Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 13 mar 2015 17:56

Als je ze nog goedkoper wilt dan van de bekende webshops... Bakker Racing, Futurumshop of 12Go, Math Salden zou ik er niet aan beginnen. Zo duur zijn de daar ook weer niet op het moment. Zelf heb ik ze bij BC vandaan, de 25mm... Mantel vraagt de normale prijs, dus kijk en vergelijk zelf maar....

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 13 mar 2015 19:24

JM_H schreef:Iemand nog tips waar de Schwalbe One Tubeless voordelig te verkrijgen is?
12 go biking heeft ze nu in de aanbieding.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 16 mar 2015 21:34

Ik heb mijn oude MTB verkocht en gelijk een nieuwe besteld. Ik wil daarop ook eens tubeless gaan proberen.
I.v.m. de prijs voor yellowtape wil ik graag de TESA variant proberen. Die is echter alleen leverbaar in 19mm of 25mm (of heel breed). Ik heb 622x19C velgen. Zou 19mm voldoende zijn??

De wielen die in de nieuwe fiets zitten zijn Fulcrum Red66. OEM wielen voor Cube. Er is verder geen informatie over te vinden of de wielen tubeless(ready) zijn.
Wat is de juiste werkwijze?
Gewoon een (paar) rondje(s) tape er om heen, ventiel erin, sealant erin en pompen maar? (dus net zoals op de racer)

Of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 17 mar 2015 08:57

Enig idee waar je die 19mm kan vinden? Ik heb laatst ook een beetje op internet rondgekeken en dan kom ik eigenlijk alleen de 25mm tegen. Of je moet iets van 75 rollen in één keer kopen, maar dat vond ik toch wat te gortig worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 17 mar 2015 09:37

Suntoro schreef:Als je ze nog goedkoper wilt dan van de bekende webshops... Bakker Racing, Futurumshop of 12Go, Math Salden zou ik er niet aan beginnen. Zo duur zijn de daar ook weer niet op het moment. Zelf heb ik ze bij BC vandaan, de 25mm... Mantel vraagt de normale prijs, dus kijk en vergelijk zelf maar....
Dank; was gewoon benieuwd of ik iets over het hoofd zag. Voor andere bandenmerken in het verleden wel eens linkjes langs zien komen naar voor mij onbekende webshops met goede aanbiedingen.
Afbeelding

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 17 mar 2015 09:58

StevieSeagal schreef:Enig idee waar je die 19mm kan vinden? Ik heb laatst ook een beetje op internet rondgekeken en dan kom ik eigenlijk alleen de 25mm tegen. Of je moet iets van 75 rollen in één keer kopen, maar dat vond ik toch wat te gortig worden.
Ik heb mijn rol hier gekocht:
http://www.ebay.de/itm/Tesa-Strapping-T ... 4d2ef92fed
Lag binnen drie dagen in mijn brievenbus

zlyrinx
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 16 jul 2007 20:46

zlyrinx 17 mar 2015 10:00

FranX78 schreef:Ik heb mijn oude MTB verkocht en gelijk een nieuwe besteld. Ik wil daarop ook eens tubeless gaan proberen.
I.v.m. de prijs voor yellowtape wil ik graag de TESA variant proberen. Die is echter alleen leverbaar in 19mm of 25mm (of heel breed). Ik heb 622x19C velgen. Zou 19mm voldoende zijn??

De wielen die in de nieuwe fiets zitten zijn Fulcrum Red66. OEM wielen voor Cube. Er is verder geen informatie over te vinden of de wielen tubeless(ready) zijn.
Wat is de juiste werkwijze?
Gewoon een (paar) rondje(s) tape er om heen, ventiel erin, sealant erin en pompen maar? (dus net zoals op de racer)

Of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?
19mm is voldoende, zie mijn bovenstaande post waar je het kan krijgen. Als je twee rondjes draait heb je alles goed afgedicht, want in principe volstaat één rondje ook.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 17 mar 2015 18:32

zlyrinx schreef: 19mm is voldoende, zie mijn bovenstaande post waar je het kan krijgen. Als je twee rondjes draait heb je alles goed afgedicht, want in principe volstaat één rondje ook.
Ok thanks. Ik zal 'm vast bestellen.
Ik had had diezelfde ebay pagina ook al gevonden. Is de goedkoopste (inclusief verzendkosten naar NL) die wordt aangeboden op ebay.

