Giro 2016
Je kunt er inderdaad naar kijken zoals je naar een actiefilm kijkt, of naar circus of goochelen. Bij goochelen weet je tenminste zeker dat je voor het lapje gehouden wordt. Hier laat je je (ik moet voor mezelf spreken: laat ik me) door de twijfel voeden. Na de jaren van Lance A. (bedankt nog, Lance) kan ik helaas niet meer onbevangen kijken naar onwaarachtige prestaties van iemand die 18 dagen slecht rijdt en dan ineens herstelt. Als je dan ook nog voor Astana rijdt... Ik moet gewoon erreg aan Floyd Landis denken. Zal m'n slechte inborst zijn.
Helemaal mee eens, en dan gisteren die reacties, chaves die zelf verschrikkelijk hard gecrasht is (in het verleden) en toen (gisteren) zelf in het roze kwam die een ongelooflijk aardig en oprecht medeleven toont. Nibali die toen nog niks had rept met geen woord over kruijswijk maar heeft het meteen alleen over zichzelf. Ontzettend jammer en (komt die negatieve kant in mezelf nog even naar boven) ook wel een slechte valpartij, tjonge jonge. Kruijswijk met zijn kapotte lichaam nog alles gegeven maar dan denk toch weer hij had niet de mentaliteit niet zo knullig te vallen. Ik baal er nog steeds van.G.B. Lux Dream schreef:Kort gezegd zou je kunnen stellen dat Nibali niet de Giro heeft gewonnen, maar dat Kruijswijk de Giro heeft verloren. Blijft toch jammer.
Ik snap de teleurstelling, maar Nibali heeft natuurlijk vooral gewonnen vanwege de val van Kruijswijk en niet zozeer vanwege zijn wonderbaarlijke opstanding. Daarnaast had Nibali altijd de naam een schone renner te zijn, ook gezien de manier waarop hij gedurende zijn carriëre progressie heeft gemaakt. Dan is het ook nog eens niet echt een favoriet van Vino en is er vast een reden waarom hij als sterkste ronderenner van het team weg moet. Dus de dopingbeschuldigingen zijn wel erg kort door de bocht.
Ik kan wel van Nibali genieten, hij is tenminste niet zo'n skybot, maar een renner die met zijn hart koerst en die daardoor de ene dag episch kan falen en de volgende dag schitterend kan winnen. Hij is iemand die het wielrennen leuk maakt om naar te kijken.
Verder kan je denk ik ondertussen na de Vuelta van vorig jaar en deze Giro concluderen dat Chaves (in ieder geval op dit moment) net te weinig inhoud heeft voor een drieweekse ronde en daardoor in de laatste dagen net tekort komt.
Ik kan wel van Nibali genieten, hij is tenminste niet zo'n skybot, maar een renner die met zijn hart koerst en die daardoor de ene dag episch kan falen en de volgende dag schitterend kan winnen. Hij is iemand die het wielrennen leuk maakt om naar te kijken.
Verder kan je denk ik ondertussen na de Vuelta van vorig jaar en deze Giro concluderen dat Chaves (in ieder geval op dit moment) net te weinig inhoud heeft voor een drieweekse ronde en daardoor in de laatste dagen net tekort komt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid HC
Volgens mij heeft juist Nibali vorig jaar aangetoond dat zijn beste dagen echt voorbij zijn met als triest dieptepunt de uitsluiting na de sleepbeurt in de Vuelta (daar moet je in Spanje echt heel erg je best voor doen want als ze ergens iets van toppers door de vingers zien is het daar).
Of Nibali hulpmiddelen heeft gebruikt? zonder bewijs zeker niet, maar vals spelen (zie boven) is voor hem geen probleem dus wat dat betreft zullen ook andere hulpmiddelen geen enkel obstakel zijn ( en wat Vino betreft, daarbij vergeleken is de gemiddelde topcrimineel nog heilig en zoveel rottigheid om maar te kunnen winnen dicht ik er maar weinig toe).
Of Nibali hulpmiddelen heeft gebruikt? zonder bewijs zeker niet, maar vals spelen (zie boven) is voor hem geen probleem dus wat dat betreft zullen ook andere hulpmiddelen geen enkel obstakel zijn ( en wat Vino betreft, daarbij vergeleken is de gemiddelde topcrimineel nog heilig en zoveel rottigheid om maar te kunnen winnen dicht ik er maar weinig toe).
