Fietsen met een geometrie die jij zoekt icm spatborden voorzieningen zal lastig worden vrees ik. Niet een antwoord op jouw vraag, maar out of the box denkend, is een tita frame op maat niet iets voor je winterse ritten?
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Of zoiets: https://lestercycles.com
Als het niet de hele wereld mag kosten, is een alu frame wel een optie? CAADX bijvoorbeeld.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Thnx ik had nog stukje isoleerbuis waar die precies in paste en in zadelpen gedrukt!
Nu zit ik een beetje te pielen met voorvork en kabels. Als ik alles erop ga zetten en moet gaan zagen moet alles eraf vrees ik? Is het handig om bijv. voorrem nog niet te doen aangezien die door voorvork heen loopt? Welke volgorde hebben jullie soort van aangehouden?
Nu zit ik een beetje te pielen met voorvork en kabels. Als ik alles erop ga zetten en moet gaan zagen moet alles eraf vrees ik? Is het handig om bijv. voorrem nog niet te doen aangezien die door voorvork heen loopt? Welke volgorde hebben jullie soort van aangehouden?
Ik heb alles meteen op maat gezaagd. Voordeel is dat ik precies mijn maten weet en ik kan zodoende precies uitmeten hoeveel ik van de vorkbuis af mag halen. Mocht je dat te spannend vinden of je weet het gewoon nog niet, dan zal je eerst toch een poosje moeten rijden lijkt me. Ik ben bang dat je dan inderdaad alles weer los moet halen, Even een stukje rijden zonder voorrem lijkt me wel eng eigenlijk.
Er zit alleen een afdekplaatje bij met een kabelstop voor de voorderailleur. Je gaat dan dus met de buitenkabel helemaal door het frame heen tot aan die kabelstop en voor de achterderailleur helemaal tot aan de derailleur zelf.
Ik heb ze ook aan beide kanten gelegd. Vanaf zadeloogpunt voorrem links en achterrem rechts. Hij blijft wel beetje naar rechts wijken door stugge kabels, is dat een probleem?swifty schreef: ↑08 jul 2020 23:02 Balhoofd heb ik inmiddels kunnen afstellen. De remleidingen lagen langs dezelfde kant langs de vorkbuis en dat gaf problemen. Nadat ik een remleiding langs de andere kant liet lopen was afstellen van het balhoofd een makkie. Gelukkig hoefde ik alleen de remklauwen even los te schroeven van het frame om genoeg speling op de kabels te krijgen om ze om de vorkbuis te vouwen, Ik was even bang dat alles weer los moest
komt nu rechts 2x di2 kabel + remleiding uit dat gat (was een gepruts) en links een remleiding en 1 di2 kabel. Die gaten halverwege stuur zijn voor bijzonder shifters neem ik aan (triahtlon oid)?
Heb je netjes gedaan zo te zien. Die kabels lijken zeker in het stadium waar je nu zit nogal in de weg te zitten, maar dat gaat straks als het goed gewoon prima. Heb jij de dunne metalen spacers nodig bij het afstellen van je balhoofd?
Nee nog niet, heb met alles erop nog ,5 mm over en niks loopt aan. Mocht het nog wel aanlopen als het straks klaar is maak ik er maantje van en druk ik hem ertussen. Ik ga nu eerst verder met de wielen en tubeless maken. Wacht op stuurlint en afdek rubber ipv tape .
Hallo allemaal,
Ik kom nog steeds niet uit met de bearing van me vork.Bovenkant zit gewoon goed alleen de onderkant lukt niet.
Nu ik mijn oude frame uit elkaar heb gehaald heb ik ontdekt dat op me oude carbon frame(Scott) er zowel aan de boven als onderkant een cup is geperst in de frame.
Nu vraag ik mij af als dat zo hoort te zijn met me frame van Velobuild.
Ik kom nog steeds niet uit met de bearing van me vork.Bovenkant zit gewoon goed alleen de onderkant lukt niet.
Nu ik mijn oude frame uit elkaar heb gehaald heb ik ontdekt dat op me oude carbon frame(Scott) er zowel aan de boven als onderkant een cup is geperst in de frame.
Nu vraag ik mij af als dat zo hoort te zijn met me frame van Velobuild.