Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
BasJansen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 apr 2014 10:07

Gebruikersavatar BasJansen 02 mei 2014 18:50

Ik rij ook op de mijne met specialized schoenen, maarja, canyon maakt geen schoenen, dus dan mag het, toch?
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13377
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 mei 2014 19:13

Ja dat zien we door de vingers. Met pedalen net zo op shimano zou ik altijd shimano pedalen nemen, maarja als je dat echt niet fijn vind

Gebruikersavatar
imarc
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 08 mar 2006 22:01

Gebruikersavatar imarc 02 mei 2014 19:16

Op mijn Canyon ATB en mijn Ultimate CF zit al 7 jaar een Specialized zadel, gewoon omdat het perfect zit. Het mag dan wel van de 'concurrent' zijn, maar Specialized maakt gewoon in ergonomisch opzicht perfect materiaal. En mijn schoenen: ja ook van ...!

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 02 mei 2014 21:13

Prachtig frame! Nadeel van Canyon kan de lange levertijd zijn en dat heb je nu gemerkt. Maar goed het seizoen is net begonnen.
Toupé zadel is uiteraard geen probleem. Je bibs gaat voor. De nieuwe 2014 Toupé pro in het zwart is trouwens erg stealth dus je ziet bijna niet dat het een Specialized is.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 03 mei 2014 07:53

BasJansen schreef:Ik rij ook op de mijne met specialized schoenen, maarja, canyon maakt geen schoenen, dus dan mag het, toch?

gaat ook niet

je moet weten dat specialized z'n handelaren knalhard exklusiviteit opdringt voor alle producten die specialized voert

je zou dus kunnen zeggen dat dat omgekeerd ook geldt: specialized kan en mag alleen gecombineerd met specialized :)

veel van specialized's spullen zijn top design en kwaliteit maar de business praktijken doen mij er ervan afhouden er ooit iets te kopen

Gebruikersavatar
BasJansen
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 apr 2014 10:07

Gebruikersavatar BasJansen 03 mei 2014 14:08

IWC schreef:
BasJansen schreef:Ik rij ook op de mijne met specialized schoenen, maarja, canyon maakt geen schoenen, dus dan mag het, toch?

gaat ook niet

je moet weten dat specialized z'n handelaren knalhard exklusiviteit opdringt voor alle producten die specialized voert

je zou dus kunnen zeggen dat dat omgekeerd ook geldt: specialized kan en mag alleen gecombineerd met specialized :)

veel van specialized's spullen zijn top design en kwaliteit maar de business praktijken doen mij er ervan afhouden er ooit iets te kopen
Dan zal ik maar niet zeggen dat ik ook met een specialized helm rijd

PS: een beetje off-topic misschien, maar hoe krijg ik dat velo viewer balkje toch werkende?
Afbeelding

ippe
Forum-lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 jan 2014 18:36

ippe 03 mei 2014 15:37

IWC schreef:
BasJansen schreef:Ik rij ook op de mijne met specialized schoenen, maarja, canyon maakt geen schoenen, dus dan mag het, toch?

gaat ook niet

je moet weten dat specialized z'n handelaren knalhard exklusiviteit opdringt voor alle producten die specialized voert

je zou dus kunnen zeggen dat dat omgekeerd ook geldt: specialized kan en mag alleen gecombineerd met specialized :)

veel van specialized's spullen zijn top design en kwaliteit maar de business praktijken doen mij er ervan afhouden er ooit iets te kopen
Als het een troost kan zijn: ik heb mijn Specialized Allez vervangen door deze Canyon ;)

Enfin, terug on topic. Net de eerste deftige rit achter de rug en ik ben zeer blij met mijn aankoop. Hij loopt als op rails, bergop gaat veel vinniger en hij is echt comfortabel. En aan de afstelling moet ik niks meer veranderen.
Na een rit van 5u kan ik zeggen hij met glans geslaagd is :P .
Canyon Ultimate CF sl Movistar.
Gios Torino Professional '84.
Colner Strada '74.

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 03 mei 2014 17:24

ippe schreef:Afbeelding

Na 14 lange weken de mijne ook in ontvangst mogen nemen. Gisteren mijn eerste ritje gedaan en ik ben zwaar onder de indruk, nu nog de fijnafstelling en vlammen maar. To do: zadel dumpen en terug een Specialized Toupé erop, die spuuglelijke drinkbushouders eraf en de vorkbuis inkorten.
Mooie fiets. Vind die bandjes er ook mooi onder
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5188
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 mei 2014 17:46

Mooie fiets inderdaad! Ik hou wel van die retro wangen.

Dit is mijn huidige fiets:

Afbeelding
Afbeelding

Stel ik val in een koers mijn frame kapot, dan moet er iets nieuws komen. Zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat het verschil in rijgedrag is tussen de Ultimate AL SLX en de Ultimate CF? Als namelijk de AL SLX ook erg goed is, dan is dat zeker de afweging waard. Een alu frame lijkt mij wel iets sterker ivm de valpartijen bij koersen.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 03 mei 2014 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 04 mei 2014 14:58

Even wat foto's van mijn Ultimate CF op de zondagmiddag...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 04 mei 2014 15:27

Prachtige fiets arnoud.Hoe bevalt de zadelpen qua comfort? Ik hoorde dat er behoorlijk wat klachten waren dat de zadelpen zakt tijdens het rijden.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 04 mei 2014 17:01

Hi, dat had ik eerste rit ook. Nu goed, veel veel montagepasta en klem zo strak mogelijk. Bekende heeft een vcls2.0 op z'n crosser gesloopt met snel op zadel springen...
Comfort is te omschrijven als: plooit echt belabberd wegdek en kasseien mooi weg en hindert niet bij strak asfalt hard rechtdoor.
Laatst gewijzigd door arnoudrace op 04 mei 2014 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Plaats reactie