
Bij elkaar 620 gram. Ik heb de fiets met bidonhouder, Garmin sensor én pedalen (Speedplay Ti) gewogen dus dat zou weer wat moeten optellen, geen idee. Ik heb een hangweegschaal dus het zou redelijk moeten kloppen....
Het is een L en de gewichtsbesparing ongeveer;
- LW Ventoux II (990g) zal ca. 300 gram schelen
- Zadel + pen (135g) zal ca 150 gram schelen
- Remmen KCNC C7 (165g) zal 100 gram schelen
- Kabel alligator zal nog eens 50 gram schelen
- Stuur Syntace Racelite (180g) scheelt 70 gram
Bij elkaar 620 gram. Ik heb de fiets met bidonhouder, Garmin sensor én pedalen (Speedplay Ti) gewogen dus dat zou weer wat moeten optellen, geen idee. Ik heb een hangweegschaal dus het zou redelijk moeten kloppen....
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
-
- Forum-lid
Hangt ook van je gewicht af. Ik neem mij voor om 5 en 5,5 erin te zetten maar dan doe ik toch 5.5 en 6. Ik geloof niet dat kasseien ooit comfortabel zijn te maken en ik heb een hekel aan lekke bandeniCanjan schreef:Tot hoeveel bar kan je zakken met 28mm?materialist schreef:25mm is wel ongeveer het minimum. 28mm is aanbevolen maar hte moet wel onder je fiets passen
Verder kan je het beste een aanloopje nemen bij elke kasseien strook. Over de toppen heen is makkelijker en zoveel mogelijk naast de strook rijden. Ver vooruit kijken is ook een trucje wat je kunt leren zo ontkom je aan de grootste gaten
Het blijft een brute aanslag maar het bier en de frieten daarna smaken extra goed
Ik ook maar voor Paris Roubaix kom ik toch met een andere oplossingAnko schreef:materialist schreef: Ik geloof niet dat kasseien ooit comfortabel zijn te maken en ik heb een hekel aan lekke banden
En daarom heb ik zaterdag RVV gewoon met 23mm en 8 bar gereden
-
- Forum-lid
Waar zit jij dan aan te denken?
Materialist, of jouw oplossing of ipv mavic een setje zipp wielen.
Ik begin eerst met een 25mm band voor de Ardennen classic op mijn ksyriums slr wts later dit jaar. Kleine stapjes.
Ik heb een paar maanden geleden equip S verkocht.
Te snel blijkt nu.
Ik begin eerst met een 25mm band voor de Ardennen classic op mijn ksyriums slr wts later dit jaar. Kleine stapjes.
Ik heb een paar maanden geleden equip S verkocht.
Te snel blijkt nu.
Ik heb in 2010 Paris Roubaix op mijn Canyon CF gereden. Ik heb speciaal voor deze kasseien, en die liggen er echt wel een stuk 'ernstiger' bij als in Vlaanderen, 36-spaaks rigida wielen gestoken. Ik reed op 25mm Continental 4-seasons met 6 bar druk v+a. Ik had die dag super benen dus het was rammen over de kasseien. Na de 3e strook een stoot-lek achter. Bij de eerst volgende bevoorrading heb ik de druk naar 7 bar gezet. Heb die dag alle soorten weer gehad; 1e 100km droog, daarna bakken met regen en ook flinke hagel. Gelukkig was die ene lekke band ook de laatste!