Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

ridley_erik
Forum-lid

ridley_erik 11 apr 2014 10:35

Ik heb sinds kort een Ultimate CF SL 9.0 Aero met Mavic Carbon SLE wielen. Nu merkte ik gisteravond dat het lijkt alsof er iets los in de achtervelg zit. Als je zachtjes rolt met de fiets klinkt het alsof er zand of iets dergelijks naar de onderkant van de velg valt (in de velg).

Het verhaal klinkt heel vaag. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb Canyon er al een mail over gestuurd.

Grt,
Erik

JordyFr
Forum-lid

JordyFr 11 apr 2014 10:49

Misschien water van het poetsen? Dat gebeurde bij mij wel eens, heb je de band er eens af gehaald?

brekson
Forum-lid

brekson 11 apr 2014 10:51

Zit er geen afwateringsgaatje in de velg ?
Bij mijn SL(R) velgen wel. Even checken
Sinds kort ? Hoeveel km's mee gereden ?
Sworks Venge

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 11 apr 2014 11:21

Onderhouden jullie je Canyons zelf? Ik stond gisteren even te ouwehoeren met mijn fietsenmaker en die zei dat veel collega's Canyon-rijders de deur wijzen als ze met hun fiets binnen komen. Onder het mom van 'goedkoop kopen op internet, dan ook je onderhoud zelf regelen'. Hebben jullie die ervaring ook of is dat flauwekul?
Michiel

meuk
Forum-lid

meuk 11 apr 2014 11:24

Nee, ik kan altijd terecht bij mijn FM voor onderhoud.

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 11 apr 2014 11:26

ridley_erik schreef:Ik heb sinds kort een Ultimate CF SL 9.0 Aero met Mavic Carbon SLE wielen. Nu merkte ik gisteravond dat het lijkt alsof er iets los in de achtervelg zit. Als je zachtjes rolt met de fiets klinkt het alsof er zand of iets dergelijks naar de onderkant van de velg valt (in de velg).

Het verhaal klinkt heel vaag. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb Canyon er al een mail over gestuurd.

Grt,
Erik
Hoi Erik,

Ik snap je bezorgdheid maar maak je hier vooral geen seconde druk om, dit is volkomen normaal. Er zit wat zand of vuiligheid in de velg wat je alleen hoort bij het langzaam draaien van de velg. De Cosmic's hebben gaatjes in de velg om regen- en/of waswater af te voeren en hier kan dus ook wel eens wat vuiligheid in komen.

SM

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 11 apr 2014 11:44

teissie schreef:Ik heb vandaag een beetje een gemixte ervaring met Canyon. Ik heb een Ultimate CF SL in maat L besteld maar wil wel een stuurpen van 12 cm en het liefst een crank van 175 mm. Dus heb ik met hun gebeld/ Nou kreeg ik het fantastische advies om de stuurpen niet nu te vervangen maar tijdens me 30 dagen proefperiode omdat het dan kosteloos is!! (leuk) Maar de crank aanpassen was gewoon niet mogelijk, nu niet en straks niet, maar ik mocht het wel zelf doen zonder garantie te verliezen. (stom)
Dus nu gaat een grotere crank me sowieso geld kosten :-s
Ik vind dit ook een flauw(ekul) bericht. (niet persoonlijk bedoeld) ;) Per maat staat duidelijk de cranklengte vermeld. Canyon onderscheidt zich al t.o.v. 90% van zijn concurrentie door je te laten kiezen tussen een compact of dubbel crankstellen, cassettes, stuurbreedten en verschillende type zadelpennen. Daarnaast kun je nog gratis stuurpennen omwisselen. Wat wil je nog meer?

Verder zou ik in jouw specifieke geval eerst eens het crankstel proberen. Mijn persoonlijke ervaring is dat je die 2.5mm verschil echt niet merkt. Ik heb meerdere fietsen waarbij ik telkens wissel tussen 172.5 en 175mm. In mijn ogen is het zonde om direct een nieuw crank aan te schaffen.

Mocht je het dan toch doen? Gooi er dan een Clavicula of Rotor op. :mrgreen:

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 11 apr 2014 11:50

Cranklengte kort zelfs handiger als je criteriums of clubparkoersen fietst
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 11 apr 2014 11:51

fietsvriend schreef:Onderhouden jullie je Canyons zelf? Ik stond gisteren even te ouwehoeren met mijn fietsenmaker en die zei dat veel collega's Canyon-rijders de deur wijzen als ze met hun fiets binnen komen. Onder het mom van 'goedkoop kopen op internet, dan ook je onderhoud zelf regelen'. Hebben jullie die ervaring ook of is dat flauwekul?
Doe alles zelf. Daarom zo gecharmeerd van business model!
Canyon Inflite CF

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 11 apr 2014 11:52

Tip: ' canyon bikes' club op Strava: jsprcarbon en ondergetekende al lid. CU
Canyon Inflite CF

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 11 apr 2014 12:03

arnoudrace schreef:
fietsvriend schreef:Onderhouden jullie je Canyons zelf? Ik stond gisteren even te ouwehoeren met mijn fietsenmaker en die zei dat veel collega's Canyon-rijders de deur wijzen als ze met hun fiets binnen komen. Onder het mom van 'goedkoop kopen op internet, dan ook je onderhoud zelf regelen'. Hebben jullie die ervaring ook of is dat flauwekul?
Doe alles zelf. Daarom zo gecharmeerd van business model!
Ik vind niet dat Canyon omschreven kan worden als 'goedkoop kopen op internet'. Ze hebben gewoon een ander businessmodel en ik vind ze al een paar jaar niet goedkoop meer. Vind ze wel steeds innovatiever en meer begerenswaardig. Denk dat de meeste fietsenmakers gewoon het onderhoud doen en dat je eigen fietsenmaker dat praatje rondvertelt uit eigen belang wat natuurlijk zijn goed recht is.

rendier410
Forum-lid

rendier410 11 apr 2014 12:46

Mijn lbs neemt ze gewoon aan. Ik kom tenslotte ook met een ander merk fiets binnen als wat hij verkoopt. Werk is werk voor hem.

Plaats reactie