Pagina 58 van 125

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 06 feb 2014 08:35
door henpaden
Goed dat je foto's gemaakt hebt. Zo zijn er namelijk ook binnenbladen waarbij het veel minder duidelijk is wat de voor of achterkant is. Maar als je ze verkeerd om bevestigd is schakelen niet meer mogelijk.

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 06 feb 2014 12:00
door vermeulen
Ik heb een klein probleempje met mijn voorderailleur, ik ben een nieuw frame aan het optuigen met onderdelen van mijn oude fiets; ik had online ergens gelezen dat een tripple derailleur compatibel is met een double crank, dus ik heb gewoon mijn oude tripple derailleur overgezet.Met de limietschroefjes leek het inderdaad gewoon te kunnen; echter lijkt het er op dat de kooi te breed is. Dat wil zeggen de buitenkant van de kooi komt al tegen de crank voordat de ketting op het buitenste blad wordt geduwd.
Is dit een bekend probleem, en zou het met afstellen (hoger/lager, draaien etc.) op te lossen zijn?
Ik heb overigens maar een double derailleur besteld, aangezien ze niet super duur zijn, maar online valt hier erg weinig over te vinden.

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 06 feb 2014 16:09
door Hanz Bé
Ik heb net zelf de switch gemaakt van camoa triple naar compact. En liep ongeveer tegen hetzelfde probleem aan. Door de derailleur iets te draaien, en met veel stelwerk, werkte het redelijk, maar nooit optimaal.
Nadat de nieuwe (dubbel/compact) derailleur was gearriveerd en gemonteerd, werkte dat vlekkeloos.

Tot ik de 34 door een 39 verving, wat soms zo zijn eigen probleempjes kent ;-)

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 06 feb 2014 17:15
door vermeulen
hanz1963 schreef:Ik heb net zelf de switch gemaakt van camoa triple naar compact. En liep ongeveer tegen hetzelfde probleem aan. Door de derailleur iets te draaien, en met veel stelwerk, werkte het redelijk, maar nooit optimaal.
Nadat de nieuwe (dubbel/compact) derailleur was gearriveerd en gemonteerd, werkte dat vlekkeloos.

Tot ik de 34 door een 39 verving, wat soms zo zijn eigen probleempjes kent ;-)
Ik zat er aan te denken de derailleur iets hoger te zetten, omdat daar meer ruimte zit tussen het kettingblad en de crank, maar ik ben een beetje bang dat ik dan op den duur toch tijdens het fietsen de crank tegen de kooi trap en dan een lelijke kras over mijn gloednieuwe crankset heen trek...

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 12 feb 2014 11:08
door dennis71
Mede door het bericht en de fotoserie van fietsnewbie op pagina 56 van dit topic de stoute schoenen aan getrokken en zelf mijn 34 vervangen door een 39. Binnen een half uurtje gelukt!
En het geheel lijkt ook nog goed te werken (op de tacx dan in ieder geval).

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 12 feb 2014 18:59
door fietsnewbie
dennis71 schreef:Mede door het bericht en de fotoserie van fietsnewbie op pagina 56 van dit topic de stoute schoenen aan getrokken en zelf mijn 34 vervangen door een 39. Binnen een half uurtje gelukt!
En het geheel lijkt ook nog goed te werken (op de tacx dan in ieder geval).
Leuk om te lezen. Heb ik een beetje het gevoel wat terug te kunnen doen na alle tips die ik van het forum heb gekregen. ;)

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 15 apr 2014 08:51
door paul ulrix
Ik heb nu een ultegra 6700 dubbel 39-53 en wil overschakelen naar een 36-52.
Welke opties zijn er qua cranks ? kan ik hier een 6800 crank voor gebruiken en werkt dat probleemloos met 10 speed ?

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 15 apr 2014 19:26
door Theo V
Past er niet gewoon een 36-blad op je huidige crankstel?

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 15 apr 2014 20:22
door 53x11
theov schreef:Past er niet gewoon een 36-blad op je huidige crankstel?
Niet als dat een dubbel is.
@Paul: 10 en 11 speed cranks zijn beiden te gebruiken bij 10 of 11 speed groepen.

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 16 apr 2014 09:00
door paul ulrix
idd, is 130mm steek.
Enige andere alternatieven die lichter zijn ? als ik dan toch ga wisselen. Ben ook een rotor crank aan het overwegen.

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 17 apr 2014 23:46
door wachtwoord
Ik heb ultegra 11 speed icm 50/34 voorblad. Wil nu een cassette voor hooggebergte en zoek een cassette 13/30. Shimano heeft dez e niet. Wie weet een oplossing. Heb gs achterderraileur

Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?

Geplaatst: 18 apr 2014 06:22
door havana
Kan via Miche. Marchisio komt zeer binnenkort met 11v Shimano.