Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 20 jul 2009 17:21

Dikke LOL @Denis Menchov:

"Ik had geen goede benen. Maar dat is sport, je kunt niet elke dag goed zijn"


:D

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 20 jul 2009 17:31

Heerlijk zo'n rustdag, krijg je allemaal van die jank verhalen:

http://www.nu.nl/sport/2045147/sastre-v ... spect.html


Hallo meneer Sastre, welkom in de grote mensen wereld.

mark331m
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jun 2009 11:55

mark331m 20 jul 2009 18:13

Ik zie hem op de Mont Ventoux geen Schleck en Contador er uit rijden. Sastre mist zijn mammie. Geef die man zijn speen eens terug!
Moustache schreef:Heerlijk zo'n rustdag, krijg je allemaal van die jank verhalen:

http://www.nu.nl/sport/2045147/sastre-v ... spect.html


Hallo meneer Sastre, welkom in de grote mensen wereld.

joe1972
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 jul 2009 02:02

joe1972 21 jul 2009 02:09

Tsja Dennis Menchov, wat is er met hem aan de hand. Ik denk dat hij gewoon mentaal slecht met tegenslagen kan omgaan. Dan zinkt de moed hem in de schoenen en laat hij het koppie hangen. Dat was ook zo tijdens de opkomst en ondergang van Rasmussen in 2007. Hij kon zich eerst slecht vinden in een knechtenrol en was later de enige die opgaf nadat MR naar huis was gestuurd. En Breukink is niet de man die hem met de vuist op tafel (of met wat dan ook) bij de les kan houden.
a.k.a Joe

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 21 jul 2009 10:17

Joe1972 schreef:Tsja Dennis Menchov, wat is er met hem aan de hand. Ik denk dat hij gewoon mentaal slecht met tegenslagen kan omgaan. Dan zinkt de moed hem in de schoenen en laat hij het koppie hangen. Dat was ook zo tijdens de opkomst en ondergang van Rasmussen in 2007. Hij kon zich eerst slecht vinden in een knechtenrol en was later de enige die opgaf nadat MR naar huis was gestuurd. En Breukink is niet de man die hem met de vuist op tafel (of met wat dan ook) bij de les kan houden.


Ja, dat gevoel heb ik ook vaak bij hem. Als het goed gaat, kan hij zich ergens aan vast bijten. Als het slecht gaat, dan probeert hij het nog 1 keer, maar daarna is het over en uit. Kop op slot.

Dat belooft wat voor de tijdrit. In deze staat gaat hij echt veel tijd verliezen. Naast de tijd die hij in de bergen ook nog zal gaan verliezen. Ai, wordt een pijnlijk verhaal.

freusen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2009 23:49

freusen 21 jul 2009 10:36

mrcoffee schreef: En Armstrong: niets dan lof want ik had niet gedacht dat hij toch nog zo goed mee zou komen als het echt los zou gaan. Wat mij betreft diep respect.


In z'n goede dagen zou Armstrong de etappe naar Verbier met 1.5 minuut voorsprong hebben gewonnen, nu verliest hij 1,5 minuut. Wacht eerst de komende dagen maar af, vermoedelijk gaat Armstrong nog wat plaatsen in het algemeen klassement verliezen.

FrankR

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 21 jul 2009 11:04

freusen schreef:
mrcoffee schreef: En Armstrong: niets dan lof want ik had niet gedacht dat hij toch nog zo goed mee zou komen als het echt los zou gaan. Wat mij betreft diep respect.


In z'n goede dagen zou Armstrong de etappe naar Verbier met 1.5 minuut voorsprong hebben gewonnen, nu verliest hij 1,5 minuut. Wacht eerst de komende dagen maar af, vermoedelijk gaat Armstrong nog wat plaatsen in het algemeen klassement verliezen.

FrankR


Ik denk ook niet dat MrCoffee dat tegenspreekt.
Als 9de finishen in zo'n etappe is natuurlijk erg goed voor iemand die teruggekomen is.

