Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Muziek - Een streling voor het oor ...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 jul 2023 19:51

Vandaag verscheen - 2 weken later dan gepland - de 5e box van de Official Release Series van Neil Young met daarin de albums:
Freedom
Ragged Glory
Weld
Arc

De laatste twee had ik nog niet op vinyl dus deze box laat ik dan niet schieten. Ben al een eind op weg met draaien maar begin straks gewoon weer van voren. Ga gewoon een nachtje door :mrgreen:
Uitstekende remasters en Country Home klonk nog nooit zo geweldig. (of de buren dat ook vinden hoor ik morgen wel)
4 albums voor wie Neil Young met de elektrische plank weet te waarderen.
Waarschuwing: niet geschikt voor wie in Harvest is blijven hangen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 jul 2023 00:25

Oei wel lastig hoor zoveel Niel Young achter elkaar.
Maar er zitten (in wat je hier benoemd) zulke mooie nummers tussen dat het wellicht de moeite waard is! (Cortez the killer bijvoorbeeld ;) )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2023 09:20

Enzzo schreef: 29 jul 2023 00:25 Oei wel lastig hoor zoveel Niel Young achter elkaar.
Nee hoor :mrgreen:
Ome Neel is een van de weinige artiesten die ik de hele dag op kan hebben. Als ik de albums van Buffalo Springfield en CSN&Y meetel heb ik over de 150 verschillende vinyl schijven van de beste man.
En Chrome Dreams dat in 77 had moeten verschijnen en volgende maand eindelijk wordt vrijgeven staat natuurlijk in de pre-order :mrgreen:
Ook Odeon Budokan dat er al wel was op CD en in september eindelijk op vinyl komt staat in pre-order :mrgreen:

Heb nu nog een kantje van bovengenoemde box opstaan maar stap zo in de auto met m'n lief en die maak ik niet zo blij met Neil op elektrisch gitaar......... :o
Dus dat wordt in de auto iets van Joss Stone, Vonda Sheperd,John Mayer of Teskey Brothers. Ook allemaal prima want ik hou - net als met fietsen en koken - van veel variatie en dat is precies waarom ik zo'n groot fan van Neil Young ben............

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 jul 2023 14:45

Zit de EP Eldorado er niet bij? Wat die betekende toch zo'n beetje de rehabilitatie van Neil Young, nadat hij 'het' in de jaren 80 enigszins leek te zijn kwijtgeraakt... En was ook de plaat waarmee Neil Young plots weer helemaal hip werd bij mensen van mijn generatie, ook al omdat o.a. de Pixies hun bewondering voor Young (èn Crazy Horse!) niet onder stoelen of banken staken: vóór Eldorado werd ik op school nog uitgelachen omdat ik graag naar o.a. Rust Never Sleeps luisterde, maar een paar jaar later speelde hij zomaar op Pukkelpop... :)
Gisteren trouwens briljant concert gezien van een andere grote Young-adept, gitaar- en jeugdheld Thurston Moore!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1713
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 29 jul 2023 15:10

lugosi schreef: 20 jul 2023 08:46 Mooie cover van het origineel van Tim Buckley

Vind dit ook een geweldig mooi nummer.
Was ook nog soundtrack voor de film "These lovely bones"

Werd ook vaak gedraaid in de "Verrukkelijke 15", uitgezonden op radio door de VARA.
Luiterde graag naar dat programma.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 29 jul 2023 15:38

dario schreef: 29 jul 2023 14:45 Zit de EP Eldorado er niet bij?
Die zit in de box hiervoor. Dus in deel 4.
Die heb ik los. Deze EP werd toen overigens officieel alleen in Australië en Japan uitgebracht.
Maar de betere winkels in Europa konden je gewoon helpen :-)

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 jul 2023 15:54

Die plaat had door haar moeilijke verkrijgbaarheid inderdaad een cultstatus... Maar ze circuleerde wel druk op cassettes! :like: (ik moet er hier ook nog ergens een teepje van hebben liggen)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jul 2023 08:44

I woke up this morning it looked like autumn

Het zou zomaar het begin kunnen zijn van "the cyclists blues"

Als ik naar buiten kijk lijkt het wel herfst. Snel een mega zomers album opzetten en een goeie koffie erbij.
Het is geworden Borthers and Sisters van The Allman Brothers wat deze zomer (ahum) haar 50e verjaardag viert.

Op dit album naast de vrolijke hit "Ramblin' Man" ook het nummer "Jessica" wat ieder natuurlijk kent van.....................

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 31 jul 2023 09:49

Top Gear...
Ga ik nu door voor de magnetron Gerard??? ;)

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6567
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jul 2023 12:33

:mrgreen:

De prijsvraagcommissie was nog niet helemaal rond met de sponsor maar het antwoord is :winkthumb:

Laat ieder wel even stoppen met muziek van regendansjes op te zetten.
Ging net even brood halen.
Normaal loop ik even maar heb echt even wielen met een dak genomen :mrgreen:

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1321
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 05 aug 2023 10:53

Vanmorgen op hometrainer even spinnen met Sarah Brightman - Eden. Genieten man... :lol:
...

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5157
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 05 aug 2023 11:28

Ik prefereer het origineel; van Hooverphonic, hier uitvoering met Noemie.


Plaats reactie