Pagina 58 van 147

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 01:26
door timper
Merci, da's vriendelijk.

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 01:48
door borghini
Casran,
ik heb u blijkbaar ontmoet in Sint-Niklaas, dat klopt.
Hieronder enkele grotere foto's (hopelijk lukt het...)

IMG">http://img102.imageshack.us/img102/8715 ... rk8.th.jpg
IMG">http://img118.imageshack.us/img118/3381 ... lj8.th.jpg
IMG">http://img265.imageshack.us/img265/7301 ... bd9.th.jpg

Nog enkele gegevens:
Stuur + stuurpen + zadelpen + drinkbushouders: Kuota
Versnelling + remmen: SRAM
Trapstel: Campa Chorus Compact
Zadel: Jazz carbon
Wielen: Xentris
Banden: Michelin Pro Race
Computer: Pro Digi W7 carbon
Gewicht= 7,3 kg met Xentris-wielen
            = 7,05 kg met Spinergy Tillium wielen

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 01:57
door erice3
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 04 April 2007


Ik heb voor jou trouwens nieuws. Kuota's cyclocross frame, dat Kross zal gaan heten (hoe kan het ook anders: elk Kuota produkt begint met "K"), is gebaseerd op de Kuota Kebel.


Blijft toch leuk, een Italiaans fietsmerk waarbij alles begint met de letter 'K' die niet eens voorkomt in het Italiaans!
Blijven mooie fietsen die Kuota's, bijna alles dat hier wordt getoond valt wel bij mij in de smaak. Mocht er ooit een opvolger komen voor mijn Specialized, dan zal Kuota zeker een optie voor mij zijn! Prachtig spul!

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 02:17
door fdegrove
Quoten: Origineel geplaatst door timper op 04 April 2007


Merci,  als de plannen concreter worden zal ik zeker meer info inwinnen en de fietsen komen bezichtigen want ik zal waarschijnlijk de grootste maat nodig hebben.   Niet alle fietsen zijn even mooi in XL uitvoering hoewel die kebel van hierboven schitterend is.
Nu rijd ik op ridley pegasus met chorus en scirocco en ben daar zeker tevreden mee .   Heb hem nu al bijna drie jaar en nog nooit problemen mee gehad, echt nooit maar hij is eigenlijk te klein om echt goed te zitten.   Vroeger gekoerst op mbk en merckx met 'een maat te klein' en nu na jaren inactiviteit weer dezelfde maat gekocht en dat viel eigenlijk tegen.   Zeker nu ik na vier jaar fietsen weer 'verslaafd' ben aan snelle, lange solotochten in de polders van west-vlaanderen (ik doe ongeveer 15000km) heb ik teveel last en zit ik niet comfortabel genoeg. 
De kuota kebel en credo staan zeker in mijn top vijf (samen met cervelo, canyon, scott,...), ik volg ze op de voet .
Het moet dus geen klimfiets zijn maar eerder een 'voorjaarsfiets'.  Hij of zij moet bollen.  Op dit forum zeker al veel interessante info gevonden, ik volg het al een jaar passief.
bedankt en groeten.
 


Hoi,
Blijkbaar is je gebruik van je fiets zeer gelijkaardig aan het mijne. Ik doe ook niet liever als solotochten maken van 150 a 250 km, in de Westhoek, het noorden van Frankrijk of gewoon in de streek waar ik woon van waaruit ik keuze heb uit de meest varierende landschappen.
Zoals je misschien hebt gemerkt heb ik voor de Khan gekozen in samenspraak met de mensen van Kuota en de handelaar in Adinkerke waar ik hem in 2005 heb aangekocht. Qua maatstelling biedt de Khan enorm veel mogelijkheden en qua geometrie is het de ideale fiets om urenlang in de polders mee te jakkeren.
Aarzel niet om advies te vragen bij mensen met ervaring zoals Kuota BNL, ze zijn heel professioneel en hebben altijd een luisterend oor voor alle vragen die je mocht hebben.
Wat je ook kiest, ik ben zeker dat je jarenlang enorm veel plezier aan je fiets zal beleven.
Succes met de keuze,

