waterman
19 jul 2010 23:10
Er gaat jullie waarschijnlijk een belangrijk punt van aanbod en concurentie op tv.
Iedere zender wil natuurlijk zijn scores halen. De publieke omroepen hebben al
ongeveer 40 jaren de ster reklame. Dus niet alles is staatsgeld. Al jaren groeit
privatisering, en ook subsidies worden minder. Je ziet dat ook de publieke om-
roepen meer aan reklame moeten doen om een winstgevend bedrijf aan de gang
te houden. Vroeger als kind hadden wij thuis 3 NL zenders, meer niet.
Het huidige aanbod aan TV zenders is enorm, je weet haast niet meer wat je
kijken wilt. Om een bestaansrecht als omroep te laten gelden, zal men zich steeds
meer moeite moeten doen en geld investeren om de o zo verwende kijker aan
zich te binden.
We zijn al lang een zap-cultuur geworden, en dat is heel lastig voor omroepen.
Ook publieke omroepen hebben daar last van, en de staat pompt echt geen overvloed aan
geld in de publieke omroepen, die zullen er zelf ook wat aan moeten doen. Je ziet het
ook als je oud genoeg bent, en hebt de afgelopen 30-40 jaren kunnen meemaken.
De avond etappe vind ik op zich een heel goed concept, allleen jammer dat het zo
vaak afgezaagd is. Ik kan mij voorstellen dat de "baas" van M. Smeets bepaalde
criteria's of limieten stelt, een programma maken is heel veel werk en moeilijk.
Maar ik bedoel als je de kwaliteit, wat ik enigzins minder vind door de presentatie
van M. Smeets, wil verhogen, zou ik zeggen stop dan weiniger thema's in de beperkte
uitzend tijd, en maak het interresanter door een discussie tot een fatsoendelijk einde te
brengen. Ik heb er persoonlijk niets aan, als de gasten nauwelijks aan het woord komen.
Voordat de gasten hun antwoord goed gemotiveerd hebben, hangt M. Smeets al
ertussen. Ik vind dat afgezaagd of afgehakt, hoe je het noemen wilt.
Ik wil graag naar een goed verhaal of discussie luisteren, maar laat dan ook een ieder
de kans een goed antwoord te geven. Er word volgens mij teveel aan thema's in een
kort tijds bestek gepropt, en dat neemt kwaliteit weg. Nogmaals de avond etappe
vind ik best een goed recept, alleen zou M. Smeets zich wat meer in het belang van
de gasten en het tv publiek moeten stellen. Dat is mijn mening hierop.