Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
11 nov 2020 17:02
RVV schreef: ↑11 nov 2020 16:29
Laat je lekker volspuiten zou ik zeggen..
Het woord lekker is totaal misplaatst, het gaat erom dat je gewoon weer min of meer alles kan doen wat je voorheen deed, nu na een spuitje.
Ik ga je niet verketteren, maar spuitwilligen verketteren , wat is dat?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
mao
- Forum-lid HC
mao
11 nov 2020 17:13
@afrit13, dat is de eerste goede opmerking sinds lange tijd
@RVV, ik begrijp het ook niet waarom je als gezonde ( niet in de risico groep behoor ) persoon je zou moeten laten vaccineren. Maar iedereen is vrij om te doen wat hij wilt.
@havana, wat "verre landen" doen moeten ze zelf lekker weten... je hebt dan een keuze om je wel of je of niet aan te passen.
Het gaat hier om je eigen land waar in woont die je inbreuk maakt op je zelf beschikking door je uit te sluiten als je niet laat vaccineren.
Ik begrijp echt niet dat jullie er zo makkelijk over denken, het is niet even aanpassen van je auto snelheid.
Het gaat hier om je eigen lichaam.. ik wil daar graag even zelf over beschikken als het kan!.
-
mao
- Forum-lid HC
mao
11 nov 2020 17:18
Veel succes, maar niet lopen miepen als je polio of corona of een andere nare ziekte oploopt.
[/quote]
Eens, maar dat geld ook voor, drinkers, rokers, obesitas, soa, enz.
-
bikerke
- Forum-lid
bikerke
11 nov 2020 17:38
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
11 nov 2020 17:44
Pfizer: 'Coronavaccin 90 procent effectief'
Aan het fase 3-onderzoek doen bijna 44.000 mensen mee en ongeveer 39.000 van hen hebben inmiddels twee doses van het vaccin ontvangen. Nadat 94 mensen covid-19 hadden ontwikkeld, is gekeken of die mensen het kandidaat-vaccin ontvingen of juist een placebo. Uit die analyse concludeert de farmaceut nu dat het vaccin 90 procent effectief is. Het onderzoek loopt nog door totdat 164 deelnemers covid-19 hebben ontwikkeld.
Mooi he, op basis van dit soort non data is de halve wereld al blij.
En vwb onze minister, schending van artikel 1 en 11.
Maar ja, waarom zou je de grondwet respecteren?
-
RVV
- Forum-lid
RVV
11 nov 2020 18:28
Big Pharma.... whow als je miljarden mensen door middel van overheden kunt dwingen te vaccineren..
Owh wacht dit is zeker te ver gezocht
-
Enzzo
- Forum-lid HC
Enzzo
11 nov 2020 18:32
Iedereen moet zelf weten of hij wel of geen vaccin gaat nemen. Het is inderdaad je eigen lichaam en je hebt daar helemaal zelf de beschikking over en je hebt ook gewoon zeggenschap over je eigen lichaam, niemand kan je daarin iets verplichten. Tenzij je een gevaar voor de samenleving bent, in gevallen van psychische aandoeningen kan dat uiteraard een rol spelen en dan kan de rechterlijke macht je dwingen om bijvoorbeeld medicatie te nemen.
Hoe dat bij zo'n landelijke vaccinatie procedure gaat weet ik niet maar het lijkt me heel sterk dat daar enige vorm van verplichting opgelegd kan worden!
Er zal ongetwijfeld ook weer een enorme sociale druk ontstaan en natuurlijk weer de nodige polarisatie; de pro en de anti covidvaxers of iets dergelijks.
Laat niet onverlet dat een vaccin alleen effectief is als een groot deel van de bevolking meedoet. En dan doel ik uiteraard op het uitbannen van het virus uit de samenleving met mensen die wel en die uit eigen beweegredenen niet gevaccineerd zijn. Als die groep niet-gevaccineerden te groot wordt dan blijft het virus aanwezig en dan krijg je volgend jaar weer dezelfde ellende en dezelfde discussies.
Als de groep wel-gevaccineerden richting 60% gaat dan is er grote kans dat het virus langzaam uitdooft.
Hulde dus aan degenen die wel direct klaar staan om zich te laten vaccineren. Die zorgen straks dat de maatschappij weer terug naar normaal kan en dat al die sceptische niet-vaccinanten ook weer normaal naar hun werk, vakantie, studie, restaurantje, zwembad, stadion, festival etc kunnen.
Persoonlijk hoop ik uit de grond van mijn hart dat de sociaal voelende mens het wint van de groep die zichzelf voorop stelt. Ik sluit in elk geval meteen aan in de rij! ik heb mijn mouw al opgestroopt.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
-
gene
- Forum-lid
gene
11 nov 2020 18:40
Aan de anti vaxxers;
Weet dat een Covid 19 besmetting zich nog jaren later kan manifesteren.. Virus nestelt zich oa ook in het hart en de hersenen en kan daar schade aanrichten.
Een vaccin heeft uiterst zelden bijwerkingen op lange termijn, deze doen zich voor de dag van inspuiting of de dag nadien.
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
11 nov 2020 18:49
Enzzo schreef: ↑11 nov 2020 18:32
Hulde dus aan degenen die wel direct klaar staan om zich te laten vaccineren. Die zorgen straks dat de maatschappij weer terug naar normaal kan en dat al die sceptische niet-vaccinanten ook weer normaal naar hun werk, vakantie, studie, restaurantje, zwembad, stadion, festival etc kunnen.
Ja, jammer dan dat dit vaccin dus al voor minimaal 10% niet werkt en grote delen van de wereldbevolking ook niet gevaccineerd zullen/kunnen worden.
Zit maar één ding op Enzzo, de grenzen dicht.
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
11 nov 2020 18:53
gene schreef: ↑11 nov 2020 18:40
Aan de anti vaxxers;
Weet dat een Covid 19 besmetting zich nog jaren later kan manifesteren.. Virus nestelt zich oa ook in het hart en de hersenen en kan daar schade aanrichten.
Een vaccin heeft uiterst zelden bijwerkingen op lange termijn, deze doen zich voor de dag van inspuiting of de dag nadien.
En dat is aangetoond d.m.v. dezelfde pcr test die positief uitpakt bij een stukje dood virus.
Ik zou mij over dat soort spookverhalen geen zorgen maken. Een luchtweginfectie met sterk verhoogde kans op een virale longontsteking is al erg genoeg.
Campagnolo Ultra Dork
-
NicoNB
- Forum-lid
NicoNB
11 nov 2020 18:59
gene schreef: ↑11 nov 2020 18:40
Heel bijzonder, u was van de week even in 2024 en ontmoette mensen die in 2020 corona opliepen en pas heel recent ernstige complicaties ontwikkelden?
Als je weer eens in de tijd reist, stuur mij dan even wat beurskoersen wil je?
Anyways, elke griep kan nare bijwerkingen hebben zoals myocarditis.
-
RVV
- Forum-lid
RVV
11 nov 2020 19:12
Zulk dom gelul van gene kun je ook niks mee.
Ik ben trouwens helemaal geen anti vaxer. Standaard Dtkp werk heb ik geen probleem mee. Ook niet met andere reeds bewezen vaccins.
Maar corona komt nog maar net de hoek omkijken. Vorige jaar rond deze tijd hadden we geen idee van..
Ook de vaccins ontwikkelaars niet.. of misschien ook wel.. de regie ligt immers in handen van big Pharma... laat de wereld maar een poosje spartelen..
Dan komen wij wel met ons verdien model op de proppen.