Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 14 jun 2024 05:06

Het zou raarder zijn als zo iemand nog gekozen wordt.
En het is ook wel een grote straf als je je (levenslang) niet meer met het democratisch proces zou mogen bemoeien.

Ik vind het toch echt wel tekenend dat het zo moeilijk is om "normale" mensen te vinden voor ministersposten. Want dat is toch een functie die veel mensen graag zouden bekleden. Blijkbaar willen de capabele mensen zonder krassen niet met dit kabinet geassocieerd worden.

el_loco
Forum-lid

el_loco 14 jun 2024 07:58

Tweede kamer is volksvertegenwoordiging, dus volkomen logisch dat iedereen daar moet kunnen zitten. Minister is iets anders en Wilders heeft weer een flink blik met engnekken opengetrokken om te kijken of er iemand door de screening komt. We gaan het merken.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jun 2024 08:02

Het is ook een stukje bescherming tegen het uitschakelen van politieke tegenstanders. Het zal de eerste keer niet zijn dat dat gebeurd via een veroordeling door een rechter en zo heel hypothetisch dat het in een westerse democratie wordt geprobeerd, is het ook niet. Of je het nu leuk vindt of niet, de rechtszaken tegen Trump, maar ook die tegen Wilders zijn deels politiek gemotiveerd. Waren ze geen politici, dan denk ik dat voor een groot deel van die zaken nooit voor een rechter waren verschenen.
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2024 08:08

Tuurlijk zijn die zaken tegen Trump OOK politiek, maar er zijn genoeg zaken die ook bij andere zakenmensen een rechtszaak op hadden geleverd. En zijn gedrag rondom de verloren verkiezingen kan ook alleen door een politicus worden gedaan.

De minder-minder case heeft Wilders alleen maar goed gedaan. Hadden ze beter kunnen laten rusten.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jun 2024 09:02

Op zich ook wel apart dat de partij die het altijd heeft over de gevaren van een dubbele nationaliteit, nu aan komt zetten met een Israëliër met banden met de Mossad en een honorair consul van Hongarije. Het mag nu toch wel duidelijk zijn dat de PVV er niet voor de Nederlandse burger zit.

Die hele 'mildere Wilders' kan ondertussen wel het raam uit. Dit is een rechtstreekse bedreiging voor onze democratie en rechtsstaat.
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 14 jun 2024 09:09

Vicenza schreef: 14 jun 2024 05:06 Het zou raarder zijn als zo iemand nog gekozen wordt.
En het is ook wel een grote straf als je je (levenslang) niet meer met het democratisch proces zou mogen bemoeien.

Ik vind het toch echt wel tekenend dat het zo moeilijk is om "normale" mensen te vinden voor ministersposten. Want dat is toch een functie die veel mensen graag zouden bekleden. Blijkbaar willen de capabele mensen zonder krassen niet met dit kabinet geassocieerd worden.
Dat ben ik ook wel met je eens, maar als partij schuif je zo'n persoon toch niet naar voren? Ik doel ook niet op lichte vergrijpen.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

koekiesbakker
Forum-lid

koekiesbakker 14 jun 2024 09:22

Ernie C. schreef: 14 jun 2024 08:02 Of je het nu leuk vindt of niet, de rechtszaken tegen Trump, maar ook die tegen Wilders zijn deels politiek gemotiveerd. Waren ze geen politici, dan denk ik dat voor een groot deel van die zaken nooit voor een rechter waren verschenen.
Vergeet alleen niet dat de misdaad waarvoor Trump nu veroordeeld is en de drie misdaden waarvoor hij aangeklaagd is, alle vier politiek van aard zijn. Wanneer je als politicus politieke misdaden pleegt, is een air van politieke motivatie van de rechtszaken moeilijk te voorkomen. Als Trump geen politicus was geweest, waren er geen rechtszaken geweest, want dan had hij de misdaden nooit gepleegd.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 14 jun 2024 09:34

bever schreef: 13 jun 2024 21:58 Ik lees het net inderdaad: Voor kamerlid heb je geen VOG nodig, voor taxichauffeur wel klaarblijkelijk.
Bizar!

Ik moet als project- programmamanager bij vrijwel elke klant een nieuwe (andere type horende bij de branche) VOG overleggen.
En de consulants in mijn team die bij de data kunnen zelf regelmatig een AIVD sreening. Zeer terrecht overigens!

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 jun 2024 09:43

koekiesbakker schreef: 14 jun 2024 09:22
Ernie C. schreef: 14 jun 2024 08:02 Of je het nu leuk vindt of niet, de rechtszaken tegen Trump, maar ook die tegen Wilders zijn deels politiek gemotiveerd. Waren ze geen politici, dan denk ik dat voor een groot deel van die zaken nooit voor een rechter waren verschenen.
Vergeet alleen niet dat de misdaad waarvoor Trump nu veroordeeld is en de drie misdaden waarvoor hij aangeklaagd is, alle vier politiek van aard zijn. Wanneer je als politicus politieke misdaden pleegt, is een air van politieke motivatie van de rechtszaken moeilijk te voorkomen. Als Trump geen politicus was geweest, waren er geen rechtszaken geweest, want dan had hij de misdaden nooit gepleegd.
Klopt, maar in een minder gepolariseerd politiek klimaat waren die rechtszaken waarschijnlijk niet ingezet als deel van de campagnestrategie.
Campagnolo Ultra Dork

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 jun 2024 09:57

Ernie C. schreef: 14 jun 2024 09:02 Die hele 'mildere Wilders' kan ondertussen wel het raam uit.
Dat dus.................iets als een vos, haren en streken.

Wilders is altijd eens straatvechter geweest en kiest nu duidelijk voor judo. Beetje meebewegen maar voor we het weten liggen we allemaal plat op de mat.............

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2024 10:43

Maar op dat gebied is het wel zwarte band judo vs. witte band of misschien zelfs beginnersklasje op links. En dat is best eng.
Less is bore

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 14 jun 2024 11:56

Als het om populistiche retoriek gaat dan heeft Geert Wilders de zwarte band maar als het om gedegen politiek gaat dan is wat we nu te zien krijgen een amateuristische politieke circus act.
Yesilgoz stelt om begroijpelijke redenen de keuze van Faber als beoogde vicepremier en minister van Asiel en Migratie ter discussie
https://nos.nl/artikel/2524514-vvd-leid ... nomstreden

Dit hele circus valt één man te verwijten: Geert Wilders. Hij is in 19 jaar niet in staat geweest om voldoende geschikte kandidaten op te leiden. Wat we nu zien, zijn daarvan de symptomen.

Gesloten