Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

mda1
Forum-lid

mda1 28 jan 2013 12:43

daniel1975 schreef:
mda1 schreef: En natuurlijk hebben we het dan niet over georganiseerde bloedtransfusies en EPO.
Denk je? Met het brein achter de successen van Ritsma aan het roer en een oppermachtige ploeg die afgelopen 2 wedstrijden het hele podium pakte...
Bewijzen kun je niks, maar sprookjes geloof ik niet meer in helaas :(
Ik had het specifiek over '63 en de tocht der tochten. Bij het moderne langebaan schaatsen zal inderdaad heus wel alles van de moderne apotheek langskomen. Te beginnen met DDR successen, en eindigend met schommelende bloedwaardes bij een mevrouw die dat echt op natuurlijk wijze kan verklaren (sure...).

Karl66
Forum-lid

Karl66 28 jan 2013 12:54

Jongens, Harm Kuipers zegt dat er geen doping in het schaatsen gebruikt worden, dus snaveltjes toe en oogjes dicht maar weer... :D :D :D
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

materialist
Forum-lid

materialist 28 jan 2013 13:07

Dat hoorde ik bij het roeien ook altijd, er was teveel coördinatie nodig, doping had geen zin. Volstrekte onzin, Ik zag de oost-duitsers en russen elk jaar groeien en nog weer een stukje vierkanter worden.
Do kin der mar druk mei weze

theodorocampagnolo
Forum-lid

theodorocampagnolo 28 jan 2013 13:21

Was deze al langsgekomen?

http://www.extrasport.be/patrick-lefevr ... raagteken/" onclick="window.open(this.href);return false;

elefantino
Forum-lid

elefantino 28 jan 2013 13:26

theodorocampagnolo schreef:Was deze al langsgekomen?

http://www.extrasport.be/patrick-lefevr ... raagteken/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik begrijp de grote stilte rond Lefevre ook niet. Als er nu iemand een dubieus verleden heeft is hij het. Kijk naar z'n ploegen, renners, ploegartsen etc. Wordt er in Belgie wel gegraven of zit men daar nog midden in het "fan-stadium"?

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 28 jan 2013 13:35

Ik Belgie zal een bekentenisgolf wel wat langer op zich laten wachten, als ik me niet vergis is Doping daar strafbaar.
Afbeelding

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 28 jan 2013 14:03

"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

roodhoofd
Forum-lid

roodhoofd 28 jan 2013 14:11

ericpeters schreef:Ik Belgie zal een bekentenisgolf wel wat langer op zich laten wachten, als ik me niet vergis is Doping daar strafbaar.
Zie ook deze column op 'Het is Koers!' http://hetiskoers.nl/2013/vlaanderen-ve ... ichtgeving.

De schrijver geeft aan dat de Nederlandse pers zich nu aan het graven heeft gezet. In Belgie is dat (nog) niet aan de orde, en kijkt men niet naar Vlaamse renners als zondaars maar als slachtoffers van de epo-periode.

Ook komt naar voren dat zich in de Lotto-ploeg in 1995 precies hetzelfde heeft voorgedaan hebben als in de Rabo ploeg in 1996: compleet weggefietst worden, en dan, om toch te kunnen (blijven) meekoersen ook aan de epo... Meer meeloopteams dan koploopteams, waar het om de doping gaat.

materialist
Forum-lid

materialist 28 jan 2013 15:22

roodhoofd schreef:
ericpeters schreef:Ik Belgie zal een bekentenisgolf wel wat langer op zich laten wachten, als ik me niet vergis is Doping daar strafbaar.
Zie ook deze column op 'Het is Koers!' http://hetiskoers.nl/2013/vlaanderen-ve ... ichtgeving.

De schrijver geeft aan dat de Nederlandse pers zich nu aan het graven heeft gezet. In Belgie is dat (nog) niet aan de orde, en kijkt men niet naar Vlaamse renners als zondaars maar als slachtoffers van de epo-periode.

Ook komt naar voren dat zich in de Lotto-ploeg in 1995 precies hetzelfde heeft voorgedaan hebben als in de Rabo ploeg in 1996: compleet weggefietst worden, en dan, om toch te kunnen (blijven) meekoersen ook aan de epo... Meer meeloopteams dan koploopteams, waar het om de doping gaat.

Mooi verhaal:
Ook het grote Mapei – goed voor jaarlijks meer dan vijftig overwinningen per seizoen, in 1997 en 2002 zelfs 95 – geleid door Patrick Lefevere blijft in de Vlaamse media buiten schot. Van 1994 tot en met 2000 was Mapei onafgebroken de beste ploeg op het UCI-klassement aan het eind van het seizoen en dat in vol epo-tijdperk. Ofwel werkt epo niet, ofwel is er meer aan de hand.

Want laten we eerlijk zijn, de tol die Rabobank en het Nederlandse wielrennen moeten betalen, is buitenproportioneel hoog. En dat terwijl anderen, die minstens evenveel boter op het hoofd hebben, buiten schot blijven.
Do kin der mar druk mei weze

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 28 jan 2013 17:33

scepticus schreef:Bruyneel zegt af voor verhoor.
Bah.
Zwak!

Ben trouwens benieuwd naar zijn reden: als Koos Werkeloos moet hij toch tijd zat hebben. Of wil hij ook een toneelstukje bij Oprah oid :D
Less is bore

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 28 jan 2013 20:27

daniel1975 schreef:
scepticus schreef:Bruyneel zegt af voor verhoor.
Bah.
Zwak!

Ben trouwens benieuwd naar zijn reden: als Koos Werkeloos moet hij toch tijd zat hebben. Of wil hij ook een toneelstukje bij Oprah oid :D
Jambers! In het normale leven is hij een doodgewone wielerploegleider maar na de schemering ontpot hij zich als een dopingschuivende propper.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

galileo2
Forum-lid

galileo2 28 jan 2013 21:01

elefantino schreef:
theodorocampagnolo schreef:Was deze al langsgekomen?

Ik begrijp de grote stilte rond Lefevre ook niet. Als er nu iemand een dubieus verleden heeft is hij het. Kijk naar z'n ploegen, renners, ploegartsen etc. Wordt er in Belgie wel gegraven of zit men daar nog midden in het "fan-stadium"?
Allemaal een beetje teveel Michel Wuyts.

"Tommeke, Tommeke wat doet gij toch"

Plaats reactie