Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 sep 2009 10:42

Sjax schreef:Wat wel opvalt is dat veel mensen op het Cervelo-forum zo klagen dat het rijden op een S2 zo onplezierig is door gebrek aan comfort voortkomend uit de stijfheid, meestal in vergelijk met een R3......

Natuurlijk worden dit soort rijeigenschappen altijd een beetje onder een flinke vergrootglas gelegd en heb ik zo'n vermoeden dat het allemaal Amerikanen zijn.......
Amclassic-fan schreef:De wielbasis en de hoeken zijn gewoon 't zelfde als van andere frames, ik zou niet weten waarom dat 't ding de bocht niet om zou willen gaan. Een stijf frame (tot op zekere hoogte) stuurt juist beter dan een slap frame.

Dat is echt wel nonsens. Ik heb al met zo veel wegfietsen gereden, en niets stuurt zo direct en precies als een S2/S3, juist omdat hij zo stijf is idd. Er zijn idd comfortabeler frames (bv. een titanium), maar helemaal onplezierig oncomfortabel is ie niet (dat had ik wel bij een Kuota KOM, en heb dus met die KOM niet veel toertjes gereden).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjax
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jun 2008 22:22

sjax 10 sep 2009 13:18

Als ik van iemand met Cervelo-ervaring wat kan aannemen dan ben jij het wel Casran, dus ik neem jou advies dan ook graag ter harte......

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 sep 2009 14:03

de monsternaar schreef:
fizik schreef:
FreakyOlivier schreef:Een vraagje voor een vriend...
Die fietst nu zelf ook met een cervelo S3 maat 58cm met een stuurpen 13cm.
Zijn zadel-stuur hoogteverschil is nu 15cm.
Hij zit helemaal achteraan op zijn zadel.

Nu is de vraag of hij veel verschil zou voelen moest hij overstappen naar een 56cm met een stuurpen 14cm? En of hij over zijn zadel msh zou kruipen?


Het klinkt alsof de 58 al aan de kleine kant is. De drop is ook behoorlijk. Ik zou eerder neigen naar een 60.



60? laat die nou net niet bestaan bij Cervelo, en een 61 cm rij je pas op als je een reus bent van boven de 2 meter.


Iedereen die langer is dan 2 meter past echt niet op een Cervelo...

Een maatje kleiner nemen als je drop al 15 cm is is wel vrij absurd. Ik heb zelf ook ong 15 cm drop, maar dat moet echt niet meer worden. Het heeft ook weinig zin om als een duikboot op de fiets te zitten. Je vriend iets te veel naar Frank Schleck gekeken?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

cyco
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jun 2008 15:05

cyco 10 sep 2009 14:14

IK had deze vraag blijkbaar onder een verkeerde rubriek geplaatst, hier is een echte Cervélo rubriek !?

Tijdens een IRON MAN of andere triathlon, zie je de Cervélo nog steeds als één van de meestvoorkomende Tijdritfiets. Ik vraag mij nu af wat is juist het verschil tussen de versie mét en zonder "C".

Ik dacht eerst een "Carbon" versie en een alu??
Ik dacht eventueel aan een verschil in ouderdom, het ene jaar dat hij uitgekomen is zonder "P" en het jaar daarna met "P"??
Nu heb ik hem in dezelfde kleuren (dus van't zelfde jaar) zowel mét als zónder "P" gezien??


iemand?
Alvast bedankt!
P3, ULTEGRA, HED JET 60/90

pietpelle
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:27

pietpelle 10 sep 2009 14:48

Amclassic-fan schreef:
de monsternaar schreef:
fizik schreef:

Het klinkt alsof de 58 al aan de kleine kant is. De drop is ook behoorlijk. Ik zou eerder neigen naar een 60.



60? laat die nou net niet bestaan bij Cervelo, en een 61 cm rij je pas op als je een reus bent van boven de 2 meter.


Iedereen die langer is dan 2 meter past echt niet op een Cervelo...

Een maatje kleiner nemen als je drop al 15 cm is is wel vrij absurd. Ik heb zelf ook ong 15 cm drop, maar dat moet echt niet meer worden. Het heeft ook weinig zin om als een duikboot op de fiets te zitten. Je vriend iets te veel naar Frank Schleck gekeken?


Kan iemand mij uitleggen wat er met "drop" bedoeld in deze context wordt? Ik ken deze term niet.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 10 sep 2009 14:49

Piet Pelle schreef: Kan iemand mij uitleggen wat er met "drop" bedoeld in deze context wordt? Ik ken deze term niet.


Verschil tussen zadel- en stuurhoogte.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 10 sep 2009 14:55

cyco schreef:IK had deze vraag blijkbaar onder een verkeerde rubriek geplaatst, hier is een echte Cervélo rubriek !?

Tijdens een IRON MAN of andere triathlon, zie je de Cervélo nog steeds als één van de meestvoorkomende Tijdritfiets. Ik vraag mij nu af wat is juist het verschil tussen de versie mét en zonder "C".

