Re: Wielerseizoen 2022
Geplaatst: 12 apr 2022 07:24
Bedrijfje zit in Eindhoven die dat bandendruksysteem ontwikkeld, zijn er al erg lang mee bezig.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
En wat dacht je van het "domme" rijden van Benoot en Theuns met nog zo'n10km te gaan?daniel1975 schreef: ↑11 apr 2022 07:17Daar leek het inderdaad op ja.
En dan ben je als topfavoriet gezien, want dan laten ze anderen wél rijden.
Op zich is het idee er wel al een tijdje. Maar ik vind het eigenlijk jammer. Juist de essentie van het fietsen is dat je altijd een compromis moet maken in het materiaal. Snelheid op het asfalt of op de kasseien. En wat is de druk die nog net acceptabel is om mee over kasseien te komen, maar niet te zacht voor op het asfalt. Juist alle verschillende mogelijkheden qua tactiek maken de koers interessant.i-mac schreef: ↑11 apr 2022 20:13 High-tech in de koers ...
https://sporza.be/nl/2022/04/11/nieuw-s ... 698367635/
Waarom zou hij in hemelsnaam trachten VdP en co terug te brengen?scottpch schreef: ↑12 apr 2022 07:30
En wat dacht je van het "domme" rijden van Benoot en Theuns met nog zo'n10km te gaan?
Toen Mathieu en Asgreen kop over kop gingen rijden om de 2 vluchters terug te halen, bleven Benoot en Theuns lafjes achterin zitten.
Opeens demarreren de 2 weg en belanden in een Chasse patat, ipv dat ze meerijden om die 2 te achterhalen...
Resultaat, 3e geworden en dus 3x niks Benoot!
Gisteren in de uitzending over Tom Boonen op Canvas toonde men het assortiment fietsen voor P-R. Die fietsen worden dus alleen voor deze koers gebruikt. Er zit daar zelfs een soort vering op het belhoofd. Met één klik aan of uit te zetten. Voor P-R hebben ze speciale banden, ook alleen voor deze koers. Men zoekt om ieder procentje winst, en daar helpt de wetenschap bij.thestudent schreef: ↑12 apr 2022 08:14Op zich is het idee er wel al een tijdje. Maar ik vind het eigenlijk jammer. Juist de essentie van het fietsen is dat je altijd een compromis moet maken in het materiaal. Snelheid op het asfalt of op de kasseien. En wat is de druk die nog net acceptabel is om mee over kasseien te komen, maar niet te zacht voor op het asfalt. Juist alle verschillende mogelijkheden qua tactiek maken de koers interessant.i-mac schreef: ↑11 apr 2022 20:13 High-tech in de koers ...
https://sporza.be/nl/2022/04/11/nieuw-s ... 698367635/
Nu wordt het eigenlijk te makkelijk. Bliep, bandjes harder, Bliep bandjes zachter. Bliep ietsje meer demping in de front shock. Je kan dat ding eigenlijk al voorprogrammeren per kasseistrook.
Belachelijk. Schaf dan gewoon kasseienstroken af, daar zullen meer mensen blij mee zijn.thestudent schreef: ↑12 apr 2022 08:14Op zich is het idee er wel al een tijdje. Maar ik vind het eigenlijk jammer. Juist de essentie van het fietsen is dat je altijd een compromis moet maken in het materiaal. Snelheid op het asfalt of op de kasseien. En wat is de druk die nog net acceptabel is om mee over kasseien te komen, maar niet te zacht voor op het asfalt. Juist alle verschillende mogelijkheden qua tactiek maken de koers interessant.i-mac schreef: ↑11 apr 2022 20:13 High-tech in de koers ...
https://sporza.be/nl/2022/04/11/nieuw-s ... 698367635/
Nu wordt het eigenlijk te makkelijk. Bliep, bandjes harder, Bliep bandjes zachter. Bliep ietsje meer demping in de front shock. Je kan dat ding eigenlijk al voorprogrammeren per kasseistrook.