Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 06 mar 2023 15:31

Ik vind het ook een lastige discussie. Precies wat je zegt.

In de redenering het niet anoniem te doen neem je alleen mee dat het bericht van degene misschien niet wordt geschreven of milder is.
Maar niet de impact op mensen die gewoon een discussie voeren en ze straks voor je deur staan. Want jij als persoon kan iets een heel normaal bericht vinden, maar dat vinden anderen niet altijd.

Heel lastig hoe je hier mee om moet gaan. De grote sociale netwerken zoals twitter/insta/fb zou je het wellicht kunnen doen.
Op dit forum zit bijna niemand met z,n echte naam. Maar ik denk dat het vaak een andere reden is dan als er iemand op insta/FB/twitter met een andere naam zit.

En kijk eens als er een wielrenner in de media is, ook zat reacties die gewoon onder de echte naam staan en die zijn ook vaak genoeg gewoon ver over de schreef.
Ik zeg altijd, vervang wielrenner door Marokkaan of Turk en de volgende dag staat de politie op je stoep.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 06 mar 2023 15:50

De gedachtengang van wat er op dat moment geschreven wordt is abnormaal.
En je merk het onderweg ook steeds meer,misschien zijn ze pas bewust van iets wanneer ze bv opzettelijk een ongeluk veroorzaken en zich voor de rechter moeten verantwoorden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 07 mar 2023 16:19

Tja waar is de tijd dat je voor dreigbrieven allerlei letters uit tijdschriften moest knippen, die op papier plakken en dan ook nog zorgen dat je geen vingerafdrukken of dna materiaal achterlaat?!

Het is tegenwoordig zó makkelijk om even een idioot bericht te posten dat er ook geen tijd meer is om even drie keer na te denken zoals bij dat knip en plakwerk.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

borgmonster
Forum-lid

Gebruikersavatar borgmonster 08 mar 2023 01:05

Goh ja. Die goeie ouwe tijd.

Vaak uit de Telegraaf geknipt.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 08 mar 2023 06:47

El Pistolero schreef: 06 mar 2023 01:50 Anoniem berichten plaatsen op sociaal media moeten ze verbieden. Er gaan genoeg mensen letterlijk aan ten onder.
Je kunt anoniem berichten plaatsen wel aan verbieden, maar wie zegt mij dat ze dat dan niet gaan doen met een fake naam of fake account? Er is daar gewoon geen controle op te houden.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 08 mar 2023 08:05

Anonimiteit is niet te garanderen. De IT wereld zit helemaal vol truckendozen om alles zo anoniem mogelijk te doen. Daar is echt geen kruid tegen gewassen. Fake emails, tijdelijk email om te registreren, VPN's, dark web, en ga zo maar door. Het is onmogelijk dit beteugelen. En inderdaad, in sommige landen ben je heel blij ook eens iets anoniems te kunnen doen. En dat is de Nederlands overheid nog best te vertrouwen, ook zij maken fouten. Dus als een of andere overheidsdienst bakken met info vergaard over burgers, gaan bij mij ook de nekharen overeind staan. Een foutje ergens plus een slimme hacker en de hele boel ligt op straat.

Ik denk dat de verantwoordelijkheid toch echt bij de platformen moet worden gelegd waar anoniempjes hun verhaal kwijt kunnen. Facebook, twitter, insta, tiktok, en uiteraard ook dit forum. Degene die het platform openstelt, is ook verantwoordelijk wat er wordt gepost. Modereren dus. En da's een tijdrovende en dus dure klus. Maar dat lijkt mij de enige oplossing. En als dan blijkt dat een platform er een enorme bagger zooi van maakt, dan is het wellicht nodig om Chinese methodes er op los te laten om bijvoorbeeld Facebook af te sluiten in Nederland. :shock:
Live fast; die young. mijn blog

RobertvD
Forum-lid

RobertvD 08 mar 2023 08:27

rob74 schreef: 08 mar 2023 08:05Een foutje ergens plus een slimme hacker en de hele boel ligt op straat.
Bijvoorbeeld....

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/07 ... -dark-web/

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 10 mar 2023 13:30

Geen wielrenner maar ex wielrenster en de Avondetappe,

https://www.ad.nl/binnenland/journalist ... ~a6bcc7a9/

marsman
Forum-lid

marsman 10 mar 2023 13:54

Omdat iedereen toch aan het zoeken is naar namen: Copy paste van Wikipedia. In 2016 kwam De Avondetappe terug. De Graaff voert het gesprek aan tafel met terugkerende gasten als Danny Nelissen, Thijs Zonneveld, Marijn de Vries, Edwin Winkels en Rob Harmeling. Herman van der Zandt doet interviews op locatie.

Place your bets.

Ik ben geen fan van Marijn. Het spijt me om dat te zeggen, maar het zijn altijd dit soort dames die deze melingen doen. En dan nu nog even de spotlight zoeken ook. Want dat doet Marijn heel graag. Bij KNWU was het ook geen succes. Ik kan me niet anders heugen dat dat ze altijd een beetje op het randje zit van het hele woke gedoe, maar dan wel een beetje spannende click bait interviews ed geven https://www.humo.be/nieuws/marijn-de-vr ... ~b585c655/

Ik zag ook het bericht van Jack v Gelder. Een domme uitspraak over een badsessie, en nog iets over een scheldsessie richting een dame. Dom en ongepast, jazeker. Maar jongens en meisjes, de tenen zijn wel heel lang als je hierdoor uit het veld geslagen bent.

Ik weet het, ik was er niet bij. Ook niet bij wat Marijn heeft meegemaakt. Maar ik denk dan echt: trek je bakkes open in die auto en de heer in kwestie weet waar ie aan toe is.

Goed weekend alvast.
Laatst gewijzigd door marsman op 10 mar 2023 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 10 mar 2023 14:02

Zij zegt dat ze haar bakkes (om jouw woorden te gebruiken) meerdere malen heeft open gedaan tegen de heer in kwestie. Daarnaast naar de leiding gestapt.

marsman
Forum-lid

marsman 10 mar 2023 14:13

Ik lees dat nergens, maar ok.

Wat wellicht veel kwalijker is, is dat Marijn op een gegeven moment gewieberd is bij de Avondetappe. Als dat gerelateerd is aan haar klachten, en iemand in de leiding bij de NOS heeft haar daardoor aan de kant gezet, dan vind ik dat wellicht nog het meest bezwaarlijke.

marsman
Forum-lid

marsman 10 mar 2023 14:17

Firma Tendentieus, ongefundeerd etc. gokt op Danny met Zonneveld als plan B

https://www.geenstijl.nl/5169565/maar-w ... tjes/#more

Plaats reactie