Wielerseizoen 2022
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
En wat dacht je van het "domme" rijden van Benoot en Theuns met nog zo'n10km te gaan?daniel1975 schreef: ↑11 apr 2022 07:17Daar leek het inderdaad op ja.
En dan ben je als topfavoriet gezien, want dan laten ze anderen wél rijden.
Toen Mathieu en Asgreen kop over kop gingen rijden om de 2 vluchters terug te halen, bleven Benoot en Theuns lafjes achterin zitten.
Opeens demarreren de 2 weg en belanden in een Chasse patat, ipv dat ze meerijden om die 2 te achterhalen...
Resultaat, 3e geworden en dus 3x niks Benoot!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Op zich is het idee er wel al een tijdje. Maar ik vind het eigenlijk jammer. Juist de essentie van het fietsen is dat je altijd een compromis moet maken in het materiaal. Snelheid op het asfalt of op de kasseien. En wat is de druk die nog net acceptabel is om mee over kasseien te komen, maar niet te zacht voor op het asfalt. Juist alle verschillende mogelijkheden qua tactiek maken de koers interessant.i-mac schreef: ↑11 apr 2022 20:13 High-tech in de koers ...
https://sporza.be/nl/2022/04/11/nieuw-s ... 698367635/
Nu wordt het eigenlijk te makkelijk. Bliep, bandjes harder, Bliep bandjes zachter. Bliep ietsje meer demping in de front shock. Je kan dat ding eigenlijk al voorprogrammeren per kasseistrook.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Waarom zou hij in hemelsnaam trachten VdP en co terug te brengen?scottpch schreef: ↑12 apr 2022 07:30
En wat dacht je van het "domme" rijden van Benoot en Theuns met nog zo'n10km te gaan?
Toen Mathieu en Asgreen kop over kop gingen rijden om de 2 vluchters terug te halen, bleven Benoot en Theuns lafjes achterin zitten.
Opeens demarreren de 2 weg en belanden in een Chasse patat, ipv dat ze meerijden om die 2 te achterhalen...
Resultaat, 3e geworden en dus 3x niks Benoot!
Hoeveelste zou Benoot geworden zijn in een sprint tegen VdP, Asgreen, Pidcock, Matthews, Hirschi, Kamp, etc...
Ik vind het net goed dat renners met wat minder afwerkcapaciteiten zich niet voor het karretje laten spannen van de finishers.
Gisteren in de uitzending over Tom Boonen op Canvas toonde men het assortiment fietsen voor P-R. Die fietsen worden dus alleen voor deze koers gebruikt. Er zit daar zelfs een soort vering op het belhoofd. Met één klik aan of uit te zetten. Voor P-R hebben ze speciale banden, ook alleen voor deze koers. Men zoekt om ieder procentje winst, en daar helpt de wetenschap bij.thestudent schreef: ↑12 apr 2022 08:14Op zich is het idee er wel al een tijdje. Maar ik vind het eigenlijk jammer. Juist de essentie van het fietsen is dat je altijd een compromis moet maken in het materiaal. Snelheid op het asfalt of op de kasseien. En wat is de druk die nog net acceptabel is om mee over kasseien te komen, maar niet te zacht voor op het asfalt. Juist alle verschillende mogelijkheden qua tactiek maken de koers interessant.i-mac schreef: ↑11 apr 2022 20:13 High-tech in de koers ...
https://sporza.be/nl/2022/04/11/nieuw-s ... 698367635/
Nu wordt het eigenlijk te makkelijk. Bliep, bandjes harder, Bliep bandjes zachter. Bliep ietsje meer demping in de front shock. Je kan dat ding eigenlijk al voorprogrammeren per kasseistrook.
Maar dat doen de andere teams die er de centen voor hebben natuurlijk ook. En de renner moet de wattages nog steeds kunnen rondtrappen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40393
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Belachelijk. Schaf dan gewoon kasseienstroken af, daar zullen meer mensen blij mee zijn.thestudent schreef: ↑12 apr 2022 08:14Op zich is het idee er wel al een tijdje. Maar ik vind het eigenlijk jammer. Juist de essentie van het fietsen is dat je altijd een compromis moet maken in het materiaal. Snelheid op het asfalt of op de kasseien. En wat is de druk die nog net acceptabel is om mee over kasseien te komen, maar niet te zacht voor op het asfalt. Juist alle verschillende mogelijkheden qua tactiek maken de koers interessant.i-mac schreef: ↑11 apr 2022 20:13 High-tech in de koers ...
https://sporza.be/nl/2022/04/11/nieuw-s ... 698367635/
Nu wordt het eigenlijk te makkelijk. Bliep, bandjes harder, Bliep bandjes zachter. Bliep ietsje meer demping in de front shock. Je kan dat ding eigenlijk al voorprogrammeren per kasseistrook.
Less is bore
Ik kan begrijpen dat sommigen het belachelijk zullen vinden. In het verleden zal men dat van andere zaken ook hebben gedacht die toen als revolutionair werden naar voor gebracht. Maar is dat nu niet eenmaal evolutie? Al kan de UCI nog altijd ingrijpen mochten ze dat willen. In andere sporten proberen ze ook vernieuwingen door te drukken, maar botsen ze soms op een "njet".
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 663
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Mooi stukje techniek.
Natuurlijk onmisbaar voor de gemiddelde wielertoerist.
Fabrikanten van frame pompjes en co2 patronen kunnen hun boeltje wel inpakken.
Natuurlijk onmisbaar voor de gemiddelde wielertoerist.
Fabrikanten van frame pompjes en co2 patronen kunnen hun boeltje wel inpakken.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ik vraag me af of dit echt gaat aanslaan?!
Je moet al met heel veel rekening houden in zo’n kasseien koers en den ook nog je bandenspanning ala minute regelen…
Bovendien lek rijden is lek rijden toch? En als je dan lek rijdt, hoe snel gaat de wielwissel met dit systeem?
Maar goed: er zijn altijd wel een paar pioniers te vinden die dit soort dingen willen uitproberen in een wedstrijd dus we gaan het zien.
Je moet al met heel veel rekening houden in zo’n kasseien koers en den ook nog je bandenspanning ala minute regelen…
Bovendien lek rijden is lek rijden toch? En als je dan lek rijdt, hoe snel gaat de wielwissel met dit systeem?
Maar goed: er zijn altijd wel een paar pioniers te vinden die dit soort dingen willen uitproberen in een wedstrijd dus we gaan het zien.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind