Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Puffdaddy
- Forum-lid
Puffdaddy
13 mar 2017 18:45
MarkVeenstra schreef:
Volgens mij is het vrij simpel. "we" willen wielrennen. Daarvoor heb je ploegen en rensters nodig, die betaald moeten worden door sponsoren (we kopen immers nog geen kaartje voor de koers). Een sponsor betaald voor aandacht, of uit liefhebberij. Aandacht haal je door uitslagen, een leuk hoofd, of beiden. Een ploeg moet wel een zekere balans hebben, heb je alleen maar popjes die na 5km het peloton niet meer kunnen volgen, is dat niet goed voor de sponsor (alhoewel, negatieve aandacht is ook aandacht). Maar 1 of 2 popjes tegen een club rensters die voor de uitslagen moet zorgen - vaak deels knechten die ook geen uitslag rijden maar wel zorgen voor een kopvrouw. Dan is dat toch prima? Draagt wat mij betreft bij aan het bestaan van de ploeg in de eerste plaats.
Och het is heel simpel, als je achter iemand fiets zoals hieronder,
wil je toch gewoon achter haar eindigen in de uitslag
Bikers are not alone
-
marcuse
- Forum-lid
marcuse
13 mar 2017 18:53
Nee_Nee schreef:marcuse schreef:Zou best kunnen. Volgens mij is wel zo dat de dames die wel winnen een stuk afgetrainder en platter zijn.
Gelul van een dronken aardbei. Kijk eens naar Elis Ligtlee of naar Kirsten Wild. Die trappen een behoorlijke deuk in een pak boter.
Ok, uitzonderingen daargelaten.
-
marcuse
- Forum-lid
marcuse
13 mar 2017 18:54
puffdaddy schreef:MarkVeenstra schreef:
Volgens mij is het vrij simpel. "we" willen wielrennen. Daarvoor heb je ploegen en rensters nodig, die betaald moeten worden door sponsoren (we kopen immers nog geen kaartje voor de koers). Een sponsor betaald voor aandacht, of uit liefhebberij. Aandacht haal je door uitslagen, een leuk hoofd, of beiden. Een ploeg moet wel een zekere balans hebben, heb je alleen maar popjes die na 5km het peloton niet meer kunnen volgen, is dat niet goed voor de sponsor (alhoewel, negatieve aandacht is ook aandacht). Maar 1 of 2 popjes tegen een club rensters die voor de uitslagen moet zorgen - vaak deels knechten die ook geen uitslag rijden maar wel zorgen voor een kopvrouw. Dan is dat toch prima? Draagt wat mij betreft bij aan het bestaan van de ploeg in de eerste plaats.
Eén keer in het wiel komen en niet meer laten gaan
-
dropje73
- Forum-lid
dropje73
13 mar 2017 18:56
puffdaddy schreef:MarkVeenstra schreef:
Best wel een leuk pakkie trouwens, leuke print. Misschien wel wat voor mevr. Dropje.
Iemand een idee van wat/merk?
En ja, die kan ze hebben.
En nee, ik ga geen foto's van haar posten..
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
-
Puffdaddy
- Forum-lid
Puffdaddy
13 mar 2017 19:01
Zij kon overigens redelijk fietsen, Alexandra Graebe.
Ze is in dit topic al meer voorbij gekomen.
Bikers are not alone
-
dropje73
- Forum-lid
dropje73
13 mar 2017 19:01
Nee_Nee schreef:marcuse schreef:Zou best kunnen. Volgens mij is wel zo dat de dames die wel winnen een stuk afgetrainder en platter zijn.
Gelul van een dronken aardbei. Kijk eens naar Elis Ligtlee of naar Kirsten Wild. Die trappen een behoorlijke deuk in een pak boter.
Doe toch maar Puck dan .....
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
-
Puffdaddy
- Forum-lid
Puffdaddy
13 mar 2017 19:03
Andere kant van het pak.
Bikers are not alone
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
13 mar 2017 19:12
Hmmm, ik prefereer de achterkant
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
senior
- Forum-lid
senior
13 mar 2017 20:39
Veel meer krijg je waarschijnlijk ook niet te zien
-
Marxten
- Forum-lid
Marxten
13 mar 2017 20:52
Toch weet ik functie boven vorm meer te waarderen dan iemand die eruitziet alsof ze zaken bedoeld maar vervolgens de finish niet haalt.
Toch, hoe oud is Puck Moonen nu? Er zijn veel meer wielrenners en wielrensters die op latere leeftijd pas echt goed werden, bij de mannen bijvoorbeeld Kessiakoff, Westra en nu Castelijns en bij de vrouwen bijvoorbeeld ook Marijn de Vries (al begon die ook pas vrij laat). Geef haar de tijd, de aandacht heeft ze, ze kan onmogelijk minder overwinningen halen in haar carrière dan Addy Engels.
-
Fietsen?altijd
- Forum-lid
Fietsen?altijd
13 mar 2017 21:34
Westra was al jong goed maar stopte. Marijn de Vries werd zeker niet laat goed want die begon op haar 28ste ofzo en werd binnen no-time prof dus direct goed.
Puck Moonen zal wel 20 zijn of iets dergelijks maar je hebt laat goed en geen deuk in een pakje boter fietsen.
Maak joe woar
-
Quarantanove
- Forum-lid
Quarantanove
13 mar 2017 21:37
MarkVeenstra schreef:Het is maar wat je verkeerd noemt.
Heb je een ploeg van X rensters (20? hoe groot zijn die teams). Mag je best 1 of 2 plekjes opofferen voor minder getalenteerde rensters die de sponsor goed doen. Helpt het uberhaupt bestaan van de ploeg in ieder geval, heeft de rest dus ook wat aan.
In de F1 is het schrijnender, omdat je daar vrijwel 0 plekken beschikbaar hebt, en je met een grote zak geld met minder talent gewoon aan de bak kunt. In dit geval bezetten de mooie dames wellicht 5% van de plekken, heb je nog 95% over voor de echte talenten.
Overigens zal ze heus wel vooruit komen.. peloton bij kunnen houden. Maar allicht niet voor de knikkers.
Er zijn veel wielerliefhebbers die niet door hebben dat het hoofddoel van profwielrennen publiciteit verwerven is en dat het presteren/uitslagen behalen slechts een van de middelen daartoe is.