Gravel-racers
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
De zadeltas is van specialized en kan 20 liter in er is ook een kleinere en ze zijn ook van ortlieb te verkrijgen
De crank op de sequoia is van fsa
De crank op de sequoia is van fsa
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
DDX, op mijn Wind heb ik een 1x11 setup... met de X1 type 2.1 achterderailleur en trigger shifter (voor wat het waard is, want jij wilt STI shifters neem ik aan). Normaal heb ik een 42 voor, en 11-32 achter, en dat werkt prima, tot zeker 40 a 45km/u, lijkt mij zat voor lekker gravellen, met een cassette compact genoeg voor fijn fietsen op de weg.
Vakantie met de fietskar en bepakking, gekozen voor een 34 voor en een 11-40 achter. Wat de derailleur nog wel slikte. Hoe dat zou gaan met een groter blad voor (kettinglengte/stand derailleur) durf ik niet te zeggen, de positie is al vrij extreem:
Vakantie met de fietskar en bepakking, gekozen voor een 34 voor en een 11-40 achter. Wat de derailleur nog wel slikte. Hoe dat zou gaan met een groter blad voor (kettinglengte/stand derailleur) durf ik niet te zeggen, de positie is al vrij extreem:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Inmiddels mailtje met prijslijsten van wheeltec ontvangen, alleen wat ik nou moet kiezen maakt het niet echt duidelijker.
Gewoon racewielen en dan bijvoorbeeld de NOX Citico (http://www.noxcomposites.com/citico) met 23mm interne breedte.
Of zet ik er een MTB wielset in en dan bijvoorbeeld de WheelTec Flite23, 27.5/29" met ook 23mm interne breedte.
Of ga ik nog breder, Flite25 of 30 bijvoorbeeld ?
Veel hangt natuurlijk af van welke banden ik erop ga zetten natuurlijk/gebruiksdoel.
Idee is asfalt en wat makkelijker onverhard (duinpaadjes/grindpaadjes/graspaadjes ed) mee te kunnen pakken.
Niet de modder in ofzo.
Dus dacht ik aan 40mm bandjes zonder al te veel profiel.
Tips/advies ?
Gewoon racewielen en dan bijvoorbeeld de NOX Citico (http://www.noxcomposites.com/citico) met 23mm interne breedte.
Of zet ik er een MTB wielset in en dan bijvoorbeeld de WheelTec Flite23, 27.5/29" met ook 23mm interne breedte.
Of ga ik nog breder, Flite25 of 30 bijvoorbeeld ?
Veel hangt natuurlijk af van welke banden ik erop ga zetten natuurlijk/gebruiksdoel.
Idee is asfalt en wat makkelijker onverhard (duinpaadjes/grindpaadjes/graspaadjes ed) mee te kunnen pakken.
Niet de modder in ofzo.
Dus dacht ik aan 40mm bandjes zonder al te veel profiel.
Tips/advies ?
Zo breed hoef je echt niet te gaan. Een 40mm band staat toch wel wat bol en als je veel asfalt rijdt ga je toch niet met extreem lage druk rijden. Ik zie toegevoegde waarde van die Citico velg t.o.v een B.O.R. 366, Ryde Trace 22 o.i.d. niet echt.
Campagnolo Ultra Dork
Gezien je wensen zou ik beginnen met een 28 inch wegset en 35-40mm bandjes. The fun van dit frame is dat je ook 2.1 brede 27.5 inch banden/wielen kwijt kan. En dat biedt weer volledig nieuwe mogelijkheden: Schoorl, het strand, de tracks op de heuvelrug. Een goedkoper zwaarder 'uitverkoop' setje gaat met jouw condities/kracht rapper dan je techniek in eerste instantie ik zou daar tzt ook in investeren.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Dat gaat prima passen, een off road band heeft wat meer ronding nodig om goed te lopen en de juiste noppen op het juiste moment te laten werken. 23 mm is dan breed zat, kun je eventueel ook nog 28mm wegbanden monteren, denk dat continental cyclospeed ook wel interessant kan zijn voor jouw beoogde gebruik.