Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

Roonie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 jan 2014 20:31
Locatie: Heerlen

Roonie 08 aug 2015 23:08

monsieurpinot schreef:
1000 bepaalt de tijd automatisch op basis van de GPS, dus de eerste vraag lijkt me: heb je je GPS/Glonass wel aanstaan (lijkt me wel als je een reset hebt gedaan, maar je weet 't nooit)?

Hij staat inderdaad ook op gps/glonass, dus dat is in ieder geval goed. Recorden doet die ook gewoon goed! Het enige wat ik me nu bedenk is dat ik een paar dagen geleden een update heb gedaan, en geloof dat het sinds die update is.

Gebruikersavatar
racedoc
Forum-lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 nov 2008 18:04

Gebruikersavatar racedoc 09 aug 2015 10:43

Hier staat een mogelijke oplossing:

https://forums.garmin.com/showthread.ph ... re-changed

bbovenbuis
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 01 okt 2011 19:56
Locatie: Den Helder

bbovenbuis 10 aug 2015 10:51

Ik had het gisteren ook na alleen Garmin Connect geupdate te hebben op mijn iPhone. Lifetrack werkte maar gaf een kaart ergens in Amerika aan en had volgens de teller ruim 42000km afgelegd!
Kon mijn Edge 1000 ook niet uitzetten, bleef in een soort uitschakelmode hangen (alleen een button icon in het scherm). Na de aan/uit-knop minstens 10 seconden ingedrukt te houden schakelde de Edge 1000 uit en werkte na opnieuw opstarten alles weer normaal. Ik had overigens firmware versie 4.1 nog niet geïnstalleerd.
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi

Roonie
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 14 jan 2014 20:31
Locatie: Heerlen

Roonie 10 aug 2015 17:39

racedoc schreef:Hier staat een mogelijke oplossing:

https://forums.garmin.com/showthread.ph ... re-changed
Top, bedankt! Ik ga dit straks even proberen en anders mail ik naar Garmin NL voor de file, kijken of ide iets kunnen betekenen dan.

krivas
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:48

krivas 19 aug 2015 20:46

Met de laatste update van de Edge kan je ook segmenten rijden van Strava. Maar hoe werkt dit? Als ik voorbij een segment kom krijg ik geen melding. Het segment staat aan op de Edge en heb ik gemarkeerd met een sterretje in Strava?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 19 aug 2015 20:59

Heb je een premium strava abonnement? Dat was een voorwaarde geloof ik. Als je het aan de praat krijgt, dan ben ik wel nieuwsgierig naar je ervaringen. Live segmenten zou voor mij een reden zijn om zowel een premium abo te nemen als mijn 705 te vervangen :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

krivas
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:48

krivas 19 aug 2015 21:57

Ik heb inderdaad een Premium abonnement, dus daar kan het niet aan liggen. En als ik er gepasseerd ben, kan ik het ook zien in Strava. Maar ik krijg dus geen melding op de Edge...

TdeWolff
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 aug 2015 22:26

TdeWolff 19 aug 2015 22:04

Live segmenten werkt prima bij mij. Zit soms een seconden verschil tussen strava en de edge, maar geeft een goede indicatie van je gereden tijd. Daarnaast is er tijdens het segment een virtual partner, waardoor je tegen je eigen of tegen een doel of de KOM kan rijden.

Als minpunt op dit moment aan de live segmenten vindt ik op dit moment dat op de mtb hij soms aangeeft dat je het segment hebt verlaten, waardoor de VP weg valt en je ook je eindtijd niet te zien krijgt. De foutmarge van de gps is dus soms te klein. (segment is later wel terug te vinden op strava)

Overigens doen de live segmenten het niet tijdens het navigeren, misschien dat daar je probleem zit krivas?

krivas
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:48

krivas 19 aug 2015 22:38

Dat zou het overigens kunnen zijn.... ik rijd bijna altijd een uitgezette route of een work-out/training en zoals je aangeeft werkt het dan dus niet. Wat overigens wel heel jammer is. Want daar heb je het ding toch voor? Navigeren en trainingen?

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 20 aug 2015 09:30

Als je in een work-out zit doen meer dingen het niet... Je kunt in een activiteiten-ding waar je in zit ook waarschuwingen opnemen (in mijn geval cadans) en dat werkt... tot je een work-out start en dan werkt die waarschuwing niet meer.

Gebruikersavatar
peterj
Forum-lid
Berichten: 1480
Lid geworden op: 06 apr 2006 01:19
Locatie: West Brabant

Gebruikersavatar peterj 24 aug 2015 14:11

Beste fietsliefhebbers,
Mijn Edge 705 is aan vervanging toe en ik wil nu een Garmin Edge 1000 aanschaffen echter nu lees ik op de site van de futurmshop de volgende vraag en antwoord:
Wij krijgen geen lange routes in de edge, bij het laden blijft hij steeds bij 80% hangen. Ook als we terug naar huis willen rijden laadt hij de route niet.

Kenneth De fietsnavigatiesystemen die nu op de markt zijn hebben maar een beperkt intern werkgeheugen. Ritten boven de 150 km of met heel veel waypoints worden niet geladen in het systeem. Het toestel heeft niet de capaciteit om dit te verwerken. U kunt dit omzeilen door de route in kleine stukjes op te knippen. Wanneer u dan 150 km heeft gehad voert u de nieuwe bestemming in. Mijn excuses voor het ongemak. Hier is helaas geen oplossing voor op dit moment.


Wat zijn jullie ervaringen met fietsritten (koersen) boven de 150km met de Garmin Edge 1000? (excuses als de vraag al eerder is gesteld)
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 24 aug 2015 23:10

@ peterj

Ik herken het probleem niet. Nog geen poblemen gehad met ritten tot 180 km na bijna 1 jaar gebruik.

Plaats reactie