Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2017 07:53

Roubaix = headshock. Je kunt er hooguit een stuggere veer in laten zetten heb ik begrepen. Proberen een 2016 model te vinden is veruit je beste optie.
Verschillen tussen de genoemde types is gebruikte carbontype en gewicht en het niveau van de afmontage. De SL4 is de enige zonder vering die ze gebruiken als instapper. Het losse frame zal de sworks wel zijn: de lichtste versie (met headshock) en hele dure stickers ;-). Spec wil geen losse frames verkopen, maar complete fietsen ivm winstmarge.
Less is bore

Marinus Gerardus
Forum-lid

Marinus Gerardus 26 mar 2017 19:46

Goedendag allemaal,

Ik heb sinds een maand een Specialized Roubaix Expert 2017 gekocht maar ben daar niet tevreden over, er zit een rare rammel in, dat schijnt te komen door het veersysteem.
Er zijn inmiddels meerdere veerunits vervangen maar het euvel blijft.
Dit schijnt bekend te zijn bij Specialized Nederland en een kinderziekte te zijn maar het is nog steeds niet opgelost.
Vraag mij af of nog meer mensen hier last van hebben !

Beam me up, Scotty
Forum-lid

Beam me up, Scotty 29 mar 2017 08:18

Tja, bijna alles wat kan bewegen, kan ook geluid maken. Als het een soort knakje is bij een flinke hobbel of knakjes achter elkaar bij een keitjesweg, dan herken ik het geluid van de fiets van mijn vrouw (Ruby Comp). Ook rammelt bij haar en mijn fiets (geen Specialized, maar eveneens afgemonteerd met Ultegra en Disc) het interne kabelsysteem. Dat geluid lijkt eveneens uit het stuur te komen. Kan het zijn dat je (ook) dat hoort? Overigens merk ik er minder van als de bandjes op wat minder druk staan. De 26 of 28 mm bandjes kun je gerust rijden met 5,5 a 6 bar voor en 6 a 6,5 achter.
Achteraf is elke fietstocht leuk.

ycapi
Forum-lid

ycapi 29 mar 2017 14:18

Bij de verkenning van het parcours van de RVV reden sommige Etixx QS renners vandaag op de 'nieuwe' Roubaix ... Gewoon met velgremmen (schijfremmen en TA zijn in P-R gewoon zelfmoord)... en ik heb mijn twijfels of de Futureshock wel gemonteerd was

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2017 16:00

Hoogst waarschijnljik met een knalhard blokje erin oid.
Less is bore

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 29 mar 2017 17:13

Wat is jullie ervaring met levering van fietsen van Specialized? Ik wacht ondertussen al bijna 2 maand op mijn Sequoia.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 29 mar 2017 17:15

U komt uit het Noorden?

svvander
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar svvander 29 mar 2017 17:16

Voor u het Zuiden...België dus.
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)

Drkjv
Forum-lid

Gebruikersavatar Drkjv 29 mar 2017 20:49

ycapi schreef:Bij de verkenning van het parcours van de RVV reden sommige Etixx QS renners vandaag op de 'nieuwe' Roubaix ... Gewoon met velgremmen (schijfremmen en TA zijn in P-R gewoon zelfmoord)... en ik heb mijn twijfels of de Futureshock wel gemonteerd was

http://sportmagazine.knack.be/sport/wie ... l#photo=4
idd, op de foto's zie ik nu niet echt de stuurpen, maar voor de rest zie je wel dat het een gemodificeerde roubaix is (missch enkel een pro-edition en wordt voor het publiek enkel de disc versie verkocht)

toch wel weer vreemd dat Boonen geen schijfremmen gebruikt terwijl hij in het begin van het seizoen er zo lyrisch over was

(ik herinner me Keise in GP le Samyn met de disc versie dus de mogelijkheid zal er wel zijn)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2017 21:13

Jammer dat zijn pols net in beeld zit van het balhoofd.
Maar idd bezopen dat ze de consument alleen disk door de strot willen duwen en de profs met velgremmen laten rijden.
Marketingtechnisch erg sterk en overtuigend!
Less is bore

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 29 mar 2017 21:26

we hebben niet te kiezen.
De industrie -heeft al lang beslist. Wij zullen en moeten met zijn allen in de nabije toekomst op een disc-racer fietsen.
Net zoals we met z'n allen ook met een elektronische groep zullen rmoeten rijden.

ycapi
Forum-lid

ycapi 30 mar 2017 09:45

De beslissing om een speciale Roubaix met velgremmen te maken voor de profs heeft niet zozeer te maken met de discussie of disc remmen nu al dan niet beter zijn dan velgremmen maar wel met de vrees en het verhoogd risico van lekke banden in RVV en P-R en de actuele afwezigheid van een standaard inzake disc wielen (QR of steekas, diameter steekas, afmeting disc). Geen mogelijkheid om een wiel van de neutrale wagen te krijgen ... Het zal Sagan of Boonen maar overkomen dat ze in kansrijke positie vooraan zitten, maar dat ze hun kansen verloren zien gaan omdat ze lek rijden op een ogenblik dat hun teamwagen niet in de buurt is ...

Plaats reactie