Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
In Nederland mag je überhaupt niet koersen met schijven. Ik denk dat steekassen of snelspanners op de weg geen ruk uitmaakt.
Maak joe woar
Ik heb in ieder geval geen enkel probleem met de combinatie schijven en snelspanners op de gravelracer. Imho zijn steekassen vooral nuttig bij een verende voorvork en bij fietsen die flinke klappen te verduren krijgen, voor de rest is het overgehypt. De afgelopen vakantie is het voorwiel van mijn fiets er minimaal 10x in en uit geweest en dat is altijd in 1x goed gegaan.
Campagnolo Ultra Dork
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1756
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Om mijn CAADX cyclecrosser met schijven geen steekassen. Gewoon snelsluiter, geen probleem
Bij MTB met verende voorvork handig (muv eenLefty)
Bij MTB met verende voorvork handig (muv eenLefty)
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Ik plaats de vraag eerst even hier omdat ik weet dat er vele topics over zijn maar ik toch specifiek de Cannondale kenners wil aanspreken....
(sorry als mijn technische kennis erg matig is )
Mijn Synaps (carbon) heb ik in Mei opgehaald en op het begin had ik nergens last van, tot dat hij voor de eerste check up bij de FM was geweest.
Na +- 1500 km kreeg ik last van een tikje en voor mijn gevoel komt het uit het bracket.
Telkens als ik buitenblad fiets en achter op het 4e 5e verzet (tussen 29-32 km/h) krijg ik een tik wanneer ALLEEN mijn linker pedaal bijna beneden is.
En als je een tikje hoort wat er niet thuis hoort dan ga ik als leek erg twijfelen.
Dus googlen en dan komen er veel klachten naar voren, dus de FM gebeld en afspraak gemaakt.
Gisteren heeft de FM alles los gehaald, stuur, balhoofd, bracket (BB30 als ik het goed heb), pedalen en alles waaronder de lagers in dikvet gezet.
gisteravond tijdens het fietsen weer die tik terug dus vanmorgen die FM gebeld en vandaag weer terug gebracht.
Ik kreeg nog een tip om naar mijn schoenplaatjes te kijken (zitten goed vast)
Snelspanners misschien (zitten ook goed)
Zijn er nog tips die jullie mij kunnen geven die ik eventueel kan doorspelen, want de FM zal het toch moeten oplossen, alleen voel ik me er een beetje ongemakkelijk bij omdat het lijkt alsof ik wat zeur ivm die tik.
Ik heb in mijn Mavic achterwiel een braampje los zitten waarschijnlijk, als je tegen de velg aantikt dan hoor je dat er wat los zit, de spaken staan goed op spanning.
Zou de tik misschien hier vandaan kunnen komen, of zit ik dan helemaal fout?
sorry voor het ellendig lange verhaal
(sorry als mijn technische kennis erg matig is )
Mijn Synaps (carbon) heb ik in Mei opgehaald en op het begin had ik nergens last van, tot dat hij voor de eerste check up bij de FM was geweest.
Na +- 1500 km kreeg ik last van een tikje en voor mijn gevoel komt het uit het bracket.
Telkens als ik buitenblad fiets en achter op het 4e 5e verzet (tussen 29-32 km/h) krijg ik een tik wanneer ALLEEN mijn linker pedaal bijna beneden is.
En als je een tikje hoort wat er niet thuis hoort dan ga ik als leek erg twijfelen.
Dus googlen en dan komen er veel klachten naar voren, dus de FM gebeld en afspraak gemaakt.
Gisteren heeft de FM alles los gehaald, stuur, balhoofd, bracket (BB30 als ik het goed heb), pedalen en alles waaronder de lagers in dikvet gezet.
gisteravond tijdens het fietsen weer die tik terug dus vanmorgen die FM gebeld en vandaag weer terug gebracht.
Ik kreeg nog een tip om naar mijn schoenplaatjes te kijken (zitten goed vast)
Snelspanners misschien (zitten ook goed)
Zijn er nog tips die jullie mij kunnen geven die ik eventueel kan doorspelen, want de FM zal het toch moeten oplossen, alleen voel ik me er een beetje ongemakkelijk bij omdat het lijkt alsof ik wat zeur ivm die tik.
Ik heb in mijn Mavic achterwiel een braampje los zitten waarschijnlijk, als je tegen de velg aantikt dan hoor je dat er wat los zit, de spaken staan goed op spanning.
Zou de tik misschien hier vandaan kunnen komen, of zit ik dan helemaal fout?
sorry voor het ellendig lange verhaal
- Dennis Bakker
- Forum-lid
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 06 dec 2015 11:22
Zadelpen schoon gemaakt?
Ook niet vergeten
Zitten de bladboutjes vast en is die verbinding ook schoon?
Andere optie, de cassette zit een tikketlej los.
Is er misschien een schakel in de ketting die niet helemaal lekker is?
Soms kun je door een combi van flink aanzetten tijdens het schakelen een kettingschakel net uit zijn verband drukken.
Kan zijn dat net dat ene schakeltje in de stand blad groot en x'e tandwiel deze kraakt dan wel ergens tegenaan loopt.
Bijvoorbeeld kooi van een van de derries.
Zitten de bladboutjes vast en is die verbinding ook schoon?
Andere optie, de cassette zit een tikketlej los.
Is er misschien een schakel in de ketting die niet helemaal lekker is?
Soms kun je door een combi van flink aanzetten tijdens het schakelen een kettingschakel net uit zijn verband drukken.
Kan zijn dat net dat ene schakeltje in de stand blad groot en x'e tandwiel deze kraakt dan wel ergens tegenaan loopt.
Bijvoorbeeld kooi van een van de derries.
Interessant, terwijl de fiets gewoon even uit staat te rusten is er de afgelopen dagen toch weer speling gekomen op het balhoofd, minimaal maar genoeg om de expander een kwartslag aan te kunnen draaien.daniel1975 schreef:In een alu buis is een starnut nog steeds de allerbeste keuze imho.
En jouw opmerking over het vastklemmen met de stuurpen klopt in theorie helemaal, maar ik heb al vaker gezien dat het toch de oorzaak bleek te zijn. Dat de expander ook beetje omhoog kroop.
Kruip, een wonderlijk verschijnsel.
Ik ga eens kijken of ik m b v onderstaande expander iets kan.
Deze heeft meer opppervlak om aan te grijpen en wordt verkocht als zijnde geschikt voor carbon en alu. Tenminste, als de FM's in de buurt dit model hebben liggen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39581
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom niet gewoon een starnut in de alu buis?
By far beste oplossing.
By far beste oplossing.
Less is bore