Specialized
-
- Forum-lid
Maar de Reach is niet heel kort toch? 400mm dacht ik. Met mijn weinige kennis van geometrie dacht ik dat hij een heel klein beetje langer en hoger was dan de caad10.
Edit: Is al gezegd.
Edit: Is al gezegd.
Maak joe woar
Ja die twee compenseren elkaar waardoor reach normaal is (ik vergelijk het toevallig ook met een CAAD10) maar vraag me af of het rijgedrag anders wordt. Het zadel zal normaal gesproken wat meer naar achteren op de zadelpen komen waardoor je een wat andere positie hebt tov het frame. Maar goed gaat niet over vele cm's dus zal wel meevallen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oh.....dacht aan die niet afgewerkte lasnaden te zien dat ie nog niet klaar was.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ga jij nou maar naar je kromme italiaan
Maak joe woar
-
- Forum-lid
Het is echt een criterium frame dus zal lekker direct sturenLD002 schreef: ↑23 jun 2017 12:16 Ja die twee compenseren elkaar waardoor reach normaal is (ik vergelijk het toevallig ook met een CAAD10) maar vraag me af of het rijgedrag anders wordt. Het zadel zal normaal gesproken wat meer naar achteren op de zadelpen komen waardoor je een wat andere positie hebt tov het frame. Maar goed gaat niet over vele cm's dus zal wel meevallen.
Ik denk wel dat ik mede door het zadel verder naar achteren een 11 of 12 cm stuurpen zou monteren. En met een 5mm stofkapje heb ik al dezelfde positie als nu.
Mama mia wanneer krijg ik opslag
Maak joe woar
Ik heb vorig jaar een testrit van een uurtje op een Allez Sprint gemaakt. Echt een gooi-en-smijt fiets. Ideaal voor criteriums.
Heb nu een Venge en die vind ik wel fijner fietsen, maar de Allez Sprint is echt beter (stijver vooral) dan de Allez Smartweld die ik voor m'n Venge had. En ook dat was een fijn fietsje.
Heb nu een Venge en die vind ik wel fijner fietsen, maar de Allez Sprint is echt beter (stijver vooral) dan de Allez Smartweld die ik voor m'n Venge had. En ook dat was een fijn fietsje.
Als de reach hetzelfde is moet je geen andere lengte stuurpen te monteren. Zadel verder naar achteren is om de steile zithoek te compenseren maar heeft geen effect op de reach.Fietsen?altijd schreef: ↑23 jun 2017 12:54Het is echt een criterium frame dus zal lekker direct sturenLD002 schreef: ↑23 jun 2017 12:16 Ja die twee compenseren elkaar waardoor reach normaal is (ik vergelijk het toevallig ook met een CAAD10) maar vraag me af of het rijgedrag anders wordt. Het zadel zal normaal gesproken wat meer naar achteren op de zadelpen komen waardoor je een wat andere positie hebt tov het frame. Maar goed gaat niet over vele cm's dus zal wel meevallen.
Ik denk wel dat ik mede door het zadel verder naar achteren een 11 of 12 cm stuurpen zou monteren. En met een 5mm stofkapje heb ik al dezelfde positie als nu.
Mama mia wanneer krijg ik opslag
-
- Forum-lid
Oké dankjewel.
Maak joe woar
Die steile zitbuishoek wordt gedaan om de chainstays zo kort mogelijk te kunnen maken. Het frame wordt daardoor nog stijver maar het zal wel een stuiterbak zijn.
Mijn klassieke Basso heeft dat ook en je kunt er ieder willekeurig frame van dezelfde buizen langs zetten met een minder grote zitbuishoek en de Basso blijft het meest direct aanvoelen, alleen is die niet zo hard omdat het staal is.
Inderdaad echt iets voor een criterium alleen zou je een iets hoger bottom bracket mogen verwachten maar dat is een beetje te on-Amerikaans.
Mijn klassieke Basso heeft dat ook en je kunt er ieder willekeurig frame van dezelfde buizen langs zetten met een minder grote zitbuishoek en de Basso blijft het meest direct aanvoelen, alleen is die niet zo hard omdat het staal is.
Inderdaad echt iets voor een criterium alleen zou je een iets hoger bottom bracket mogen verwachten maar dat is een beetje te on-Amerikaans.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Ach stuiterbak is wel lekker. Is het een hobbelig parcours doe je de banden wat zachter.
BB is toch wel hoger dan gemiddeld. is al minimaal 2,5 cm hoger dan bij een caad10. Kom je van maten kleiner dan een 58 is het al meer. Is gewoon het verschil tussen 172,5 en 175mm cranks.
BB is toch wel hoger dan gemiddeld. is al minimaal 2,5 cm hoger dan bij een caad10. Kom je van maten kleiner dan een 58 is het al meer. Is gewoon het verschil tussen 172,5 en 175mm cranks.
Maak joe woar