Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Klopt. Maar hij moet toch ook aan zijn oude dag denken? Hij kan niet tot in de eeuwigheid zo laag zitten?amclassic-fan schreef: ↑07 jul 2020 22:18 Dat is toch gewoon een gravel frame? Vrouwlief rijdt er naar tevreden op (99% op de weg met 25 mm banden), maar volgens mij is DDX naar iets anders opzoek. Vrees ook dat de geometrie hem niet goed gaat passen (te recht op).
Mensen met een Workswell 268 disc: Wat zijn de ervaringen met installatie balhoofd (kopstelling) icm interne kabels?
Ik heb mijn frame eergisteren binnengekregen en de fiets is opgebouwd. Ik heb allen problemen met het afstellen van het balhoofd. Pas als ik de bout erg strak aandraai is de speling weg, en dan draait het eigenlijk ook niet soepel meer.
De onderste spacer waar de kabels doorheen lopen kan niet vrij van het frame worden gemonteerd, en ik heb als oplossing dus maar die dunne metalen schijfjes gebruikt om op de "halve maan" die in het bovenste lager valt te leggen, dat geeft 1mm extra hoogte en dan loopt de spacer niet aan op het frame.
Aars die metalen spacers zitten ook ernstig in de weg van de remleidingen dus ik vermoed dat ik iets niet goed doe.
Heeft iemand tips?
Ik heb mijn frame eergisteren binnengekregen en de fiets is opgebouwd. Ik heb allen problemen met het afstellen van het balhoofd. Pas als ik de bout erg strak aandraai is de speling weg, en dan draait het eigenlijk ook niet soepel meer.
De onderste spacer waar de kabels doorheen lopen kan niet vrij van het frame worden gemonteerd, en ik heb als oplossing dus maar die dunne metalen schijfjes gebruikt om op de "halve maan" die in het bovenste lager valt te leggen, dat geeft 1mm extra hoogte en dan loopt de spacer niet aan op het frame.
Aars die metalen spacers zitten ook ernstig in de weg van de remleidingen dus ik vermoed dat ik iets niet goed doe.
Heeft iemand tips?
Nee hoeft niet per se velobuild te zijn en ik zoek ook niet direct een gravelframe, 34mm is breed zat als dat er in past.Philippos schreef: ↑07 jul 2020 14:32 Moet het per se een Velobuild frame zijn?
http://www.carbonda.com/road/gravel/cfr505.html
Die cfr505 komt ook niet direct uit kwa maat. (ok kleine maat met grote stuurpen zou kunnen)
ter info mijn andere racefiets maten :
emonda slr: 55,5 / reach 38,1
velobuild: stack: 54,4 / reach 38,4
op velobuild zit een 6mm hogere headset top cover.
Maar misschien dat ik gewoon appart topic open voor suggesties, zit ook helemaal niet vast aan chinees frames oid.
Keek toevallig ook naar Factor LS, totaal andere prijsklasse maar komt redelijk overeen met wat ik zoek.
Balhoofd heb ik inmiddels kunnen afstellen. De remleidingen lagen langs dezelfde kant langs de vorkbuis en dat gaf problemen. Nadat ik een remleiding langs de andere kant liet lopen was afstellen van het balhoofd een makkie. Gelukkig hoefde ik alleen de remklauwen even los te schroeven van het frame om genoeg speling op de kabels te krijgen om ze om de vorkbuis te vouwen, Ik was even bang dat alles weer los moest
Als dedicated regen fiets zou ik het ook niet voor minder doen.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
-
- Forum-lid
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 01 jun 2014 17:28
Ik overweeg op het moment een chinees carbon frame te kopen. Echter, ik kan nog geen modellen vinden met een framemaat die groot genoeg lijkt te zijn.
Ik heb gekeken op Aliexpress en het nagevraagd bij Velobuild maar ze hebben niks met een stack van 620-625 en reach van 400+. De grootste stack bij Velobuild is minder dan 600mm.
Dus mijn vraag, heb ik pech of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb gekeken op Aliexpress en het nagevraagd bij Velobuild maar ze hebben niks met een stack van 620-625 en reach van 400+. De grootste stack bij Velobuild is minder dan 600mm.
Dus mijn vraag, heb ik pech of zie ik iets over het hoofd?
Hier is mijn Workswell 268 dan eindelijk Omdat niemand anders dezelfde fiets heeft heb ik hem maar "zero one" genoemd. 7,72 kg zoals gefotografeerd. Helaas zie je op de foto niet dat de accentkleur donkerpaars chameleon is, het lijkt wel zwart hier. In het echt zie je dus een hele mooie paarse metallic gloed over die kleur heen, ik zal proberen bij zonnig weer wat betere foto's te maken.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Het ziet er netjes uit. Het spul uit direct uit china wordt steeds mooier moet ik zeggen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Bedankt scottpch,
Het enige waar ik mee zat is de afstelling van het balhoofd. Hiervoor moest ik de bijgeleverde dunne metalen spacertjes gebruiken om voldoende speling tussen balhoofd cap en frame te krijgen.
Omdat de kabels binnendoor lopen zitten die spacers in de weg van die kabels. Uiteindelijk heb ik die spacers maar doorgeknipt en er een stuk tussenuit gehaald, zodat ik een halve maan overhield, zoals ook de ring die in het bovenste lager valt is uitgevoerd.
Ik heb voor de zekerheid nog bij Workswell nagevraagd of dit de juiste methode was, en dat werd gelukkig bevestigd.
Dit zijn dus dingen die je zelf moet uitvinden. Verder passen de lagers, de remklauwen en zadelpen allemaal prima, en is de afwerking van het frame vrijwel op hetzelfde nivo als " westerse" merken.
De fiets kan ook met een mechanische groep worden uitgevoerd, hiervoor zijn specifieke onderdelen bijgeleverd, zoals een afdekkapje met een kabelstop voor de voorderailleur, en een afdekplaatje waar bij mij de junction in zit ingebouwd.
Het enige waar ik mee zat is de afstelling van het balhoofd. Hiervoor moest ik de bijgeleverde dunne metalen spacertjes gebruiken om voldoende speling tussen balhoofd cap en frame te krijgen.
Omdat de kabels binnendoor lopen zitten die spacers in de weg van die kabels. Uiteindelijk heb ik die spacers maar doorgeknipt en er een stuk tussenuit gehaald, zodat ik een halve maan overhield, zoals ook de ring die in het bovenste lager valt is uitgevoerd.
Ik heb voor de zekerheid nog bij Workswell nagevraagd of dit de juiste methode was, en dat werd gelukkig bevestigd.
Dit zijn dus dingen die je zelf moet uitvinden. Verder passen de lagers, de remklauwen en zadelpen allemaal prima, en is de afwerking van het frame vrijwel op hetzelfde nivo als " westerse" merken.
De fiets kan ook met een mechanische groep worden uitgevoerd, hiervoor zijn specifieke onderdelen bijgeleverd, zoals een afdekkapje met een kabelstop voor de voorderailleur, en een afdekplaatje waar bij mij de junction in zit ingebouwd.