Tegelijkertijd denk ik niet dat Armstrong gekomen is om 'heel knap' met de 'besten' mee te kunnen. Maar goed, dat heb ik hier al zo vaak gezegd. Ook dat hij nog veel tijd gaat verliezen. Dus ja, daar ben ik het wel met je eens.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jul 2009 11:35

freusen schreef:
mrcoffee schreef: En Armstrong: niets dan lof want ik had niet gedacht dat hij toch nog zo goed mee zou komen als het echt los zou gaan. Wat mij betreft diep respect.


In z'n goede dagen zou Armstrong de etappe naar Verbier met 1.5 minuut voorsprong hebben gewonnen, nu verliest hij 1,5 minuut. Wacht eerst de komende dagen maar af, vermoedelijk gaat Armstrong nog wat plaatsen in het algemeen klassement verliezen.

FrankR


Klopt, een Armstrong van 3 jaar jonger en zonder wielerpauze zou de favorieten echt de vernieling in hebben gereden. Alleen Armstrong is nu wel 3 jaar ouder en heeft een betrekkelijke pauze gehad. Ik had echt niet verwacht dat hij nog zo goed zou meekomen. Let wel: hij staat wel 2e in het algemeen klassement!

De Schleckjes gaan hem echt niet voorbij want die gaan nog goed billekoek krijgen in de tijdrit. De Ventoux kan nog problematisch wat worden maar verder zie ik Armstrong geen tijd meer verliezen, zeker niet in etappes met een afdaling op het einde. Wiggins kan ik niet inschatten wat die gaat doen maar die is wel sterk maar meer een aanklamper dan een aanvaller.

Als Armstrong in Parijs op het podium komt neem ik met veel respect mijn petje af. Maar ik had liever gezien dat er andere gezichten zouden staan....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39567
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jul 2009 11:59

mrcoffee schreef:
De Schleckjes gaan hem echt niet voorbij want die gaan nog goed billekoek krijgen in de tijdrit. De Ventoux kan nog problematisch wat worden maar verder zie ik Armstrong geen tijd meer verliezen, zeker niet in etappes met een afdaling op het einde. Wiggins kan ik niet inschatten wat die gaat doen maar die is wel sterk maar meer een aanklamper dan een aanvaller.



My 2 cents:
1ct: vlak Wiggins niet uit. Die heeft ook gezien dat LA kraakt en het gat is heeeel klein.
2ct: de gebroeders hebben op de Ventoux niets meer te verliezen en kunnen er dus vol in gaan. Op die klim kun je een flink gat slaan met LA.

De finaleweek kan dus wel eens heel leuk worden met het huidige klassement.
Less is bore

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 21 jul 2009 12:07

In de rubriek zinloze voorspellingen:

Wat verwachten we vandaag?

Misschien toch een vroege aanval van 1 v d (geklopte) klassementrenners?

Met hoe Evans deze Tour rijdt, gaat hij het misschien op de eerste berg al proberen.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 21 jul 2009 12:07

Daniel1975 schreef:De finaleweek kan dus wel eens heel leuk worden met het huidige klassement.
Leuk??? Hij wordt briljant! Met een hoofdletter B.

(althans, dat hoop ik en ga ik vanuit)
MrT schreef:Met hoe Evans deze Tour rijdt, gaat hij het misschien op de eerste berg al proberen.
Hier zat ik ook al aan te denken ja. Hoop van wel.
Is stiekem een lastig colletje die Grand Bernard.

freusen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 02 jul 2009 23:49

freusen 21 jul 2009 12:09

mrcoffee schreef:De finaleweek kan dus wel eens heel leuk worden met het huidige klassement.


Daar ben ik het volledig mee eens en bewijst dat het parcours van deze tour zo slecht nog niet is al mis ik wel de extreme etappes in de alpen uit het verleden.

FrankR

Plaats reactie