Tubes for Dummies
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Klopt...
Een crosstube sluit vaak niet mooi aan. Bij pakt dan alleen maar de zijkanten van de velg. Je kan dan 2 dingen doen:
1. Heel veel lagen lijm smeren
2. Een velglint in het midden van de tube plakken tussen de lijmlagen door (zie ook dugast site)
Een crosstube sluit vaak niet mooi aan. Bij pakt dan alleen maar de zijkanten van de velg. Je kan dan 2 dingen doen:
1. Heel veel lagen lijm smeren
2. Een velglint in het midden van de tube plakken tussen de lijmlagen door (zie ook dugast site)
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Gebruik je dan een katoenen velglint of een plastic velglint? Katoen lijkt me beter, maar ik heb geen ervaring met cross tubes/velgen.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Klopt,zie mijn foto pagina terug,afhankelijk van het velgbed en je tube.boswielrenner schreef:Wellicht ben ik blond, maar velglint en tubes begrijp ik niet. De tube heeft toch al een velglint?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Uiteraard katoen, plastic gaat niet werken, daar blijft de lijm niet aan plakken.
Pfff.. ik kwam er net ook achter dat mijn 'bedje' van lijm niet voldoende was. alleen de rand zat vast en bij een proefritje liep de achterband er vrolijk af.
reflex velgen met 4 lagen kit en een katoenen velglint waren niet voldoende!
en ja; ik had gecheckt met een spacer om te kijken of het verschil klein genoeg was. waarschijnlijk heeft mijn technisch inzicht me in de steek gelaten..
reflex velgen met 4 lagen kit en een katoenen velglint waren niet voldoende!
en ja; ik had gecheckt met een spacer om te kijken of het verschil klein genoeg was. waarschijnlijk heeft mijn technisch inzicht me in de steek gelaten..
Racefietsblog.nl
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Totaal 5 lagen op de velg, katoen velg lint (6mm) en 2 lagen op band gaat al een paar wedstrijden goed
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Inmiddels mijn set tubewielen + tubes binnen. Gaat om Nemesis velgen met daarop Vittoria Corsa Evo CX tubes. Heb er ook een losse Challenge Criterium bij gekregen. Omdat ik sowieso zelf wil leren kitten haal ik de Corsa's dr af. Ik kan beide Corsa er weer opzetten maar natuurlijk ook de Challenge. Is deze beter/slechter dan de Corsa's en zouden jullie hem voor/achter kitten? Echt rijden ga ik er pas van 't voorjaar meedoen, met trainingswedstrijden (ga ze dus vooral gebruiken met wedstrijden). Voor die tijd wel een paar testritjes maken.
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Vraagje; wat is jullie mening over vloeibare latex in tubes. Doen jullie dat en zo ja, zijn er voor en nadelen? Zo nee; waarom niet?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Als er een latex binnenband in zit uitkijken ivm opvreten van de binnenband. Beter om er nix in te doen als voorzorg.boswielrenner schreef:Vraagje; wat is jullie mening over vloeibare latex in tubes. Doen jullie dat en zo ja, zijn er voor en nadelen? Zo nee; waarom niet?
Ik heb altijd reserve tube en Spuitbus bij me afhankelijkheid van de lek gebruik ik 1 van beide.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.