Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 810

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 04 aug 2015 21:24

Die 810 is die nu verbetert (tov de 800) mbt usb-poort corrosie en al die ongein? Hardware technisch lijkt er niet veel verschil in te zitten...
Mijn trainingen op bikeplanner.com

SSL
Forum-lid

Gebruikersavatar SSL 04 aug 2015 22:50

ric schreef:Waar heb je die besteld?
Ik neem aan dat je Edge 810 Perf & Nav bundel bedoelt voor €299.

Bij coolblue, het was als het ware een "tweedekansje" model. "Het toestel voldeed niet aan de verwachtingen van de klant en werd aan ons geretourneerd" Alles behalve de edge 810 (alhoewel ook de beschermingsfolie niets verwijderd) zat nog in originele gesealde verpakking. De sensoren zijn nooit gebruikt. Ik heb 2 jaar garantie uiteraard wel alles uitvoerig geïnspecteerd. Al met al alles in tiptop shape.

Ik zag ook een teasi one 2 voor maar €99 maar die was al gereserveerd helaas.
Hopelijk valt het niet onder de noemer spam want het is wel handig dit in de gaten te houden:
http://www.marktplaats.nl/verkopers/157 ... goryId=792
Commute: Cube SL Road Race 2015 Ultegra
Tour: Sensa Aquila SL Custom 2015 U-DI2 / RFC55 / Superlogic

jo_spr
Forum-lid

jo_spr 13 aug 2015 19:44

Ik heb de live segment functie van Strava gekoppeld aan mijn Garmin, maar ik wil eigenlijk nu weer even mijn GC segment gebruiken. Enig idee wat ik moet doen. Op GC zie ik alleen maar de Strava segmenten.....

ilcobra
Forum-lid

ilcobra 25 aug 2015 12:05

ilcobra schreef:Ik heb sinds 1,5 maand een Garmin Edge 810. Ik ben op zich heel tevreden met het apparaat en weet met behulp van dit forum hoe ik hem moet gebruiken. Vooral het navigeren van eigen routes bleek een hele puzzel waarbij na elke oplossing zich weer een nieuw probleem voor deed. Durf wel te stellen als ik dit forum niet had er niet uit was gekomen, dus dank allemaal voor het delen van de expertise! Ik heb er zelfs al een fietsvakantie meegereden en heb blind op mijn Edge kunnen vertrouwen!

Waar ik nu alleen problemen mee heb zijn de hoogtemeters. Mijn edge meet in alle weersomstandigheden veel te veel hoogtemeters. Zolang de weg biljartvlak is gebeurd er niks maar iets of wat beweging in het wegdek en de hoogtemeters vliegen er bij, ook in de vlakke polder. Denk dat als ik mijn geregistreerde hoogtemeters deel door 2 het aardig in de buurt komt van de werkelijkheid.

De barometer van de edge functioneert kortom niet en dus had ik hem teruggestuurd en zonder veel problemen een nieuwe gekregen. Echter ook bij mijn nieuwe Edge is het probleem precies hetzelfde en vliegen de hoogtemeters er weer aan. Nu vroeg ik me af of het gewoon is dat de hoogtemeters die de Edge 810 meet niet kloppen? Het kan toch niet zo zijn dat bij 2 gloednieuwe nieuwe Edge's die barometer niet werkt? Hoe groot is de foutmarge dan wel niet bij die apparaten? Of heb ik gewoon pech en werkt de barometer bij anderen wel normaal? Ben benieuwd naar jullie reactie, dank alvast!

Overigens had ik hier al op het forum naar de tip gekeken om de edge enige tijd op de thuislocatie naar satellieten te laten zoeken en zo de juiste hoogte te pakken. De hoogte bij vertrek is goed, maar alsnog vliegen de hoogtemeters er bij....
Voor degene die ook met dit probleem kampen... Ik heb een soort van oplossing hiervoor gevonden. Zoals eigenlijk altijd bij Garmin moet je wel concessies doen alvorens het correct werkt. In eerste instantie had ik mijn garmin voor het stuur gemonteerd met dat K-edge ding. Nu heb ik de laatste weken mijn garmin ouderwets op de stuurpen gemonteerd en nu komen er wel elke rit realistische hoogtemeters uit, dus niet meer de 200/300 hoogtemeters bij vlakke polderritjes. De verklaring hiervoor is denk ik, dat in tegenstelling tot bij montage voor het stuur, de wind veel minder onder het toestel slaat, waardoor de barometer niet te veel beïnvloed wordt.

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 25 aug 2015 12:16

Als ik twijfel over de gereden hoogtemeters laat ik dat altijd door strava corrigeren. Voor mensen zonder strava en die blind vertrouwen op hun Edge is dat natuurlijk geen oplossing, maar ik wou het in ieder geval wel even aangedragen hebben.

Iemand enig idee wanneer, bij benadering, de firmware update met strave live segmenten voor de 810 uit zou moeten komen?
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

ilcobra
Forum-lid

ilcobra 25 aug 2015 12:23

Ik ken die functie en heb het ook wel eens geprobeerd, maar dan worden mijn hoogtemeters in Strava naar 0 gecorrigeerd. Overigens heb ik het idee dat Strava de hoogtemeters soms weer te laag inschat. Fiets regelmatig met mensen die hun rit vastleggen met Strava op de mobiel. Laatst bijvoorbeeld 80 km gereden, met zeker 8 redelijke viaducten erin en wegen die heel weinig, maar toch altijd wel wat glooien. Toen kwamen er 10 hoogtemeters uit bij die mensen, klopt ook niet.

Zit trouwens ook op die live segmenten te wachten. Dacht dat het er voor 1000 al is.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 25 aug 2015 12:28

vrderuiter schreef: Iemand enig idee wanneer, bij benadering, de firmware update met strave live segmenten voor de 810 uit zou moeten komen?
Uiterlijk eind september volgens dc rainmaker.
Strava live wordt dan waarschijnlijk de reden om mijn good old 705 te vervangen voor een 810
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

vrderuiter
Forum-lid

Gebruikersavatar vrderuiter 25 aug 2015 12:29

Overigens heeft het rijden met de strava-app op mobiel niets te maken met het inschatten van de hoogtemeters door de dienst strava, maar heeft des te meer te maken met de GPS-functie van de mobiel...

Bij mij werkt hoogtemeters corrigeren binnen strava toch wel zeker voor 90% van de keren dat ik het gebruik.
Hier had net zo goed niets kunnen staan...

bertus187
Forum-lid

bertus187 26 aug 2015 09:37

Er is een nieuwe software versie voor de 810 de 4.20
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=6005
Pinarello Paris .
Viper XTeam Mtb

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 26 aug 2015 10:24

Shit, nu moet ik weer wat kopen! :-(
:-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RobiOne
Forum-lid

Gebruikersavatar RobiOne 26 aug 2015 10:55

Ik hoop dat de stabiliteit van de OSM nu ook beter is. :-)

ric
Forum-lid

Gebruikersavatar ric 26 aug 2015 11:29

53x11 schreef:Shit, nu moet ik weer wat kopen! :-(
:-)
Deze snap ik niet?

Ik volg dit topic omdat ik interesse heb in een 810.
Vind de 1000 veel te duur.
Ben benieuwd of er ook een 820 uit zal komen of dat de 810 uit het programma zal verdwijnen.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie