Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

puppy
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jun 2007 10:43

puppy 21 sep 2009 22:00

Ik wil mijn izoard gaan inruilen voor een S2(indien nog vindbaar) maar ik heb gelezen dat de kabelloop niet in orde zou zijn en dat ze dat in model 2010, leverbaar vanaf maart, zullen gaan aanpassen. In hoeverre heb je last van de kabelloop en op wat voor manier of valt het allemaal wel mee? Er gaat trouwens chorus 11s op.
Bvd.

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 21 sep 2009 22:21

@casran idd een erg mooie bike van je vriendin was wel voor en zwart lintje en zoals FreakyOlivier al aangaf voor SR gegaan,toch net dat beetje meer wat het geheel afmaakt.
I live to ride,I ride Passoni

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 21 sep 2009 23:50

puppy schreef:Ik wil mijn izoard gaan inruilen voor een S2(indien nog vindbaar) maar ik heb gelezen dat de kabelloop niet in orde zou zijn en dat ze dat in model 2010, leverbaar vanaf maart, zullen gaan aanpassen. In hoeverre heb je last van de kabelloop en op wat voor manier of valt het allemaal wel mee? Er gaat trouwens chorus 11s op.
Bvd.


De kabelloop zal niet anders zijn, maar er zal een geleiding in komen.
Wat inhoud dat de montage vd kabels wat makkelijk zal gaan zijn.

De S2 is in bepaalde maten zeker nog te vinden hoor..

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 sep 2009 00:09

puppy schreef:Ik wil mijn izoard gaan inruilen voor een S2(indien nog vindbaar) maar ik heb gelezen dat de kabelloop niet in orde zou zijn en dat ze dat in model 2010, leverbaar vanaf maart, zullen gaan aanpassen. In hoeverre heb je last van de kabelloop en op wat voor manier of valt het allemaal wel mee? Er gaat trouwens chorus 11s op.
Bvd.



Er is hoegenaamd niets mis met de kabelloop. Ik reed in het verleden met de SLC-SL en tegenwoordig met de S3 (net als mijn vriendin - zie foto's vorige pagina); we hebben er SuperRecord en Record op (min of meer idem aan Chorus 11sp) en die werkt er 100% perfect op. In de 2009 versie gaan de derailleurkabels er langs boven in voor de aerodynamica... het had wat mij betreft niet gemoeten, maar het stoort ook allerminst. Enige nadeel ervan is dat dit voor de monteur wat extra montagetijd vergt, maar mij persoonlijk zal dat een zorg wezen (ik monteer niet zelf, héhé!)... en om die reden gaan ze na 2010 een kleine wijziging aanbrengen zodat de fietsenmakers iets minder zouden sakkeren en sneller kunnen monteren. Dus helemààl niets mis met de huidige kabelloop (ik zou wel gek moeten zijn als ik na meer dan een half jaar fietsen op mijn S3 plots ook voor mijn vriendin een S3 zou kopen als ik weet dat er met die kabelloop iets schort).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ironwim
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 feb 2007 18:48

ironwim 23 sep 2009 01:35

Zondag won Stijn Goris de laatste Belgische stayer triathlon via dze link zie je de foto's van onze teamleden die daar ook aan de start stonden.

http://www.leietriathlon.be/index.php?p ... bumBox=114

groeten

puppy
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jun 2007 10:43

puppy 23 sep 2009 12:34

SpEric schreef:
puppy schreef:Ik wil mijn izoard gaan inruilen voor een S2(indien nog vindbaar) maar ik heb gelezen dat de kabelloop niet in orde zou zijn en dat ze dat in model 2010, leverbaar vanaf maart, zullen gaan aanpassen. In hoeverre heb je last van de kabelloop en op wat voor manier of valt het allemaal wel mee? Er gaat trouwens chorus 11s op.
Bvd.


De kabelloop zal niet anders zijn, maar er zal een geleiding in komen.
Wat inhoud dat de montage vd kabels wat makkelijk zal gaan zijn.

De S2 is in bepaalde maten zeker nog te vinden hoor..


Jammer m'n FM kan er geen (maat 58) meer vinden bij zijn collega's. Zal nu een R3 gaan worden. Ik moet gaan kiezen tussen de zwart/rode(?2008?) of het nieuwe model(2010). Persoonlijk vind ik de kleurstelling van het oude frame mooier.

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 23 sep 2009 20:05

puppy schreef:
SpEric schreef:
puppy schreef:Ik wil mijn izoard gaan inruilen voor een S2(indien nog vindbaar) maar ik heb gelezen dat de kabelloop niet in orde zou zijn en dat ze dat in model 2010, leverbaar vanaf maart, zullen gaan aanpassen. In hoeverre heb je last van de kabelloop en op wat voor manier of valt het allemaal wel mee? Er gaat trouwens chorus 11s op.
Bvd.


De kabelloop zal niet anders zijn, maar er zal een geleiding in komen.
Wat inhoud dat de montage vd kabels wat makkelijk zal gaan zijn.

De S2 is in bepaalde maten zeker nog te vinden hoor..


Jammer m'n FM kan er geen (maat 58) meer vinden bij zijn collega's. Zal nu een R3 gaan worden. Ik moet gaan kiezen tussen de zwart/rode(?2008?) of het nieuwe model(2010). Persoonlijk vind ik de kleurstelling van het oude frame mooier.


Volgens mij is de r3 2008 wit met zwarte letters als ik het goed heb,daarvoor had je de zwart rode.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 23 sep 2009 20:07

Klopt, 2008 en 2009 zijn wit met zwarte letters.
"Try not. Do or do not......there is no try"

puppy
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jun 2007 10:43

puppy 23 sep 2009 20:45

Het is iig de rood/zwarte R3 geworden. Vork, stuur, stuur- en zadelpen van 3T de Team lijn. De wielen(FCC50 van kuiper) en de Chorus 11S van de Wilier overzetten. Moet volgens mij een mooi/rustig geheel worden. We moeten alleen nog kijken of er een vulbus(?) is voor de zadelpen. De 3T is 31,6 en er moet een pen van 32,4 in.

piponld
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 aug 2009 12:07

piponld 23 sep 2009 23:09

Vulbus voor de zadelpen?????
Heb net via Bikepalast mijn witte R3 ontvangen en bijbehorende zadelpen 3T Doric team maar ging ervan uit dat de zadelpen "gewoon" en dus zonder vulbus in mijn frame past...
Heb voor alle duidelijkheid het spul nog niet uit het bubbeltjes materiaal gehaald ivm opslag dus nog niet kunnen passen :-)

veltecblx
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 okt 2006 00:04

veltecblx 24 sep 2009 00:53

Beste,

even voor alle duidelijkheid, alle 2009 modellen R3 frames komen standaard met een 3T zadelpen en hebben een 27.2mm zitbuis, de 2008 modellen hadden een 32.4mm zadelpen en worden standaard met een FSA zadelpen geleverd.

Alle officiele dealers zijn hiervan op de hoogte, het kan echter zijn dat jouw dealer dit even over het hoofd heeft gezien, even navragen is zeker de moeite.

Een andere opmerking gaat over frames die bij dealers buiten de Benelux worden gekocht.

Als importeur doen wij ook ons voordeel doordat er vrij verkeer van frames en goederen binnen europa is en hebben wij er als zodanig geen enkel probleem mee. Wel willen we om teleurstellingen te voorkomen benadrukken indien er zich iets voordoet met dit frame (garantie geval?) dit altijd via de dealer in het land van aankoop moet verlopen, en dat wij als distributeur voor de Benelux geen claims kunnen indienen/aanvaarden voor frames met framenummers buiten de Benelux geleverd.

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 24 sep 2009 00:55

Duidelijk!

Zijn de 2010 modellen al goed leverbaar?
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie