Gisteren reden de profs bij de Omloop Het Volk toch ook met korte broeken? Nou, dan?Ramon73 schreef: ↑02 mar 2025 17:21Gisteren ook een tweetal gezien, een reed met korte broek en dun shirt lange mouw, geen handschoenen. Mooi, zo'n vuurrode huiddaniel1975 schreef: ↑02 mar 2025 15:22 Ik zag vanmorgen toen ik vertrok 2 mannen in kort-kort. Zonnig, blauwe lucht, windstil en 3 (DRIE!) graden…. #koekoek![]()
![]()
Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
hun fietsen.
De winnaar niet. En winnaars hebben altijd gelijk.BertL schreef: ↑02 mar 2025 18:36Gisteren reden de profs bij de Omloop Het Volk toch ook met korte broeken? Nou, dan?Ramon73 schreef: ↑02 mar 2025 17:21Gisteren ook een tweetal gezien, een reed met korte broek en dun shirt lange mouw, geen handschoenen. Mooi, zo'n vuurrode huiddaniel1975 schreef: ↑02 mar 2025 15:22 Ik zag vanmorgen toen ik vertrok 2 mannen in kort-kort. Zonnig, blauwe lucht, windstil en 3 (DRIE!) graden…. #koekoek![]()
![]()
Niet zijken maar reiden !
In de jaren dat ik naar het werk fietste kwam ik altijd dezelfde gast tegen die zonder uitzondering kort-kort fietste, weer of geen weer, het hele jaar door.Ramon73 schreef: ↑02 mar 2025 17:21Gisteren ook een tweetal gezien, een reed met korte broek en dun shirt lange mouw, geen handschoenen. Mooi, zo'n vuurrode huiddaniel1975 schreef: ↑02 mar 2025 15:22 Ik zag vanmorgen toen ik vertrok 2 mannen in kort-kort. Zonnig, blauwe lucht, windstil en 3 (DRIE!) graden…. #koekoek![]()
![]()
Maar goed, ik heb vandaag alleen lang-lang gezien en overschoenen. Maar wel 2 cabrio’s (met mutsen&sjaal) en de eerste groep motorts. Het gaat weer beginnen

Komende week zou ik graag eens kort-kort fietsen maar de temp knalt naar beneden na mijn werkdag (ik kan op zijn vroegst om 17 uur starten). Ik heb eens terug gekeken naar mijn ritjes de afgelopen jaren en helaas, vaak is begin mei de eerste kort-kort. Maar ik ben dan ook een koukleum

older Budweiser
Ik ben de AGR 200km ooit gestart in kort kort. Alleen was het toen rond het vriespunt. Ik heb 100km nodig gehad voordat ik het een beetje warm haddaniel1975 schreef: ↑02 mar 2025 15:22 Ik zag vanmorgen toen ik vertrok 2 mannen in kort-kort. Zonnig, blauwe lucht, windstil en 3 (DRIE!) graden…. #koekoek

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb de AGR150 ook ooit eens letterlijk van start tot finish in de regen gereden. Zou ik nu ook niet meer doen 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
Nou ik heb vroeger ook wel een wat van die tochten gedaan dat je gewoon wist dat je uren in de regen rijd.
Ik stap nu niet eens meer in mijn auto, dan blijf ik lekker thuis, daar is toch gewoon niks leuks aan.
LBL een keer met 5 graden en regen en hagel op mijn kop. Bij de start was ik met mijn winterjas het lachertje.
Onderweg zag ik ze een voor een een warme kroeg in stappen.
Ik stap nu niet eens meer in mijn auto, dan blijf ik lekker thuis, daar is toch gewoon niks leuks aan.
LBL een keer met 5 graden en regen en hagel op mijn kop. Bij de start was ik met mijn winterjas het lachertje.
Onderweg zag ik ze een voor een een warme kroeg in stappen.
Enige uitzondering die ik maak is Parijs-Roubaix. Genoeg lange tochten in de regen of koud gereden.
Rotterdan-Brussel-Rotterdam. 330km in de pissende regen.
Gent-Wevelgem rond het vriespunt............zit je in een lekker groepje waren maar die sloegen allemaal af voor de korte versie
AGR 250km pissende regen
En soms is het echt te gek (en het was ook nog koud:

Ik ga ook niet meer fietsen als het wat kouder is. M'n oude benen hebben veel te veel moeite om op bedrijfstemperatuur te komen. Ik heb het niet koud maar het benen worden niet soepel. Met wandelen bij kou heb ik daar geen last van. Al bijna 500km weggelopen dit jaar. Ook in kou en nat en nergens last van.
Rotterdan-Brussel-Rotterdam. 330km in de pissende regen.
Gent-Wevelgem rond het vriespunt............zit je in een lekker groepje waren maar die sloegen allemaal af voor de korte versie
AGR 250km pissende regen
En soms is het echt te gek (en het was ook nog koud:

Ik ga ook niet meer fietsen als het wat kouder is. M'n oude benen hebben veel te veel moeite om op bedrijfstemperatuur te komen. Ik heb het niet koud maar het benen worden niet soepel. Met wandelen bij kou heb ik daar geen last van. Al bijna 500km weggelopen dit jaar. Ook in kou en nat en nergens last van.
Het is maar erg stil in dit topic
Geniet allemaal van het mooie weer. Vanmorgen nog een mooie rit gedaan, de handschoenen konden na een uurtje uit. Koffie in de zon. Heerlijk...
Iedereen veel mooie km's toegewenst deze dagen! (en volgende week hier weer zeuren
)

Geniet allemaal van het mooie weer. Vanmorgen nog een mooie rit gedaan, de handschoenen konden na een uurtje uit. Koffie in de zon. Heerlijk...
Iedereen veel mooie km's toegewenst deze dagen! (en volgende week hier weer zeuren

- daniel1975
- Forum-lid HC
Kort-kort vanmiddag!!
Wel met een Castelli Omloop en een mouwloos vestje, maar genoten!
En omdat we toch iets te zeiken moeten hebben: windje was lekker stroperig…..
Wel met een Castelli Omloop en een mouwloos vestje, maar genoten!
En omdat we toch iets te zeiken moeten hebben: windje was lekker stroperig…..
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Om 12.30 weg - beenstukken en shirt lange mouw. Zeker aan de kust met Zuiden wind 3 tot 4 Bf fris aan de waterkant. Qua temperatuur was het een km of 5 van de waterkant wel wat beter.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Pffff....wat was het heet vandaag.
Kom maar door met die herfst (not!!!)
Maar begin maart om 9.00 al je (zomer)jas uit moeten doen terwijl je op je dooie akkertje naar je werk fietst is toch wat apart terwijl je nog geen week terug in de sneeuw zat
Kom maar door met die herfst (not!!!)
Maar begin maart om 9.00 al je (zomer)jas uit moeten doen terwijl je op je dooie akkertje naar je werk fietst is toch wat apart terwijl je nog geen week terug in de sneeuw zat