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 11:42
door timper
Hallo fdegrove, merci voor info : geometrie ziet er inderdaad ook goed uit.   En wat betreft de solotochten, die zijn er gekomen uit noodzaak omdat ik in het weekend altijd werk.   Mijn weekend valt op woe en do en voorlopig nog weinig collega's gevonden die deze dagen ook vrij zijn.   Ik rij gelukkig graag alleen of in kleine groepjes.   Misschien kruisen wel elkaar ooit, veel kuota's heb ik nog nie gezien.
Mijn voorkeur gaat uit naar kebel en credo ( 'kom 'ook maar te klein vrees ik) omdat ze soberder en strakker zijn van vormgeving.   Ik heb gelukkig nog tijd om te kiezen, even verder sparen en dan 100 mijn gedacht kopen.  Ik vind het interessant (ik ben zelf kine) om de geometrie en de zitpositie nader te bekijken; dat is nog altijd het belangrijkst van al hé.   De zoektocht naar een nieuw beest is eigenlijk leuker dan gedacht met alle info die momenteel beschikbaar is.

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 11:52
door erice3
klopt Timper, soms is de voorpret het leukste! lekker speuren en zoeken naar een nieuw raspaardje. Alles uitpluizen en uitzoeken, frames aan het verlanglijstje toevoegen, dan weer wegstrepen en uiteindelijk je droommachine kopen! Veel succes in ieder geval ermee!

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 20:29
door sepp
Quoten: Origineel geplaatst door Borghini op 04 April 2007

Casran,ik heb u blijkbaar ontmoet in Sint-Niklaas, dat klopt.Hieronder enkele grotere foto's (hopelijk lukt het...)IMG>http://img102.imageshack.us/img102/8715 ... .th.jpgNog enkele gegevens:Stuur + stuurpen + zadelpen + drinkbushouders: KuotaVersnelling + remmen: SRAMTrapstel: Campa Chorus CompactZadel: Jazz carbonWielen: XentrisBanden: Michelin Pro RaceComputer: Pro Digi W7 carbonGewicht= 7,3 kg met Xentris-wielen            = 7,05 kg met Spinergy Tillium wielen

welke maat is het?

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 21:56
door lazyturbo
Knappe machien joh, alles past perfect bij elkaar. Wielen passen heel goed bij deze fiets en stuurlint vind ik knap gedaan. Kunt ge dat zo kopen of zijn dat gewoon twee kleuren door elkaar "gevlochten"?

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 22:40
door ilko
Apart lintje inderdaad! Niet helemaal mijn smaak, maar het misstaat niet.

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 23:22
door borghini
De kader is een Large, eigenlijk had ik een maat nodig tussen de medium en de large. Daarom dat de zadelpen redelijk diep in het kader zit. Dat heeft ook een beetje te maken met het Jazz zadel dat een hoge brug heeft. Een nieuw zadel met lagere brug kan hier nog wat soelaas brengen.
Het stuurlint is een combinatie van 2 linten.

Heb er ondertussen een 320 km mee gereden en hij bevalt me uitstekend.
Mijn vorige fiets (een Specialized) is er maar een slappe vod tegen hoewel ik hiermee zeer graag reed.
De Xentis wielen bollen goed maar bij zeer veel zijwind moet je beide handen op je stuur houden of het loopt slecht af...
Het is enkel nog wachten op de carbon Nokon kabels die ik maanden geleden al besteld heb.
Het spuitwerk van Kuota zou wel beter mogen. Op mijn bovenbuis zit een haartje onder de lak.

Kuota-site

Geplaatst: 05 apr 2007 23:54
door casran
Quoten: Origineel geplaatst door Borghini op 05 April 2007

Het is enkel nog wachten op de carbon Nokon kabels die ik maanden geleden al besteld heb.

Dat duurt nog wel even... De update van de dag die ik daarover kreeg is dat de markt release nog minstens een maand op zich zal laten wachten.

Kuota-site

Geplaatst: 06 apr 2007 00:32
door rubberman
De paashaas is langs geweest ... laat het zonnetje maar schijnen dit WE.

bedankt forumbezoekers voor alle tips!