Het grote schijfremmentopic
Pek en veren! Ik ga op mijn nieuwe projectje wel rijden met schijven (woon-werk, nat en donker, onverhard tijdens vakantie en in de bossen rond Hilversum). Ik kan een set hydraulische Red22 shifters kopen met post mount remklauwen. Het frame dat ik in gedachte heb is flat mount. De vraag voor de kenners: kan ik met een adapter (bijv. van shimano) de post mount remklauwen op een flat mount frame installeren?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
Dat kan wel, hangt wel van de maat van de schijf af.JoostG schreef:Pek en veren! Ik ga op mijn nieuwe projectje wel rijden met schijven (woon-werk, nat en donker, onverhard tijdens vakantie en in de bossen rond Hilversum). Ik kan een set hydraulische Red22 shifters kopen met post mount remklauwen. Het frame dat ik in gedachte heb is flat mount. De vraag voor de kenners: kan ik met een adapter (bijv. van shimano) de post mount remklauwen op een flat mount frame installeren?
De remklauwen kunnen zowel 160mm als 140mm aan. Ik heb al 2 schijven van 160mm besteld, maar ga rijden met verschillende wielsets, dus kan ook 160/140mm gaan rijdenjapiecarbon schreef:Dat kan wel, hangt wel van de maat van de schijf af.JoostG schreef:Pek en veren! Ik ga op mijn nieuwe projectje wel rijden met schijven (woon-werk, nat en donker, onverhard tijdens vakantie en in de bossen rond Hilversum). Ik kan een set hydraulische Red22 shifters kopen met post mount remklauwen. Het frame dat ik in gedachte heb is flat mount. De vraag voor de kenners: kan ik met een adapter (bijv. van shimano) de post mount remklauwen op een flat mount frame installeren?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
-
- Forum-lid HC
een Is frame met pm rem gaat zeer ws niet lukken met 140mm schijven.
Een remklauw is niet voor een bepaalde diameter schijf. Het gaat om de combinatie frame en adapter.
Een remklauw is niet voor een bepaalde diameter schijf. Het gaat om de combinatie frame en adapter.
even wat anders
ik heb mij onlangs een nieuwe fiets gekocht met schijfremmen.
het "probleem" wat ik er mee heb is dat de remmen erg sponzig aanvoelen (remmen met blokkerende wielen is niet mogelijk) een schijfrem zou beter remmen dan en een velgrem, maar ik merk er helaas niets van .
Ik heb de remblokken al afgesteld, maar veel strakker kan ik ze niet stellen want dan shuren ze langs de remschijf. iemand tips\trucs ? misschien de kabel insmeren met olie ? het is echter een nieuwe fiets dus ik mag er toch vanuit gaan dat de remmen goed werken.
ik heb mij onlangs een nieuwe fiets gekocht met schijfremmen.
het "probleem" wat ik er mee heb is dat de remmen erg sponzig aanvoelen (remmen met blokkerende wielen is niet mogelijk) een schijfrem zou beter remmen dan en een velgrem, maar ik merk er helaas niets van .
Ik heb de remblokken al afgesteld, maar veel strakker kan ik ze niet stellen want dan shuren ze langs de remschijf. iemand tips\trucs ? misschien de kabel insmeren met olie ? het is echter een nieuwe fiets dus ik mag er toch vanuit gaan dat de remmen goed werken.
-
- Forum-lid HC
Mechanische remmen? Die zijn toch wel een stuk minder goed dan hydroulisch, en ook lastigen strak te krijgen, dan gaan ze idd vrij snel schuren.
Maar het s wel te doen, dan moet je de klauwen ook goed afstellen
Maar het s wel te doen, dan moet je de klauwen ook goed afstellen
Jawel, hoor. Heeft Shimano gewoon een adapter voor: https://www.bike24.com/p2142082.htmljapiecarbon schreef:een Is frame met pm rem gaat zeer ws niet lukken met 140mm schijven.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dat kan, omgekeerd, flat mount remmen op een post mount frame kan niet.JoostG schreef:....... kan ik met een adapter (bijv. van shimano) de post mount remklauwen op een flat mount frame installeren?
En je zal inderdaad minimum 160mm schijven moeten gebruiken.
Eigen ervaring en niet van ergens gehoord/gelezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
Klopt, ze zijn er idd wel, maar die link van Erik is een andere volgens mij.
Ik denk dat dit de jusite is.
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 4%5D=18396
Ik denk dat dit de jusite is.
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 4%5D=18396