Ja zeker dat ik dat weet. Ik heb 100en directeuren HRM en medewerkers HRM geïnterviewd voor mijn werk. Vooral voor het aspect mobiliteit arbeidsmarkt en de rol van de overheid.daniel1975 schreef: ↑13 jun 2024 18:11 Was het maar zo eenvoudig Gerard. Jij weet net zo goed als ik dat het ontslag van medewerkers een enorme puzzel is met een oerwoud van regels.
Bij allemaal kwam de frustratie naar voren dat bij een reorganisatie van die malle voorkeursregels van de overheid van toepassing zijn.
Leeftijd, dienstjaren prevaleren dan boven beoordelingen, performance, etc.............
Zie mijn eerdere post dat ik pleit voor meer flexibiliteit in doorstroom. En nog een keer voor de duidelijkheid:
Een gezonde werkgever gaat niet zomaar iemand ontslaan. Afscheid kost geld, werven kost geld en als je al aan iemand kan komen kost inwerken ook veel tijd, geld en energie.
Al die tijd dat een plek niet bezet is kan je klanten en omzet kosten.
Is reorganisatie echt (daar mogen we best heel kritisch op blijven) nodig (bv niemand komt nog DVD's huren) kan het toch niet zijn dat - juist als een ondernemer in zulk zwaar weer zit - de mindere goden mogen blijven?
Stuur je 10 man weg die de kar trokken gaat bedrijf alsnog op de fles en staan de kneuzen uiteindelijk toch op straat..........
life time employment is echt niet meer van deze tijd. Ik ben ook geen jobhopper maar ik wil ook niet op een begroting staan als ik niks toevoeg...............helaas werkt dat niet overal zo.
Overigens de discussie over arbeidsmarkt kan net zo goed gaan over klimaat, huisvesting, onderwijs, veiligheid, zorg (breek mij de bek niet open) etc.................
Overigens kan ik nauwelijks benoemen wat ik voorrang zou geven. Goed onderwijs maakt ons als land immers sterker tav van de export EN...........laten we dat niet vergeten verlaagd het ook de criminaliteit.
Genoeg want ik ga nog even werken voor ik op hoogtestage (niet heel hoog maar fors hoger dan de -6 waar ik normaal zit ) vertrek
PS: ik zie dat bij de nieuwe regering niet zo moeilijk zijn om iemand al weer weg te sturen
mega gênant!