Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 21 aug 2016 09:51

Misschien knijp ik niet hard genoeg maar ik schrik mij een ongeluk als ik plots moet remmen in de regen. Valt mij juist heel zwaar tegen, door reviews en uitspraken zoals de jouwe. Carbon velgen heb ik het over heh, met Carbon remoppervlakte.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39579
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2016 09:59

53x11 schreef:
Sieper schreef:Ik ook niet, maar de regen komt wel eens in mijn zomerrijden!
En het is bijna niet te geloven, maar met mijn "inferieure" velgremmetjes" kom ik dan ook gewoon tot stilstand. Sterker nog, moet oppassen niet te hard in de achterrem te knijpen, anders ga ik slippen.

"Gelukkig" mogen schijfremmen in het wedstrijdpeloton niet, zodat wij als consumenten ook verzekerd zijn van schijfloze frames.
Kwestie van tijd. Kijk maar naar het aanbod van fietsen in 2016: in de topmodellen-range zie je een steeds groter aandeel met schijven.
Maar zolang het kan blijf ik lekker bij velgremmen. Oja, en Campy heeft nog geen diskremmen, dus is het sowiso belachelijke dat mensen met schijven gaan rijden :D
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9110
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 aug 2016 10:40

@Sieper: campa record dual pivot remt echt als een malle, zeker met swissstop bxp blokken. (Alu velgen dus)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 aug 2016 10:57

Afgelopen vrijdag bij mijn dealer nog eens (figuurlijk) een blik geworpen op de 2017 Cannondales. Daar tot mijn vreugde paar juweeltjes met schijfremmen, word er een beetje hebberig van. Het enige en ook grootste "probleem" is dat mijn EVO (nog met touwtjesremmen) nog maar 2,5 jaar jong is.
Anders stond een EVO met schijven in mijn schuur, 100% zeker weten.
Mbt kleuren: Misschien niet alles even geslaagd, enkel model even wennen. Blijft jammer dat er vaak maar 1 kleur van een type beschikbaar is en dan jou type met de "foute" kleur....
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 aug 2016 10:58

Dubbelpost?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 aug 2016 16:17

53x11 schreef:"Gelukkig" mogen schijfremmen in het wedstrijdpeloton niet, zodat wij als consumenten ook verzekerd zijn van schijfloze frames.
Nog even, dan is dat verbod ook voorbij. Sommige zaken kan je echt niet tegen houden.
Maar zal vast wel een kleinere markt met liefhebbers zonder schijfremmen overblijven. Denk dat grotere merken (zoals Cannondale) op bepaald moment besluit om alleen maar fietsen met schijfremmen uit te rusten. Dit net zoals dat 26" bij MTB ook moeilijk meer te vinden zijn (vergelijk gaat niet 100% op, weet ik).
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 21 aug 2016 16:19

Heb bewust voor velg remmen gekozen. Maatje van me heeft de CAAD12 met schijfremmen en zoveel beter vindt ik dat niet remmen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9110
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 aug 2016 16:49

@Fred: ik vrees dat je gelijk heb. Zit om die reden af en toe al eens met een schuin oog naar een vervanging van mijn supersix te kijken zodat ik iig de komende X jaar nog met velgremmen kan rijden. Aan de andere kant, zo'n vaart zal het ook wel niet lopen (toch?)

Op de MTB heb ik schijven, en daar zou ik echt niet anders willen, maar ik zie genoeg nadelen (die ik hier niet ga noemen, daar is een ander topic voor) om ze niet op de racer te willen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 aug 2016 16:51

Ik denk dat e.e.a. naast elkaar zal blijven bestaan. Kijk bijvoorbeeld naar de mechanische high end groepen waar nog voldoende markt blijkt te zijn. Toen de elektrische groepen kwamen werd ook gezegd, over een paar rijdt niemand meer mechanisch maar ook dat blijkt niet te kloppen).

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 21 aug 2016 19:10

Ligt vermoed ik ook aan de kosten. Elektrisch schakelen kost je als ik zo zie zo 500 euro extra en dat is dan best een fors bedrag op een fiets (baseer me even op Canyon etc als je zelf bouwt kan vast goedkoper). Schijfremmen maken de fietsen zo te zien niet zo veel duurder.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1756
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 aug 2016 19:34

Ik denk dat zeker de eerste jaren nog eea parallel zal blijven lopen. Net zoals mechanisch en elektrisch.
Beslissing UCI zal daarin een grote rol spelen.
Momenteel dik tevreden met mijn EVO met "traditionele" remmen en ook in de bergen (Dolomieten, Canarische eilanden) altijd goed kunnen afremmen. Alleen een volgende Cannondale racefiets is 100% zeker met schijfremmen. (ik rij toch geen wedstrijden en Franse cyclo's al helemaal niet....)
Een EVO (of opvolger) met schijfremmen niet alleen vanwege (naar mijn mening) betere remwerking etc, maar ook omdat ik schijfremmen juist wel mooi vind om te zien.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39579
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2016 19:42

Parallel niet vrees ik. Kijk bij de populaire performance-racers maar eens naar de topmodellen van 2016. Dan zie je al heel duidelijk de voorkeur voor disc.
Less is bore

Plaats reactie