Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 26 apr 2015 20:09

Campionissimo schreef:Ik vond het trouwens wel straf van Valverde. Eerst Moreno zelf terughalen, met Rodriguez in z'n wiel en vervolgens toch nog winnen. Na de Waalse Pijl wederom een knap staaltje van Valverde.
Dat bedoel ik.Chapeau voor Valverde.Zo naar Moreno rijden, en de koers winnen.
Maar om nu gelijk Valverde weer aan doping te koppelen.............

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 26 apr 2015 22:27

Wat de Nederlanders betreft, ik denk dat Raas gewoon weer ploegleider moet worden, niet degene die de mannen traint maar als degene die in de oortjes schreeuwt wanneer ze wat moeten doen.
Ik heb toevallig alle Amstel finishes van Boogerd nog eens teruggekeken en volgens mij was dat het verschil tussen de keer dat hij won en de keren dat hij net niet won.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 26 apr 2015 22:48

guerciotti schreef:Maar om nu gelijk Valverde weer aan doping te koppelen.............
Bedoel je meneer Piti? De laatste keer dat Valverde de dubbel Flèche Wallonne en Liège-Bastone-Liège won was in 2006, een paar weken voordat de Fuentes beerput openging en de wereld leerde hoe het hondje van El Imbatido heet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Berrie50
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2011 12:32

Berrie50 26 apr 2015 23:50

timo2.0 schreef:
guerciotti schreef:Maar om nu gelijk Valverde weer aan doping te koppelen.............
Bedoel je meneer Piti? De laatste keer dat Valverde de dubbel Flèche Wallonne en Liège-Bastone-Liège won was in 2006, een paar weken voordat de Fuentes beerput openging en de wereld leerde hoe het hondje van El Imbatido heet.
Helemaal waar.Valverde en co zitten weer helemaal aan de epo.
Hij belde na LBL nog.
Anders had ie Moreno nooit terug kunnen halen.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 27 apr 2015 00:22

:mrgreen: Het wordt hoe langer hoe saaier. Eerst (vroeger in het seizoen) moesten we wachten tot 25km van de aankomst, een beetje later al tot 16km en tot op 3km van de aankomst alvorens er echt koers (strijd) werd geleverd. Wat staat er ons nog te wachten. Het is wel het ideale moment om de achterstallige slaap in te halen.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 27 apr 2015 01:25

33 km voor de finish in slaap gevallen op de bank. Werd net na de finish wakker. Prima timing!

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 27 apr 2015 07:29

joeywl schreef:33 km voor de finish in slaap gevallen op de bank. Werd net na de finish wakker. Prima timing!
Haha, hier hetzelfde, maar dan rond km 20. En ben vanaf 100 km voor de finish begonnen met kijken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39581
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2015 08:58

Karl66 schreef:Dus Fuglsang zette een ontsnapping op om de mannen die mee bleken te springen te kunnen controleren? Dat is wel een typisch geval van de waarheid aan jouw ideeën over de koers aanpassen.
Heb jij goed gekeken??? Kreuziger sprong, Caruso ging mee en vervolgens ging Fuglsang er achteraan. Niet meer, niet minder.
Dus wie past welke waarheid aan? ;)
Less is bore

Dagmar
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 05 aug 2012 21:27
Locatie: Valkenburg a/d Geul

Dagmar 27 apr 2015 14:28

We stonden op de st nicolas. Weening zat helemaal stuk maar toch doorzetten, top!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 apr 2015 16:03

Wilfried de Jong...

http://www.nrc.nl/wilfried/2015/04/27/apenrots/
Apenrots

Klootzakken waren we – maar aardige klootzakken. Luidkeels dronken we ons in een nachtelijk Waals café moed in om de volgende ochtend de verschrikkelijke La Redoute op te kunnen fietsen.

Op te durven fietsen.

Wij, Ollandse vrienden, pochten vooraf over onze klimkwaliteiten, over trainingsarbeid, over onze tweedehands racefietsen. De slimmeriken deden alsof ze dronken. Als er niemand keek, keerden ze hun glas trappist om in een plantenbak. Ze wilden fit zijn op La Redoute.

Vroeger was La Redoute de helling der hellingen in de wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik. Zo’n veertig kilometer voor de finish toonden de sterksten daar hun kracht. Wie als eerste bovenkwam, werd gerespecteerd als sterkste in de koers en had grote kans te winnen.

La Redoute was de apenrots van Wallonië.

Op die helling moest je smijten met je kracht. Moreno Argentin, Claude Criquielion, Frank Vandenbroucke, Michele Bartoli, Michael Boogerd, Paolo Bettini. Ze vochten op La Redoute of hun leven ervan afhing.

Wielermonumenten zijn er om beschermd te worden. La Redoute is zo’n plek, een bedevaartsoord voor de recreant met een banaan in zijn te ruime retrowielershirt. Maar ook de profs moeten de helling als een bijzonder strijdtoneel blijven beschouwen.

Gisteren reed een klein peloton de rivier de Amblève over, het dorp Remouchamps door. De renners namen het tunneltje onder de snelweg door. Rechtsaf. De steile klim naar de top begon.

Als ik omkijk, zie ik ons daar weer met verwrongen gezichten op de fiets zitten. We schakelen ons een ongeluk. Er wordt gehijgd, gevloekt, gevochten. Een uitslover begint te fluiten als het stijgingspercentage 20 procent is. Jongens stappen af, de trappist bonkt nog na in hun hoofd. Een enkeling valt gewoon om.

Strijd, tot op het bot.

De profs kwamen aan bij het eerste steile stuk van La Redoute. Nu ging het gebeuren. Ik schoof wat dichter bij de televisie. Maar er gebeurde helemaal niets.

Geen pijn op de gezichten. Geen blufpoker. Een renner ging zelfs rechtop zitten om zijn shirt recht te trekken. Het publiek langs de kant schreeuwde. Tevergeefs. Als slome duikelaars peddelden de favorieten omhoog.

Zoals al zo vaak dit wielervoorjaar hield bijna iedere renner het kruit droog. Het levert wedstrijden op met een voorspelbaar einde. Het scenario ligt vast. Versnellingen en sprintjes in de laatste kilometers en de mannen kunnen onder de douche. Saai.

Waarom zou je rond het middaguur de tv al aan zetten voor zo’n koers?

Het peloton moet beseffen dat het de historie van de wielersport op het spel zet. Het decor in de Ardennen is bedoeld om in te ‘acteren’. Luik-Bastenaken-Luik is gemaakt voor oorlog op de fiets.

Aanvallen op La Redoute is een plicht.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6014
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 apr 2015 16:42

Precies!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39581
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2015 19:34

Het peloton interesseert het geen reet. Top 10 rijden, punten pakken en onder de douche. Je zou bijna terugverlangen naar het oude wielrennen.....
Less is bore

Plaats reactie