Pinarello
Ik lees eerder in dit topic dat de eerste 2 cijfers van het framenummer de maat van het frame aangeeft. Kan iemand mij vertellen of dit altijd het geval is?
Sta op het punt een 2e hands Pinarello fiets te kopen van 5,5 maand uit met een bon van Vos Fietsen uit Zwanenburg. De eigenaar (zelf 1,89 m) geeft aan dat het een 61 cm frame is echter het framenummer begint met 55?
Bespaart me een flinke rit als dit dus altijd het geval is en het hier dus een 55 cm frame betreft.
Zou overigens vreemd zijn als Vos een 55 cm frame verkoopt aan een persoon van 1,89......
Sta op het punt een 2e hands Pinarello fiets te kopen van 5,5 maand uit met een bon van Vos Fietsen uit Zwanenburg. De eigenaar (zelf 1,89 m) geeft aan dat het een 61 cm frame is echter het framenummer begint met 55?
Bespaart me een flinke rit als dit dus altijd het geval is en het hier dus een 55 cm frame betreft.
Zou overigens vreemd zijn als Vos een 55 cm frame verkoopt aan een persoon van 1,89......
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Dan ken jij Reintje nog niet.....Bubke schreef: Zou overigens vreemd zijn als Vos een 55 cm frame verkoopt aan een persoon van 1,89......
De firma heeft een eigen topic hier, kost je wel een halve dag om alles te lezen.
Tipje, zoek de geometrie gegevens van de fiets op en vraag de verkoper even de diverse maten door te geven, oa. aan de hoogte van het balhoofd zie je dan welke maat het is. (= een meting die de verkoper je vrij nauwkeurig kan opgeven, CC-CT maten hebben velen moeite mee...)
En weet je ook welke maat je nodig hebt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Op 99% zeker: eerste cijfers zijn framemaat. Bij twee pina's gecheckt en klopt.
Less is bore
Maar Vos belazert de boel noooooiitttt!!!!!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- Jaap Telder
- Forum-lid
Maar houd er wel rekening mee dat een Pinarello maat zo,n twee maten kleiner worden aangegeven in vergelijk met reguliere maten van andere merken. ( bv. een maat 53 Pina is in ongeveer 55 bij een ander merk, zo is het tenminste bij mijn frame het geval).
Bij de Vos heb ik geen slechte ervaringen opgedaan en met garantiegevalletjes deed hij totaal niet moeilijk.
Je moet zelf wel goed weten wat je wilt en kennis van zaken hebben, dan valt er niets te belazeren als dat al zo is.
Bij de Vos heb ik geen slechte ervaringen opgedaan en met garantiegevalletjes deed hij totaal niet moeilijk.
Je moet zelf wel goed weten wat je wilt en kennis van zaken hebben, dan valt er niets te belazeren als dat al zo is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Pina meet CC ipv CT.
Maar dan nog: de maataanduiding die de fabrikant gebruikt is leidend en is hooguit 2cm.
Maar dan nog: de maataanduiding die de fabrikant gebruikt is leidend en is hooguit 2cm.
Less is bore
55 in het serienummer betreft een 565mm frame CTBubke schreef:Ik lees eerder in dit topic dat de eerste 2 cijfers van het framenummer de maat van het frame aangeeft. Kan iemand mij vertellen of dit altijd het geval is?
Als jij 610mm CT wilt hebben moet je opzoek gaan naar een frame dat begint met 595
- fietser1972
- Forum-lid
Bericht op sporza.be: giovanni pinarello overleden.
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1 ... -overleden
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1 ... -overleden
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Supergrover
- Forum-lid HC
Wiliertoerist schreef:Dan ken jij Reintje nog niet.....Bubke schreef: Zou overigens vreemd zijn als Vos een 55 cm frame verkoopt aan een persoon van 1,89......
De firma heeft een eigen topic hier, kost je wel een halve dag om alles te lezen.
- Supergrover
- Forum-lid HC
+1JPAR schreef:Maar Vos belazert de boel noooooiitttt!!!!!
Vos heet niet voor niets vos.....