Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 08 apr 2014 15:48

tomtom schreef:Ik neuzel niet over grammen.....volgens mij vroeg iemand waar het gewichtsverschil vandaan kwam :)!

Weleens van een grap(je) gehoord.......?

Dat was ik :D .
helder hoe je aan het gewicht komt. Mooi locht fietsje.
In de loop van het jaar ook eens proberen.

ga ik niet halen hoor wielen notubes 1300 of assaults 1450.

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 08 apr 2014 21:25

imarc schreef:Ik heb in 2010 Paris Roubaix op mijn Canyon CF gereden. Ik heb speciaal voor deze kasseien, en die liggen er echt wel een stuk 'ernstiger' bij als in Vlaanderen, 36-spaaks rigida wielen gestoken. Ik reed op 25mm Continental 4-seasons met 6 bar druk v+a. Ik had die dag super benen dus het was rammen over de kasseien. Na de 3e strook een stoot-lek achter. Bij de eerst volgende bevoorrading heb ik de druk naar 7 bar gezet. Heb die dag alle soorten weer gehad; 1e 100km droog, daarna bakken met regen en ook flinke hagel. Gelukkig was die ene lekke band ook de laatste!
Voor herhaling vatbaar?

teissie
Forum-lid

Gebruikersavatar teissie 09 apr 2014 14:50

Ik heb vandaag een beetje een gemixte ervaring met Canyon. Ik heb een Ultimate CF SL in maat L besteld maar wil wel een stuurpen van 12 cm en het liefst een crank van 175 mm. Dus heb ik met hun gebeld/ Nou kreeg ik het fantastische advies om de stuurpen niet nu te vervangen maar tijdens me 30 dagen proefperiode omdat het dan kosteloos is!! (leuk) Maar de crank aanpassen was gewoon niet mogelijk, nu niet en straks niet, maar ik mocht het wel zelf doen zonder garantie te verliezen. (stom)
Dus nu gaat een grotere crank me sowieso geld kosten :-s
Ja ik heb een fiets Tumblr

tomtom
Forum-lid

tomtom 09 apr 2014 15:10

Lijkt me dat je dit soort info duidelijk op de site kunt vinden én eerst zou kunnen navragen. Beetje flauw omdat Canyon te verwijten. Ik vraag me alleen af wat voor framemaat je hebt en of je (dus) wel écht 175mm nodig hebt (schijnt trouwens weinig verschil te maken met de 172,5 hoewel ik ook met 175mm rijdt (BBL 90 en lengte 185). Canyon past dat netjes per framemaat aan namelijk (zullen andere fabrikanten ook vast doen).
Aeroad
Grail
Ultimate

teissie
Forum-lid

Gebruikersavatar teissie 09 apr 2014 15:23

Ik vind het gewoon jammer dat het totaal niet kan, want ik had er heus wel voor willen betalen. Zouden ze echt per fiets een groep met crank bestellen bestellen zodat ze die niet kunnen vervangen??

remirom
Forum-lid

remirom 09 apr 2014 15:33

teissie schreef:Ik vind het gewoon jammer dat het totaal niet kan, want ik had er heus wel voor willen betalen. Zouden ze echt per fiets een groep met crank bestellen bestellen zodat ze die niet kunnen vervangen??

tegenwoordig is alles bemeten, berekend en in contracten gegoten.
Waarschijnlijk om ergens wat lucratievere contracten te kunnen afsluiten met campa heeft men bv 500 cranckstellen 172,5mm besteld ipv 300 zulke, en 200 zulke met de wetenschap dat je niet 100% kunt inschatten welke je nu eigenlijk gaat kwijtraken op de markt.

Als het u een troost is, tegenwoordig moet je bij de meeste fietsenmerken ook niet afkomen met de lengte van je cranckstel. Wil je een gepersonaliseerde groep = zelf groep kopen en monteren op kader.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 apr 2014 15:34

teissie schreef:Ik vind het gewoon jammer dat het totaal niet kan, want ik had er heus wel voor willen betalen. Zouden ze echt per fiets een groep met crank bestellen bestellen zodat ze die niet kunnen vervangen??
ja, en dat blijkt ook duidelijk uit de specificaties per maat op de website. Enige wat aangepast kan worden is stuurpenlengte en stuurbreedte. Maar die maken natuurlijk geen onderdeel uit van een door hen ingekochte groep.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 09 apr 2014 15:38

Je kunt natuurlijk de gewenste 175mm crank kopen, en de 172,5mm crank direct demonteren en in de verkoop gooien.

teissie
Forum-lid

Gebruikersavatar teissie 09 apr 2014 15:46

jsprbcn schreef:Je kunt natuurlijk de gewenste 175mm crank kopen, en de 172,5mm crank direct demonteren en in de verkoop gooien.
Dat ga ik natuurlijk wel doen, maar dan weet ik niet hoeveel ik voor de oude kan krijgen en of ik die een beetje snel kan verkopen.

Opzich begrijp ik het ook wel waarom het niet anders kan want Canyon is natuurlijk niets voor niks en betaalbaar merk, als ik een meer gepersonaliseerde fiets wil dan staat daar natuurlijk een prijs tegen over. Maar het had me gewoon erg makkelijk gevonden als het wel had gekunt.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 09 apr 2014 15:50

Voor hoeveel je hem kunt verkopen hangt af van de vraag en hoeveel iemand er voor over heeft.

tomtom
Forum-lid

tomtom 09 apr 2014 16:04

Wellicht is het een gewild object (welk crankstel is het) en wil iemand ruilen of kunnen je een leuk ander (tweedehands) crankstel terugkopen. En inderdaad; zou Canyon dit allemaal doen dan worden de fietsen (aanzienlijk) duurder. Dat stuur en pen aangepast kunnen worden is ook zeker niet altijd zo geweest en dus al meer service.
Aeroad
Grail
Ultimate

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 09 apr 2014 19:16

Zijn er ervaringen met de inflite AL 8.0 S?

Plaats reactie