Pagina 561 van 1091

Geplaatst: 02 sep 2009 22:42
door m@ve
roger schreef:Ben overigens van mijn Pina kronkel genezen waarschijnlijk toch iets te hard gevallen,het gaat een mooie S3 worden de afmontage dat wordt gewoon SR, LW's en denk stiekum aan een stuurcombi,zadel en bidonhouders van AX.


[img=http://forum.tour-magazin.de/images/smi ... duimop.gif][img=http://forum.tour-magazin.de/images/smi ... duimop.gif][img=http://forum.tour-magazin.de/images/smi ... duimop.gif][img=http://forum.tour-magazin.de/images/smi ... duimop.gif][img=http://forum.tour-magazin.de/images/smi ... duimop.gif]

Geplaatst: 02 sep 2009 22:53
door casran
H3 schreef:... Vraag me af of je 180km comfortabel kunt rijden als amateur op bijvoorbeeld een Specialized Shiv of Giant Trinity.



Nou, moet toch ook kunnen? Hangt er natuurlijk van af hoe lenig je bent of agressief je jezelf op die fiets zet. Overigens heeft Timo Bracht de Ironman Germany in Frankfurt gewonnen met die nieuwe Giant.

Geplaatst: 03 sep 2009 00:56
door h3
Timo reed inderdaad op de Giant in tegenstelling tot zijn teamgenoten bij Commerzbank. Verder weet ik dat Terrenzo Bozzone en Chris Mccormack hun Shiv's aan het afstellen voor Ironman Hawaii. Twee teamgenoten van mij deden afgelopen zondag mee met Ironman Canada waar het overigens stikte van de Cervelo P4's.

Ik geloof voor een groot deel wel in de nieuwe modellen maar blijf erbij dat Cervelo zich meer dan andere merken bewust ook richt op de triathlon markt. Hier worden toch de meeste fietsen gesleten.

Er staat trouwens een stuk op Slowtwitch over de nieuwe 2010 modellen van Specialized en Giant.

http://www.slowtwitch.com/Products/Tri_ ... s_992.html

Geplaatst: 03 sep 2009 13:13
door roger
Hier mooiere foto's(lees afmontage)dan bij Veltec en nu met richtprijzen erbij voor framesets.

http://www.bikeradar.com/news/article/e ... 2010-23039

Geplaatst: 03 sep 2009 13:55
door jona91
waarom is de S1 duurder geworden er is toch niets aan veranderd?

Geplaatst: 03 sep 2009 14:16
door maurice
Grondstofprijzen gestegen, inflatie, geldkoersen, meer vraag en men verkoopt toch wel, Mexicaanse griep.....

Ik hoop snel prijzen te kunnen zien van Cervelo aanbieders ipv de getoonde adviesverkoopprijzen!

Geplaatst: 03 sep 2009 14:38
door michelvd
maurice schreef:Grondstofprijzen gestegen, inflatie, geldkoersen, meer vraag en men verkoopt toch wel, Mexicaanse griep.....

Ik hoop snel prijzen te kunnen zien van Cervelo aanbieders ipv de getoonde adviesverkoopprijzen!


Euhh, grondstofprijzen zijn juist het afgelopen enorm in prijs gedaald. Dat kan de reden dus niet echt wezen.

Geplaatst: 03 sep 2009 15:20
door speric
perik schreef:
SpEric schreef:Heel goed H3 !

Daarbij moet je op de bike motion maar eens kijken welke fiets nu echt aero is, de cervélo's of al die geintergreerde apparaten ( die ik erg mooi vind hoor)
Iets snel, of aero laten lijken is 1, iets aero laten zijn is iets heel anders...


Als lijken en zijn niet hetzelfde is. Hoe moeten we op Bike motion dan "kijken" welke fiets het meest aero is? Of wat bedoel je hier eigenlijk mee?


Je kan in ieder geval zo zien bij welke fiets de doorsnee het smalst is bijvoorbeeld.
Ik heb het over foto's e.d. de meeste kennen de top TT fietsen van plaatjes of tv namelijk.

Geplaatst: 03 sep 2009 15:27
door jona91
SpEric schreef:
perik schreef:
SpEric schreef:Heel goed H3 !

Daarbij moet je op de bike motion maar eens kijken welke fiets nu echt aero is, de cervélo's of al die geintergreerde apparaten ( die ik erg mooi vind hoor)
Iets snel, of aero laten lijken is 1, iets aero laten zijn is iets heel anders...


Als lijken en zijn niet hetzelfde is. Hoe moeten we op Bike motion dan "kijken" welke fiets het meest aero is? Of wat bedoel je hier eigenlijk mee?


Je kan in ieder geval zo zien bij welke fiets de doorsnee het smalst is bijvoorbeeld.
Ik heb het over foto's e.d. de meeste kennen de top TT fietsen van plaatjes of tv namelijk.


smal zegt toch ook niet alles, tegenwoordig worden de voor en achtervorken van tijdritfietsen net terug erg breed gebouwd... en daarnaast is een brede drupelvorm nog altijd (aerodynamisch)beter dan dunne vierkante buizen

Geplaatst: 03 sep 2009 15:49
door speric
Dat klopt, maar het ging over of in dit geval de P4 nou echt zo aero is, en waarom andere merken alles intergreren en ..of dat niet meer aero is.
sommige zaken kan je nog zien/ voelen en begrijpen, een hoop andere zaken niet.
En juist de vorm is belangrijk inderdaad. Hoewel er maar weinig zijn die het kunnen controleren...

Als je hier echt het fijne van wilt weten, dan zul je toch een hoop studie uurjtes moeten maken vrees ik.

Geplaatst: 03 sep 2009 20:45
door arjan916
de monsternaar schreef: ik vindt dat de P4 nu al een beetje achterhaalt.
als je zoveel geldt uit geeft voor een tijdrit machine en zijn beweren dat het één van de gestroomlijndste fietsen is, nou ik weet het niet.
:D


Achterhaalt? Dat niet, maar ik vind m veel te duur en niet mooi.
Blij dat smaken verschillen, budgetten helaas ook.

Er lang op kunnen zitten; een kwestie van de juiste maatvoering kiezen en heel veel gebruiken.
Niet alleen als er een tijdritje aankomt, maar structureel het hele seizoen lang.

Geplaatst: 03 sep 2009 20:53
door serbak
Ik verkoop mijn Zipp wielen:

http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=33493

Zien er erg strak uit in m'n Cervelo dus dacht ik plaats hem ook ff hier in dit topic. Rij nu met Fulcrum Racing Zero. Zipp's zijn wel stuk beter maar rij er gewoon te weinig mee en vind het zonde om ze stof te laten vergaren in de garage...