Wat mij betreft is er nog wel een verschil tussen valsspelen via medicamenten en je laten slepen door een volgauto, waarbij de geheimzinnigheid ver te zoeken is. Ik vond Nibali ook bepaald niet zo miraculeus dat ik doping vermoed. Hij was gewoon net nog wat fitter dan de andere twee. En de laatste klim was aardig geschikt voor Valverde, dus dat verbaast me ook niet.
En let wel: Als Kruijswijk gewonnen had/niet gevallen was, dan hadden we deze hele discussie niet gehad.
En let wel: Als Kruijswijk gewonnen had/niet gevallen was, dan hadden we deze hele discussie niet gehad.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Ik heb de etappe van vandaag tussen een dozijn Italianen zitten kijken in de showroomvan Gios Torino. Een van de mooiste tv dagen. Geweldig!
Wie naar de cijfers kijkt ziet dat Nibali helemaal niet zo hard fietste. De rest was na 3 weken gewoon naar de kloten. Bij Astana hebben ze gewoon net wat slimmer gefietst en vooral een enorme wil om te winnen. Ik denk dat Nibali ook zonder de val van SK een dergelijk coup had gepleegd. De zuurheid van veel NL supporters moet natuurlijk ergens op afgewenteld worden. Morgen ga ik weer live kijken en had het gaaf gevonden als Kruiswijk in het roze Turijn in zou rijden. Maar Nibali heeft de Giro niet gestolen. Sterker hij heeft als geen ander voor spektakel gezorgd. Gister stond ik op de Agnelo. Als we iedere naar huis moeten sturen die bovenmatig aan een auto hing?
Wie naar de cijfers kijkt ziet dat Nibali helemaal niet zo hard fietste. De rest was na 3 weken gewoon naar de kloten. Bij Astana hebben ze gewoon net wat slimmer gefietst en vooral een enorme wil om te winnen. Ik denk dat Nibali ook zonder de val van SK een dergelijk coup had gepleegd. De zuurheid van veel NL supporters moet natuurlijk ergens op afgewenteld worden. Morgen ga ik weer live kijken en had het gaaf gevonden als Kruiswijk in het roze Turijn in zou rijden. Maar Nibali heeft de Giro niet gestolen. Sterker hij heeft als geen ander voor spektakel gezorgd. Gister stond ik op de Agnelo. Als we iedere naar huis moeten sturen die bovenmatig aan een auto hing?
Dank gastheer, voor deze alternatieve blik. Ik was als supporter behoorlijk zuur, het Nederlandse wielrennen verdiende een ronde winnaar, en SK zéker, maar ik ben het hartgrondig eens met je analyse.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Blij om een Nederlander dit te horen zeggen!Gastheerg schreef:De zuurheid van veel NL supporters moet natuurlijk ergens op afgewenteld worden.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Baal maar van twee zaken in deze Giro,
1, de val van Kruijswijk,
2. de podiumplaats van Valverde
Elke ereplaats voor die Spanjaard is er voor mij een teveel.
Maar wat een karakter van Kruijswijk vandaag, petje af, hij koopt er niks voor, maar voor mij was hij de sterkste renner in de giro.
1, de val van Kruijswijk,
2. de podiumplaats van Valverde
Elke ereplaats voor die Spanjaard is er voor mij een teveel.
Maar wat een karakter van Kruijswijk vandaag, petje af, hij koopt er niks voor, maar voor mij was hij de sterkste renner in de giro.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
- Infinito GB
- Forum-lid
Ik zeg ook niet dat hij de zege gestolen heeft, noch dat hij die te danken heeft aan doping. Ik ben alleen van mening dat als SK gisteren gewoon op zijn fiets was blijven zitten, Nibali waarschijnlijk al de handdoek had gegooid. Daarom denk ik dat hij deze zege enkel en alleen te danken heeft aan het kleine foutje van SK. Puur geluk dus, en naar mijn mening heeft niet de sterkste/ beste gwonnen, maar degene met de meeste geluk. Maar dat is natuurlijk mijn mening.
De beste renner is niet enkel hij die het hardste trapt, maar ook hij die het beste stuurt... Bergop was Kruijswijk over de hele Giro allicht de sterkste, maar bergaf rijden hoort nu eenmaal ook bij het métier.G.B. Lux Dream schreef:Puur geluk dus, en naar mijn mening heeft niet de sterkste/ beste gwonnen, maar degene met de meeste geluk.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)