Pagina 561 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 apr 2014 20:30
door tomtom
Je rijd met een electronische groep en rotor 3d, wat is er dan ruim een 700 a 800 gram lichter dan bij de canyon afmontages?[/quote]

Het is een L en de gewichtsbesparing ongeveer;

- LW Ventoux II (990g) zal ca. 300 gram schelen
- Zadel + pen (135g) zal ca 150 gram schelen
- Remmen KCNC C7 (165g) zal 100 gram schelen
- Kabel alligator zal nog eens 50 gram schelen
- Stuur Syntace Racelite (180g) scheelt 70 gram

Bij elkaar 620 gram. Ik heb de fiets met bidonhouder, Garmin sensor én pedalen (Speedplay Ti) gewogen dus dat zou weer wat moeten optellen, geen idee. Ik heb een hangweegschaal dus het zou redelijk moeten kloppen....

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 apr 2014 20:45
door jsprbcn
Leuk en aardig dat weight weenie geneuzel maar let je ook op wat je eet?

"primero adelgazar al hombre antes de adelgazar a la bici"

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 apr 2014 21:04
door tomtom
Ja hoor, wijn, kaas, koekjes, stroopwafels, dropjes ...... errug lekker :-)!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 apr 2014 21:05
door jsprbcn
...en dan over grammen neuzelen :?

Maar goed, ieder z'n ding, ik ga lekker fietsen i.p.v. neuzelen over grammetjes :lol: :lol:

Re: Canyon topic

Geplaatst: 06 apr 2014 21:07
door tomtom
Ik neuzel niet over grammen.....volgens mij vroeg iemand waar het gewichtsverschil vandaan kwam :)!

Weleens van een grap(je) gehoord.......?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 apr 2014 08:20
door jsprbcn
Zo "grappig" kwam je bericht namelijk niet over :roll: ...we hebben denk ik een ander gevoel voor humor dan 8-)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 apr 2014 08:31
door materialist
iCanjan schreef:
materialist schreef:25mm is wel ongeveer het minimum. 28mm is aanbevolen maar hte moet wel onder je fiets passen
Verder kan je het beste een aanloopje nemen bij elke kasseien strook. Over de toppen heen is makkelijker en zoveel mogelijk naast de strook rijden. Ver vooruit kijken is ook een trucje wat je kunt leren zo ontkom je aan de grootste gaten
Het blijft een brute aanslag maar het bier en de frieten daarna smaken extra goed
Tot hoeveel bar kan je zakken met 28mm?
Hangt ook van je gewicht af. Ik neem mij voor om 5 en 5,5 erin te zetten maar dan doe ik toch 5.5 en 6. Ik geloof niet dat kasseien ooit comfortabel zijn te maken en ik heb een hekel aan lekke banden

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 apr 2014 09:59
door Anko
materialist schreef: Ik geloof niet dat kasseien ooit comfortabel zijn te maken en ik heb een hekel aan lekke banden

En daarom heb ik zaterdag RVV gewoon met 23mm en 8 bar gereden :D

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 apr 2014 10:25
door iCanjan
Anko schreef:
materialist schreef: Ik geloof niet dat kasseien ooit comfortabel zijn te maken en ik heb een hekel aan lekke banden

En daarom heb ik zaterdag RVV gewoon met 23mm en 8 bar gereden :D
Ik ook maar voor Paris Roubaix kom ik toch met een andere oplossing

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 apr 2014 10:57
door materialist
Waar zit jij dan aan te denken?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 apr 2014 13:19
door iCanjan
Materialist, of jouw oplossing of ipv mavic een setje zipp wielen.
Ik begin eerst met een 25mm band voor de Ardennen classic op mijn ksyriums slr wts later dit jaar. Kleine stapjes.

Ik heb een paar maanden geleden equip S verkocht. :-)

Te snel blijkt nu.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 07 apr 2014 23:41
door imarc
Ik heb in 2010 Paris Roubaix op mijn Canyon CF gereden. Ik heb speciaal voor deze kasseien, en die liggen er echt wel een stuk 'ernstiger' bij als in Vlaanderen, 36-spaaks rigida wielen gestoken. Ik reed op 25mm Continental 4-seasons met 6 bar druk v+a. Ik had die dag super benen dus het was rammen over de kasseien. Na de 3e strook een stoot-lek achter. Bij de eerst volgende bevoorrading heb ik de druk naar 7 bar gezet. Heb die dag alle soorten weer gehad; 1e 100km droog, daarna bakken met regen en ook flinke hagel. Gelukkig was die ene lekke band ook de laatste!