Zo , glazen zijn geslepen en in het montuurtje gezet - insert past prima in de bril. Nu de voor- en nadelen van het geheel.
* Nadeel 1 - doordat het " glas achter glas " is vertekent het beeld iets maar zicht is gewoon 95% tov van mijn Oakley op sterkte met 2 losse glazen.
* Nadeel 2 - Ik heb een miniem stukje plastic strip moeten knippen 8mm lang en 1mm dik en 1,5mm breed ongeveer om achter de "insert" te steken om te voorkomen dat de insert iets kantelt en de kijkhoek minder fijn wordt.
* Voordeel 1 - Prijs - absoluut een stuk goedkoper dan een Oakley op sterkte ! Insert was na aftrek zorgverzekering € 34,- en dat is met ultra dus geslepen glaasjes. Oakley bril kostte me € 85,-
* Voordeel 2 - Ik kan nu elke lens kiezen die ik wil en ben niet afhankelijk van Oakley glazen qua kleur.
* Voordeel 3 - Mocht mijn sterkte veranderen kan ik zo een nieuw glas laten steken voor een fractie van de prijs van een Oakley glas.
* Voordeel 4 - Insert is zo over te steken in een andere Oakley Jawbreaker - het geheel voelt niet gammel of goedkoop aan en is ook erg licht qua gewicht.
p.s. onder invloed van UV buitenlicht kleurt de bril nog iets donkerder en is de "insert" niet te zien.
Binnen :
Buiten :