Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

pierre92
Forum-lid

pierre92 04 okt 2009 15:28

Ok Ok, ik zal mijn mening wat nuanceren.

Mijn inzicht is dat een Mod inderdaad een beetje een klaar-over is.

Verder had ik het minder persoonlijk moeten spelen, ik blijf wel bij mijn mening dat Thomas
in het interview niet tussen de regels door laat merken dat anderen pakken.

NB: mogen we Thomas wel persoonlijk aanvallen, zoals velen dat hier doen, en een forum-moderater of welk ander forumlid dan ook niet?
fietsen, da\'s mijn verzetje!

jappiex
Forum-lid

jappiex 04 okt 2009 15:57

Ik vond het mooi te zien dat De Grote Thomas Dekker de Ivo Niehe van de sport uitnodigde om zijn verhaal te doen. Zijn oprechte antwoorden op de kritische vragen, zijn oprechte spijt, het heeft me enorm getroffen.

noppie
Forum-lid

noppie 04 okt 2009 16:28

jappiex schreef:Ik vond het mooi te zien dat De Grote Thomas Dekker de Ivo Niehe van de sport uitnodigde om zijn verhaal te doen. Zijn oprechte antwoorden op de kritische vragen, zijn oprechte spijt, het heeft me enorm getroffen.

Je kon de naam van MS zeker niet uit je toetsenbord krijgen.

Op dit forum mag ik niet meer komen:

http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/

Ach ik ben toch niet z'n wijn drinker, geen mij maar een biertje met een beerenburg.
kiekeboe

spook
Forum-lid

spook 04 okt 2009 16:34

Die spijtbetuigingen van gepakte renners die komen me zo langzamerhand toch ook de keel uit, er wordt keer op keer 't zelfde geroepen:

"Een van de moeilijkste dagen uit mijn leven..."
"Vanaf nu zo open mogelijk zijn..."
"Straks ga ik op het hoogst niveau terug komen..."
"Ik zal laten zien dat ik net zo sterk ben zonder doping..."
"Mensen moeten me straks gaan beoordelen op mijn successen..."

Het is alsof er mij die hormoonpreparaten ook een getypt A4'tje zit met dit soort loze kreten en de dokter zegt: "Leer deze maar vast uit je hoofd, ze gaan je nog van pas komen. Vergeet er niet dan wat bedrukt bij te kijken, nu en dan een stilte te laten vallen en hier en daar wat te zuchten...."
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

janom
Forum-lid

janom 04 okt 2009 16:37

TD doet exact wat Basso deed en Ricco...
Het gooien op eenmalig gebruik (ik was in de war) of zelfs
ïk was het van plan maar deed nog niks" afhankelijk van de situatie...
En dan vooral de mond houden, en zeggen dat het op eigen houtje gebeurde...
Nu kan dat laatste nog waar zijn ook, maar er is wel ergens een leverancier etc.

M.i. gebruikten deze heren allemaal al langere tijd (denk dat het verhaal van Kohl er naast te leggen is) alleen spelen ze het gewoon zo dat hun gebruik hen het minste schade oplevert.
Als een soort gevallen engelen komen ze dan na twee jaar terug!

Zo zit het hele leven in elkaar denk ik dan, zoals een gouden handdruk voor een slecht presterende bestuurder...
Wat mij wel irriteert is dat we eigenlijk gewoon weer keihard voorgelogen worden...
eerst: ik ben tegen doping, ik gebruik niet, en nu, neeeeee het was maar eenmalig hoor, ik was wat in de war...

noppie
Forum-lid

noppie 04 okt 2009 16:40

Hoe zou het anders moeten dan? Zo in de trend van:
Te gek zeg die doping, dat is echt kicken.
De volgende laat ik me echt niet meer pakken.
Was wel lachen dat het net voor de TDF bekend werd gemaakt.

Dan weet je zeker dat je niet meer hoeft terug te komen.
kiekeboe

pierre92
Forum-lid

pierre92 04 okt 2009 16:42

Ach dat filmpje is van toen TD allang gebruikt had. Als hij daadwerkelijk eenmalig gebruikt heeft (wat ik betwijfel). Misschien was hij wel weer gestopt en was hij écht anti. Je moet geen appels met peren vergelijken.

Iemands mening kan veranderen. Ik ben tegen egoisme, maar ik doe er zelf het hardst aan mee, zonder dat ik soms doorheb dat ik het doe.

NB: Thomas zegt in het interview dat hij een apotheek is binnengelopen. Hij deed het op eigen initiatief.

concorde
Forum-lid

concorde 04 okt 2009 16:53

Natuurlijk heeft hij meer gebruikt. Maar wat ik wel geloof is dat hij sinds hij kon weten dat hij in de aandacht stond (dus medio 2008) wel clean rijdt. Uiteraard heb ik geen harde bewijzen.
Toen TD dat telefoontje kreeg dacht hij eerst kanniet (en de manier waarin hij dat aangaf geloof ik hem). Totdat werd meegedeeld dat het een test uit 2007 was....

pierre92
Forum-lid

pierre92 04 okt 2009 16:57

Juist! Dit is ook logisch!

1. TD gebruikt in 2007/begin 2008 ---> Rijdt sterk voorseizoen
2. Medio 2008 komt naar buiten dat hij verdacht is ---> Rijdt als een krant en wordt ontslagen
3. Gaat zich terugknokken zonder EPO ---> Gaat steeds beter.

Klinkt plausibel.

eelcoz

eelcoz 04 okt 2009 17:27

janom schreef:TD doet exact wat Basso deed en Ricco...
Het gooien op eenmalig gebruik (ik was in de war) of zelfs
ïk was het van plan maar deed nog niks" afhankelijk van de situatie...
En dan vooral de mond houden, en zeggen dat het op eigen houtje gebeurde...
Nu kan dat laatste nog waar zijn ook, maar er is wel ergens een leverancier etc.

M.i. gebruikten deze heren allemaal al langere tijd (denk dat het verhaal van Kohl er naast te leggen is) alleen spelen ze het gewoon zo dat hun gebruik hen het minste schade oplevert.
Als een soort gevallen engelen komen ze dan na twee jaar terug!

Zo zit het hele leven in elkaar denk ik dan, zoals een gouden handdruk voor een slecht presterende bestuurder...
Wat mij wel irriteert is dat we eigenlijk gewoon weer keihard voorgelogen worden...
eerst: ik ben tegen doping, ik gebruik niet, en nu, neeeeee het was maar eenmalig hoor, ik was wat in de war...

In de meeste gevallen geven betrapte renners alleen dopinggebruik toe m.b.t. de periode waarin ze gepakt zijn. Hier is TD niet uniek in.

Ik herinner me ook nog het verhaal van Steven Rooks; dat hij alleen gebruikt zou hebben na z'n successen. Yeah right, geloof je het zelf.

janom
Forum-lid

janom 04 okt 2009 19:51

is puur taktiek, anders ben je definitief weg! dat is duidelijk

Plaats reactie