Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 04 sep 2009 02:10

TS-Biker schreef:
C a s r a n schreef:
ericpeters schreef:Ik heb een probleem met mijn R3 Balhoofd: op een of andere manier zat er wat speling in dus heb ik het maar wat bijgesteld (aangedraaid zou iemand anders kunnen zeggen). De speling is weg maar nu, een antal weken later, heb ik een: zeg maar "rustpunt" in het midden. Als de voorvork naar het midden gaat valt hij dus "in het midden". Er is nog wel gewoon mee te rijden maar echt ideaal is het natuurlijk niet.
Komt dat vaker voor? Heb ik wat fout gedaan? Moet/kan ik een nieuw balhoofd aanschaffen?

Gewoon slijtage van je balhoofd. Vervangen dus.

idd,

gewoon de lagers vervangen

Ik heb ze vandaag vervangen, en het was nodig. Maar ja omdat onder de noemer slijtage te plaatsen? Het onderste lager lag gewoon compleet in puin een stuk of 10 kogels waren verdwenen en de ringen vielen uit elkaar en alles was verroest. Dat lijk me toch niet normaal, of wel? Ik heb niet kunnen constateren dat iets verkeerd gemonteerd was maar denk eigenlijk dat het niet anders kan.

Vandaar dat ik altijd speling had op mijn balhoofd had wat ik met stellen bijna niet weg kreeg.
Nu heb ik el geen speling meer als ik het gewoon in elkaar zet zonder echt aa stellen te beginnen.

Maar toch heb ik nog een probleem: de bodem pasring op de vork van het orginele head set heeft geen rubber afdichting. De ring van het nieuwe headset wel, maar ik krijg de oude ring niet gedemonteerd. Ik denk dat ik de vork ga beschadigen als ik dat moet doen. Ik heb de oude, voorlopig, maar laten zitten. Maar kan ik hierdoor weer problemen krijgen.
Afbeelding

jona91
Forum-lid

jona91 04 sep 2009 16:03

Ligt het veltec magazine al in de winkel?

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 sep 2009 16:08

ericpeters schreef:
Maar toch heb ik nog een probleem: de bodem pasring op de vork van het orginele head set heeft geen rubber afdichting. De ring van het nieuwe headset wel, maar ik krijg de oude ring niet gedemonteerd. Ik denk dat ik de vork ga beschadigen als ik dat moet doen. Ik heb de oude, voorlopig, maar laten zitten. Maar kan ik hierdoor weer problemen krijgen.

Inderdaad een goede vraag , want hoe krijg je de oude lager drager van de vork af want er op krijgen was al moeilijk laat staan eraf krijgen. Dit zal wss niet gaan zonder zagen of slijpen en of dit dan lukt zonder de vork te beschadigen is maar de vraag.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 04 sep 2009 17:26

Hier zal het vast wel mee lukken:

[img=http://www.parktool.com/images/products ... _28734.jpg]
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 04 sep 2009 17:35

wezep schreef:Hier zal het vast wel mee lukken:

[img=http://www.parktool.com/images/products ... _28734.jpg]

Zou het werkelijk :D
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

sepp
Forum-lid

sepp 04 sep 2009 18:06

klein bijteltje tussen vork en ring steken en dan met de hamer erop slaan is die zo los en heb je geen beschadigingen.
zo deden wij het in de fietsen winkel en soms gebruikten we z'n ding als hier boven
avia cyclingteam

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 04 sep 2009 23:10

jona91 schreef:Ligt het veltec magazine al in de winkel?

Yep!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 06 sep 2009 18:26

Ik heb wat kleine verbeteringen door gevoerd aan mijn fiets naar mijn aanzien.
het zadel is een zwarte met gele streep Fizik geworden
stuur een zwarte pro stealth evo met geel stuur lint.
plus stikker verwijderd van de wielen.

ik vind het er een stuk beter uit zie zo, niet zo druk dan met het wit stuur en zadel.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 06 sep 2009 18:54

Ziet er puik uit monsternaar!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

biker-sander
Forum-lid

biker-sander 06 sep 2009 19:13

janjmagic schreef:

Yep!

de monsternaar schreef:Ik heb wat kleine verbeteringen door gevoerd aan mijn fiets naar mijn aanzien.

ik vind het er een stuk beter uit zie zo, niet zo druk dan met het wit stuur en zadel.

Nu nog even een setje zwarte fortezza's of vitorria's erop en hij is af.

Mooie fiets hoor.

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 06 sep 2009 20:54

Biker-Sander schreef:
janjmagic schreef:

Yep!

de monsternaar schreef:Ik heb wat kleine verbeteringen door gevoerd aan mijn fiets naar mijn aanzien.

Nu nog even een setje zwarte fortezza's of vitorria's erop en hij is af.

Mooie fiets hoor.

Ik ben het helemaal met je eens maar deze banden zaten er al op.
het zijn vittoria cora seta cx banden en die gooi je er niet zomaar van af daar zijn ze net iets te duur voor, maar als ze op zijn komen er zeker zwarten banden op.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

foosho
Forum-lid

foosho 06 sep 2009 21:14

@de monsteraar: de white balance van je camera staat verkeerd.. (op tungsten ipv auto), daarom zit er nu zo'n waas overheen :)

Plaats reactie