Welk smeermiddel gebruik jij ?
-
- Forum-lid HC
Nou ik doe het anders, gewoon afspuiten en dan in een pannetje met kokend water.
Het is tenslotte was.
Nadeel van diesel, moet je hem daarna weer ontvetten, doe dan thinner/wasbenzine oid.
Het is tenslotte was.
Nadeel van diesel, moet je hem daarna weer ontvetten, doe dan thinner/wasbenzine oid.
Ja, deze tip lijkt me erg aannemelijk. Ga ik proberen. Dank!wasbeer2006 schreef: ↑08 apr 2022 10:43 Nou ik doe het anders, gewoon afspuiten en dan in een pannetje met kokend water.
Het is tenslotte was.
-
- Forum-lid HC
Welke heb je dan?
Ik heb de zwarte silca en daar wordt de ketting niet zwart van.
Ook de dynamic uit een flesje niet (ik heb we de goedkope van dynamic)
Ik gebruik het waxen op al mijn fietsen nu een jaar en ga nooit meer terug naar olie.
In het begin is het even volhouden, het ging niet in 1x goed.
De crux zat hem in het goed ontvetten van de ketting voor de was behandeling dmv ultrasoon reinigen.
De eerste keer vrij veel was gebruiken en daarna is het bijhouden.
Ik vind het de uitvinding van de laatste 10 jaar op de fiets. Ik maak mijn racefiets amper nog schoon, vochtig doekje volstaat meestal.
Dat levert ok weer veel voordeel ook hoe minder schoonmaken hoe minder slijtage/ kans op kraken etc.
Zeker ook met schijfremmen scheelt het ook, hoe minder schoonmaakmiddelen die zien, hoe beter ze blijven werken en minder kans op geluid.
Ik gebruik het waxen op al mijn fietsen nu een jaar en ga nooit meer terug naar olie.
De crux zat hem in het goed ontvetten van de ketting voor de was behandeling dmv ultrasoon reinigen.
Ik vind het de uitvinding van de laatste 10 jaar op de fiets. Ik maak mijn racefiets amper nog schoon, vochtig doekje volstaat meestal.
Dat levert ok weer veel voordeel ook hoe minder schoonmaken hoe minder slijtage/ kans op kraken etc.
Zeker ook met schijfremmen scheelt het ook, hoe minder schoonmaakmiddelen die zien, hoe beter ze blijven werken en minder kans op geluid.
-
- Forum-lid HC
Ik had nog koud ontvetter staan van de HBM, die gebruik ik nu, maar bijna elke ontvetter gaat wel werken.
-In een ultrasoon reiniger en 15 minuten laten liggen.
-Droogblazen en een paar uur of nachtje laten drogen.
-Dan waxen.
Ontvetten op deze manier doe ik alleen de eerste keer
Ik heb diverse waxen.
Silica hot wax
Squirt
dynamic
Morgan blue.
Allen werken goed. Als ik nu de beste moet kiezen van de flesjes Dynamic, laat het minste resten achter en werkt ook goed in de koud bij het aanbrengen.
De eerste keer een paar 2 a 3 lagen wax aanbrengen en dan daarna bij smeren.
Squirt is ook prima, maar laat meer resten achter en brengt niet echt lekker aan onder de 10 graden, maakt nu niet meer uit met een garage, maar vroeger in de schuur was dat minder.
-In een ultrasoon reiniger en 15 minuten laten liggen.
-Droogblazen en een paar uur of nachtje laten drogen.
-Dan waxen.
Ontvetten op deze manier doe ik alleen de eerste keer
Ik heb diverse waxen.
Silica hot wax
Squirt
dynamic
Morgan blue.
Allen werken goed. Als ik nu de beste moet kiezen van de flesjes Dynamic, laat het minste resten achter en werkt ook goed in de koud bij het aanbrengen.
De eerste keer een paar 2 a 3 lagen wax aanbrengen en dan daarna bij smeren.
Squirt is ook prima, maar laat meer resten achter en brengt niet echt lekker aan onder de 10 graden, maakt nu niet meer uit met een garage, maar vroeger in de schuur was dat minder.
De speedpotion.. Zwarte ketting.. 'Druppeldopje/tuitje' blijft steeds in de normale dop zitten als ik die van het flesje draai..wasbeer2006 schreef: ↑11 apr 2022 09:09 Welke heb je dan?
Onwijs duur..
Dus nu maar eens squirt proberen dan
-
- Forum-lid
Misschien zeg ik wat geks maar dynamic is puur een marketing dingetje is niks speciaals aan. Marketing doen ze een echter wel goed .
Goh, eerlijk gezegd, ik ontvet zoals ik het vroeger met olie op de ketting ook al deed. Met zo een kettingreiniger-tool met veel ontvetter in goed aan de slag gaan en daarna goed afspuiten en that's it. Doe ik het hiermee eigenlijk totaal verkeerd?
Op welke manier bedoel je "daarna bij smeren"?wasbeer2006 schreef: ↑11 apr 2022 14:50 De eerste keer een paar 2 a 3 lagen wax aanbrengen en dan daarna bij smeren.