Nu nog wachten op de fiets :-)

gringo
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 16 feb 2010 18:17

gringo 17 mar 2015 18:47

Maakt het dan niet uit of je 19 of 21 mm neemt? Dacht dat de meeste velgen 21mm nodig hadden.

Gebruikersavatar
Fr3ggel
Forum-lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 09 mar 2014 17:19

Gebruikersavatar Fr3ggel 17 mar 2015 18:56

Over de originele yellowtape: De velgtape is in twee maten verkrijgbaar: 21 en 25 mm. De 21 mm is geschikt voor velgen met een binnenmaat van van 17 t/m 21mm. De 25mm tape is geschikt voor velgen met een binnenmaat van 22 t/m 25,5mm.
Als 21mm breed genoeg is voor 21mm velgen (binnenkant). Waarom zou 19mm dan niet breed genoeg zijn voor 19mm velgen (binnenkant) of smaller?

MacGybert
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2015 09:54
Locatie: Grimbergen

MacGybert 19 mar 2015 10:31

Hallo

Ik wou even checken of iemand ervaring heeft met tubeless conversies van carbon clinchers. Ik heb al een aantal pagina's op dit forum gecheckt maar kon het niet direct vinden (en zag het ook niet zitten om door alle pagina's te gaan 8-) ).

Ik heb zelf recent mijn voorwiel, een Bontrager Aeolus 5 d3, geconverteerd. Om de velg luchtdicht te maken, heb ik Stan's notubes yellow rim tape gebruikt (21mm). De sealant was ook van Stan's. Als band gebruik ik de Schwalbe one tubeless. Voor het ventiel heb ik eerst geprobeerde met een ventiel uit een BB, maar daarmee kreeg ik het ventielgat niet goed dicht. Uiteindelijk heb ik dan bij Stan's ventieltjes besteld en ook 'threaded valve extenders', en daarmee lukte het vrij vlot. Een eerste poging met de compressor leidde nog tot luchtverlies. De tweede poging was wel succesvol (wiel goed ronddraaien en wobbelen om de sealant goed te verdelen).

Ik heb er ondertussen al een aantal ritjes mee opzitten en ben totnogtoe tevreden van het resultaat. Ik rij met 6 bar en vind dat mijn (kostbare) velg toch goed beschermd is, ook op kasseien. De band rolt soepel over de weg en ik rij lekvrij (terwijl ik met mijn gewone achterband van Veloflex wel ben lek gereden).

Op zich dus positief, maar verre van een duurtest, en natuurlijk ook geen antwoord op de veiligheid van deze conversie. Via het internet vind ik ook geen ervaringen van fietsers die al lang met geconverteerde carbon clinchers hebben gereden. Er is wel een case van kerels die zipp 404's hebben geconverteerd (http://nyvelocity.com/articles/equipmen ... clinchers/). Op de website van Stan's staat 'Any 700c road rim can be converted with our road tubeless bundle. Deep dish rims may require a valve extender.'
Maar Reynolds raad het af: https://reynoldscycling.com/reynolds/ne ... ady-Wheels. De druk op de velgwand zou anders zijn, meer naar de zijkanten gericht dan naar boven. Maar mijn kennis van de fysica volstaat niet om dit volledig te vatten ;) . Zijn er leden met langdurige ervaring hiermee?

Hee

herrvoss
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 19:18

herrvoss 19 mar 2015 14:21

Hoi, ik weet niet of de vraag al langsgekomen is maar ik overweeg dus ook tubeless te gaan beschik al over de WH -6800 wielset en zou voor de schwalbe one 25 gaan. Nu komt de vraag of dit geschikt zou zijn om kasseien ritten als de Ronde en Paris Roubaix mee te rijden?
Voordeel zou dus moeten zijn lager in druk kunnen gaan, maar bieden deze banden ook voldoende bescherming tegen de legendarische kasseien?

Plaats reactie