Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 10 sep 2009 22:49

andromeda schreef:"Een dubbele meter", grandioos!


Ze hebben er twee, Stijn Vandenbergh 1.99 cm en Karpets 1.93 cm ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 sep 2009 22:56

Mijn reactie was dan ook idd niet op dat 60 gedoe (na meer dan 3 jaar ken ik de geometrie nu wel zowat van buiten), maar op die reactie dat je meer dan 2m moet zijn ...
En het klopt ook dat de lichaamslengte niks zegt over de maat, dat wordt bepaald door de verhoudingen.

Even een foto van mijn vorig vehicel bijgezet, volgens mij is deze fiets geometrie gewijs 100% in orde voor mijn 1m90 (met in verhouding een lang bovenlichaam tov mijn beenlengte)

Afbeelding

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 10 sep 2009 23:07

Ik ben ook 1.90m met daarbij een binnenbeenlengte van 91cm. In verhouding dus ook lange rug en korte benen. Ik rij een R3 in maat 58. Maar een 61 zou ook kunnen.

Volgens mij zou de TS-biker ook nog wel wegkomen met een 58; zadel kan gerust nog wat hoger en dan komen er 2 spacers van een 1cm tussen frame en stuurpen bij. Stuurpen nog een cm langer en klaar. Of zie ik dat verkeerd?

Blijft trouwens wel een extreem vette bike :)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 sep 2009 23:49

paulusR3 schreef:Ik ben ook 1.90m met daarbij een binnenbeenlengte van 91cm. In verhouding dus ook lange rug en korte benen. Ik rij een R3 in maat 58. Maar een 61 zou ook kunnen.

Volgens mij zou de TS-biker ook nog wel wegkomen met een 58; zadel kan gerust nog wat hoger en dan komen er 2 spacers van een 1cm tussen frame en stuurpen bij. Stuurpen nog een cm langer en klaar. Of zie ik dat verkeerd?

Blijft trouwens wel een extreem vette bike :)


neen, dat zie je niet verkeerd, 2cm langere zadelpen, 2cm spacers en 13cm stuurpen zou idd ook kunnen, dan zit je net hetzelfde.
Ik heb dat vroeger ook gehad, maar ik vind/vond geen spacers en 12cm stuurpen veel beter (minder flex bij doortrekken in de beugel)

die bike toert nu ergens in Duitsland rond ...

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 sep 2009 23:54

dat kwam misschien ook wel door de vork... de flex :P

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 11 sep 2009 00:04

SpEric schreef:dat kwam misschien ook wel door de vork... de flex :P


look who's back ... nee hoor ik ben gewoon geen fan van spacers en superlange stuurpennen, maar zoals gezegd da's mijn keuze en dat wil niet zeggen dat een 58 mij niet zou passen.

Vandaar vind ik het ook belangrijk om zulke dingen in real-life te bespreken. Er zijn immers zoveel factoren die invloed hebben op het bepalen van de juiste maat voor iemand.

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 11 sep 2009 00:13

TS-Biker schreef:Mijn reactie was dan ook idd niet op dat 60 gedoe (na meer dan 3 jaar ken ik de geometrie nu wel zowat van buiten), maar op die reactie dat je meer dan 2m moet zijn ...
En het klopt ook dat de lichaamslengte niks zegt over de maat, dat wordt bepaald door de verhoudingen.

Even een foto van mijn vorig vehicel bijgezet, volgens mij is deze fiets geometrie gewijs 100% in orde voor mijn 1m90 (met in verhouding een lang bovenlichaam tov mijn beenlengte)

Afbeelding


Vehikel is wel een beetje erg oneerbiedig voor zo'n vette fiets. Ik ben overigens begonnen met dat '60 gedoe'. Ik ken de maten van Cervélo niet uit mijn hoofd. Het geval maatje kleiner terwijl je een drop van 15 cm hebt en achterop je zadel zit vond ik vreemd en mijn reactie was dus dat hij wel een maatje groter kon gebruiken. of dat nu een 60 of 61 cm is bij Cervélo is wat dat betreft minder van belang.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 11 sep 2009 08:26

Leuk he, zoon discussie geeft wel weer en mooie foto.
:d

Even wat anders TS had jij je voorvork niet moeten om ruilen voor een 3T.
Die wolf vork sl moesten toch terug, ze zouden toch kunnen schuren.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 11 sep 2009 10:13

TS-Biker schreef:Mijn reactie was dan ook idd niet op dat 60 gedoe (na meer dan 3 jaar ken ik de geometrie nu wel zowat van buiten), maar op die reactie dat je meer dan 2m moet zijn ...
En het klopt ook dat de lichaamslengte niks zegt over de maat, dat wordt bepaald door de verhoudingen.

Even een foto van mijn vorig vehicel bijgezet, volgens mij is deze fiets geometrie gewijs 100% in orde voor mijn 1m90 (met in verhouding een lang bovenlichaam tov mijn beenlengte)

Afbeelding


Prachtige fiets!! Hoeveel kost dit beauty?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 11 sep 2009 12:19

Cervelo RS heeft langere balhoofdbuizen.

freakyolivier
Forum-lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 28 jun 2008 19:56

freakyolivier 11 sep 2009 13:55

Om nu effe verder te gaan op die vriend van mij...
Heb enkele maten van hem gekregen;

Hij is 1.93m groot.
Zijn binnenbeenlengte is tussen de 92-93cm. (Weet nu niet of dat lange benen of korte benen zijn in verhouding met zijn lichaam)

Heeft een maat 58cm van fiets.
Zadel hoogte is 82.2 (midden bracket tot top zadel).
Hij zit momenteel 9.7cm achter zijn bracket (gemeten van voorste punt zadel) maar zou deze winter naar 9cm moeten.
Heeft een zadel-stuurhoogte verschil van 17-18cm want hij fiets met een fsa stuurpen van -17 graden.
Stuurpen is 13cm lang.


Ik heb hem de mening gegeven dat volgens mijn een 56cm te kort gaat zijn + ook de zitbuis op het randje gaat zijn!

- Als je weet dat hij als 7mm naar voor moet moet met zijn zadel + bovenbuis gaat 1.5cm korter worden dan lijkt deze mij tog echt te kort worden? En een 14cm stuurpen vind ik nu ook niet de absolute keuze + hij gaat dan in totaliteit nog altijd een goede 1cm korter zitten of vroeger en vind hem nu al bij momenten over zijn zadel kruipen!

- Met zijn zadellengte van 82.2cm heeft bij op de zitbuis nog 3cm over.
Bij een 56cm zou hij dus nog 1cm over hebben. Maar hij maakt gebruikt van een prologo scratch = dikker zadel. Dus moest hij ooit naar een dunner zadel gaan zit hij volgens mij op zijn maximum punt.

- Ook heeft hij de volgende vraag; hij fietst met een fsa stuur classic. Dus een reach van 90mm en een drop van 145mm. Nu zou hij naar een fsa new ergo willen gaan, deze heeft een reach van 80mm en een drop van 145-150mm.
Nu is zijn vraag of een 1cm korter stuur veel verschil maakt?( msh beter aan zijn remgrepen geraken?) Heb wel al gezien dat hij voor zijn lengte geen lange voeten en geen grote handen heeft.

Hopelijk kunnen jullie mening ook eens geven en dan ga ik deze eens doorgeven.

Plaats reactie