Pagina 567 van 1091
Geplaatst: 10 sep 2009 22:49
door colnagofreak
andromeda schreef:"Een dubbele meter", grandioos!
Ze hebben er twee, Stijn Vandenbergh 1.99 cm en Karpets 1.93 cm
Geplaatst: 10 sep 2009 22:56
door ts-biker
Mijn reactie was dan ook idd niet op dat 60 gedoe (na meer dan 3 jaar ken ik de geometrie nu wel zowat van buiten), maar op die reactie dat je meer dan 2m moet zijn ...
En het klopt ook dat de lichaamslengte niks zegt over de maat, dat wordt bepaald door de verhoudingen.
Even een foto van mijn vorig vehicel bijgezet, volgens mij is deze fiets geometrie gewijs 100% in orde voor mijn 1m90 (met in verhouding een lang bovenlichaam tov mijn beenlengte)
Geplaatst: 10 sep 2009 23:07
door paulusr3
Ik ben ook 1.90m met daarbij een binnenbeenlengte van 91cm. In verhouding dus ook lange rug en korte benen. Ik rij een R3 in maat 58. Maar een 61 zou ook kunnen.
Volgens mij zou de TS-biker ook nog wel wegkomen met een 58; zadel kan gerust nog wat hoger en dan komen er 2 spacers van een 1cm tussen frame en stuurpen bij. Stuurpen nog een cm langer en klaar. Of zie ik dat verkeerd?
Blijft trouwens wel een extreem vette bike
Geplaatst: 10 sep 2009 23:49
door ts-biker
paulusR3 schreef:Ik ben ook 1.90m met daarbij een binnenbeenlengte van 91cm. In verhouding dus ook lange rug en korte benen. Ik rij een R3 in maat 58. Maar een 61 zou ook kunnen.
Volgens mij zou de TS-biker ook nog wel wegkomen met een 58; zadel kan gerust nog wat hoger en dan komen er 2 spacers van een 1cm tussen frame en stuurpen bij. Stuurpen nog een cm langer en klaar. Of zie ik dat verkeerd?
Blijft trouwens wel een extreem vette bike
neen, dat zie je niet verkeerd, 2cm langere zadelpen, 2cm spacers en 13cm stuurpen zou idd ook kunnen, dan zit je net hetzelfde.
Ik heb dat vroeger ook gehad, maar ik vind/vond geen spacers en 12cm stuurpen veel beter (minder flex bij doortrekken in de beugel)
die bike toert nu ergens in Duitsland rond ...
Geplaatst: 10 sep 2009 23:54
door speric
dat kwam misschien ook wel door de vork... de flex
Geplaatst: 11 sep 2009 00:04
door ts-biker
SpEric schreef:dat kwam misschien ook wel door de vork... de flex
look who's back ... nee hoor ik ben gewoon geen fan van spacers en superlange stuurpennen, maar zoals gezegd da's mijn keuze en dat wil niet zeggen dat een 58 mij niet zou passen.
Vandaar vind ik het ook belangrijk om zulke dingen in real-life te bespreken. Er zijn immers zoveel factoren die invloed hebben op het bepalen van de juiste maat voor iemand.
Geplaatst: 11 sep 2009 00:13
door fizik
TS-Biker schreef:Mijn reactie was dan ook idd niet op dat 60 gedoe (na meer dan 3 jaar ken ik de geometrie nu wel zowat van buiten), maar op die reactie dat je meer dan 2m moet zijn ...
En het klopt ook dat de lichaamslengte niks zegt over de maat, dat wordt bepaald door de verhoudingen.
Even een foto van mijn vorig vehicel bijgezet, volgens mij is deze fiets geometrie gewijs 100% in orde voor mijn 1m90 (met in verhouding een lang bovenlichaam tov mijn beenlengte)
Vehikel is wel een beetje erg oneerbiedig voor zo'n vette fiets. Ik ben overigens begonnen met dat '60 gedoe'. Ik ken de maten van Cervélo niet uit mijn hoofd. Het geval maatje kleiner terwijl je een drop van 15 cm hebt en achterop je zadel zit vond ik vreemd en mijn reactie was dus dat hij wel een maatje groter kon gebruiken. of dat nu een 60 of 61 cm is bij Cervélo is wat dat betreft minder van belang.
Geplaatst: 11 sep 2009 08:26
door demonsternaar
Leuk he, zoon discussie geeft wel weer en mooie foto.
:d
Even wat anders TS had jij je voorvork niet moeten om ruilen voor een 3T.
Die wolf vork sl moesten toch terug, ze zouden toch kunnen schuren.
Geplaatst: 11 sep 2009 10:13
door Einstein
TS-Biker schreef:Mijn reactie was dan ook idd niet op dat 60 gedoe (na meer dan 3 jaar ken ik de geometrie nu wel zowat van buiten), maar op die reactie dat je meer dan 2m moet zijn ...
En het klopt ook dat de lichaamslengte niks zegt over de maat, dat wordt bepaald door de verhoudingen.
Even een foto van mijn vorig vehicel bijgezet, volgens mij is deze fiets geometrie gewijs 100% in orde voor mijn 1m90 (met in verhouding een lang bovenlichaam tov mijn beenlengte)
Prachtige fiets!! Hoeveel kost dit beauty?
Geplaatst: 11 sep 2009 12:19
door foosho
Cervelo RS heeft langere balhoofdbuizen.
Geplaatst: 11 sep 2009 13:55
door freakyolivier
Om nu effe verder te gaan op die vriend van mij...
Heb enkele maten van hem gekregen;
Hij is 1.93m groot.
Zijn binnenbeenlengte is tussen de 92-93cm. (Weet nu niet of dat lange benen of korte benen zijn in verhouding met zijn lichaam)
Heeft een maat 58cm van fiets.
Zadel hoogte is 82.2 (midden bracket tot top zadel).
Hij zit momenteel 9.7cm achter zijn bracket (gemeten van voorste punt zadel) maar zou deze winter naar 9cm moeten.
Heeft een zadel-stuurhoogte verschil van 17-18cm want hij fiets met een fsa stuurpen van -17 graden.
Stuurpen is 13cm lang.
Ik heb hem de mening gegeven dat volgens mijn een 56cm te kort gaat zijn + ook de zitbuis op het randje gaat zijn!
- Als je weet dat hij als 7mm naar voor moet moet met zijn zadel + bovenbuis gaat 1.5cm korter worden dan lijkt deze mij tog echt te kort worden? En een 14cm stuurpen vind ik nu ook niet de absolute keuze + hij gaat dan in totaliteit nog altijd een goede 1cm korter zitten of vroeger en vind hem nu al bij momenten over zijn zadel kruipen!
- Met zijn zadellengte van 82.2cm heeft bij op de zitbuis nog 3cm over.
Bij een 56cm zou hij dus nog 1cm over hebben. Maar hij maakt gebruikt van een prologo scratch = dikker zadel. Dus moest hij ooit naar een dunner zadel gaan zit hij volgens mij op zijn maximum punt.
- Ook heeft hij de volgende vraag; hij fietst met een fsa stuur classic. Dus een reach van 90mm en een drop van 145mm. Nu zou hij naar een fsa new ergo willen gaan, deze heeft een reach van 80mm en een drop van 145-150mm.
Nu is zijn vraag of een 1cm korter stuur veel verschil maakt?( msh beter aan zijn remgrepen geraken?) Heb wel al gezien dat hij voor zijn lengte geen lange voeten en geen grote handen heeft.
Hopelijk kunnen jullie mening ook eens geven en dan ga ik deze eens doorgeven.