Ik dacht eerst een "Carbon" versie en een alu??


Correntemundo!
De alu P3 wordt niet meer gemaakt trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 sep 2009 18:02

de monsternaar schreef:
fizik schreef:
FreakyOlivier schreef:Een vraagje voor een vriend...
Die fietst nu zelf ook met een cervelo S3 maat 58cm met een stuurpen 13cm.
Zijn zadel-stuur hoogteverschil is nu 15cm.
Hij zit helemaal achteraan op zijn zadel.

Nu is de vraag of hij veel verschil zou voelen moest hij overstappen naar een 56cm met een stuurpen 14cm? En of hij over zijn zadel msh zou kruipen?


Het klinkt alsof de 58 al aan de kleine kant is. De drop is ook behoorlijk. Ik zou eerder neigen naar een 60.



60? laat die nou net niet bestaan bij Cervelo, en een 61 cm rij je pas op als je een reus bent van boven de 2 meter.


zo'n domme opmerking heb ik nog nooit gehoord, ik ben 1m90 met in verhouding dan nog een lang bovenlichaam in verhouding tot mijn benen (zadelstand 79cm tov as trapas) en fiets al jaren met maat 61 (die overigens c/t maar 57 meet).
En de verhoudingen op mijn fiets kloppen perfect ! (drop = 10,5cm, stuurpen -17°)

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 10 sep 2009 21:05

TS-Biker schreef:
de monsternaar schreef:
fizik schreef:

Het klinkt alsof de 58 al aan de kleine kant is. De drop is ook behoorlijk. Ik zou eerder neigen naar een 60.



60? laat die nou net niet bestaan bij Cervelo, en een 61 cm rij je pas op als je een reus bent van boven de 2 meter.


zo'n domme opmerking heb ik nog nooit gehoord, ik ben 1m90 met in verhouding dan nog een lang bovenlichaam in verhouding tot mijn benen (zadelstand 79cm tov as trapas) en fiets al jaren met maat 61 (die overigens c/t maar 57 meet).
En de verhoudingen op mijn fiets kloppen perfect ! (drop = 10,5cm, stuurpen -17°)



nou TS jij kan dat nou een domme opmerking vinden maar probeer jij maar eens een 60 frame te kopen. gaat jou niet lukken wel een 61er.

Jens Vogt reed bij csc niet eens op een 61 frame maar op een maat 58 met zijn lichaamslengte van 189 cm. misschien om te toeren zeg ik zou kunnen een 61 frame. Maar om te racen zeg ik een 61 is te groot.
;)
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 10 sep 2009 22:11

de monsternaar schreef:
TS-Biker schreef:
de monsternaar schreef:


60? laat die nou net niet bestaan bij Cervelo, en een 61 cm rij je pas op als je een reus bent van boven de 2 meter.


zo'n domme opmerking heb ik nog nooit gehoord, ik ben 1m90 met in verhouding dan nog een lang bovenlichaam in verhouding tot mijn benen (zadelstand 79cm tov as trapas) en fiets al jaren met maat 61 (die overigens c/t maar 57 meet).
En de verhoudingen op mijn fiets kloppen perfect ! (drop = 10,5cm, stuurpen -17°)



nou TS jij kan dat nou een domme opmerking vinden maar probeer jij maar eens een 60 frame te kopen. gaat jou niet lukken wel een 61er.

Jens Vogt reed bij csc niet eens op een 61 frame maar op een maat 58 met zijn lichaamslengte van 189 cm. misschien om te toeren zeg ik zou kunnen een 61 frame. Maar om te racen zeg ik een 61 is te groot.
;)


Ts zegt ook niet dat 60 bestaat (goed lezen hé) wel dat hij zelf met 1.90 en zijn eigen lichaamsverhoudingen perfect zit op een 61. En laat Ts nu (ex-)wielrenner zijn en, moest hij tijd hebben, direct kunnen racen op voorgesteld maat 61.
Betreffende den Jens : met 1.89m en zijn lichaamsverhoudingen zou ik ook niet op een 61 kruipen. Zelf ben ik maar 1.85 en een 58 is voor mij de meest perfecte fiets. Laten er nu verschillende anderen zijn die met 1.85 op een 56 kruipen, so what. Denk ju nu werkelijk dat iemand op een 61, als dat de perfecte maat is voor hem, niet kan racen??? Dat geloof je nu toch zelf niet.
Bij Katucha rijd er toch ook eentje die bijna een dubbele meter is, en die kan echt wel racen hoor.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 10 sep 2009 22:43

"Een dubbele meter", grandioos!
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 10 sep 2009 22:45

Mannen, een ieder bepaalt toch zelf welke maat hij of zij neemt?
Net als een ieder zelf bepaalt wat lekker zit?
Kort, lang, diep, ondiep.
Ik begrijp deze discussie niet.
En als je 1.98 bent en je vindt een 56 cm frame lekker zitten, prima toch? Waarschijnlijk zal je er dan ook naar presteren.
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie