![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
En voor een Trek ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Less is bore
- Jaap Telder
- Forum-lid
Dat zou van mij geen fietsmaat meer zijn.....MarcFaFo schreef:Een fietsmaat van me heeft voor weinig een F8 Frame uit China gehaald. Werkelijk ongelovelijk hoe echt deze lijkt. Ik krijg dan wel een wrange smaak in mijn mond, vooral omdat er door Pina veel geld in ontwikkeling wordt gestopt, van zo'n neppert. Maar uiteindelijk is de fiets op de foto wel een mooie fiets
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Dat mensen nog steeds voor nep gaan, dan spoor je echt niet, en het is in wezen best zielig.
Koop een echte als je het kan veroorloven, zoniet, koop een fietsmerk die je wel kan betalen, maar ga niet lopen pronken met een namaak geval die je bijna gratis krijgt bij een pak melk.
Haha ik fiets niet meer met jou omdat je fietskeuze me niet aanstaat! Dat is een goeie.
Overigens zijn die China-boys er weer erg snel mee, of hebben ze al eerder deze mal ergens voor ontwikkeld?!
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Overigens zijn die China-boys er weer erg snel mee, of hebben ze al eerder deze mal ergens voor ontwikkeld?!
Do not CROSS the road!
-
- Forum-lid HC
Dat is wel erg kortzichtig......Jaap Telder schreef:Dat zou van mij geen fietsmaat meer zijn.....MarcFaFo schreef:Een fietsmaat van me heeft voor weinig een F8 Frame uit China gehaald.![]()
Dat mensen nog steeds voor nep gaan, dan spoor je echt niet, en het is in wezen best zielig.
.
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Zolang er geen Pinarello op dat frame uit China staat vind ik het geen nep!
Het is gewoon een stuk carbon wat ergens in een fabriek uit een mal komt, wat niet wil zeggen dat de kwaliteit voor elk frame gelijk is. Als je zo'n frame gaat beplakken met Pinarello stickers, ja dan heb je gelijk dan ben je zielig.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- Jaap Telder
- Forum-lid
Zo kan je alles wel recht praten wat krom is.colnagofreak schreef:Dat is wel erg kortzichtig......Jaap Telder schreef:Dat zou van mij geen fietsmaat meer zijn.....MarcFaFo schreef:Een fietsmaat van me heeft voor weinig een F8 Frame uit China gehaald.![]()
.![]()
Zolang er geen Pinarello op dat frame uit China staat vind ik het geen nep!
Het is gewoon een stuk carbon wat ergens in een fabriek uit een mal komt, wat niet wil zeggen dat de kwaliteit voor elk frame gelijk is. Als je zo'n frame gaat beplakken met Pinarello stickers, ja dan heb je gelijk dan ben je zielig.
Het blijft een regelrechte kopie/fake/imitatie/neppert, met of zonder stickers, als je dat niet wil zien ben je blind of steek je je kop in het zand.
Als Pinarello niet met dit model op de markt was gekomen was er geen Chinees die dit exacte model ging maken of denk je van wel?
Het hele concept/model F8 is van Pinarello, dat ziet een blinde kip van een kilometer afstand.
Mensen die namaak/nep kopen houden die hele fake productie van China in stand.
Ik schaar het soort mensen dat bewust nep dingen koopt onder de categorie Tokkies weet je wel, van die nep Rolexen en afgetrapte Opel Kadets met een veel te grote formule 1 spoiler op de achterklep.
(p.s. dit is een echte)
![Afbeelding](http://i1327.photobucket.com/albums/u677/JaapTelder/Pinarello_Dogma__side__bob__sm__zpsedac1aed.jpg)
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 03 okt 2014 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Gaat niet om de fietskeuze, gaat om de bewuste aanschaf van een nep/imitatie fake product dat ontworpen en bedacht is door een firma en daarna klakkeloos wordt nagemaakt door Chinezen om er zelf rijker van te worden.zorba schreef:Haha ik fiets niet meer met jou omdat je fietskeuze me niet aanstaat! Dat is een goeie.![]()
Inderdaad zou ik met iemand die bewust daarvoor kiest geen maatje willen zijn.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Dan is het een Opel Raket
Met de wetenschap dat de helft van de Dogma's die je ziet rijden wel eens nep zou kunnen zijn, zou ik er niet eens aan denken een echte te kopen.
Pinarello loopt wel degelijk imagoschade op, omdat het hele probleem niet in de hand te houden is.
Tijd om een stukje te gaan rijden, op m'n Wiliertje, een echte![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Met de wetenschap dat de helft van de Dogma's die je ziet rijden wel eens nep zou kunnen zijn, zou ik er niet eens aan denken een echte te kopen.
Pinarello loopt wel degelijk imagoschade op, omdat het hele probleem niet in de hand te houden is.
Tijd om een stukje te gaan rijden, op m'n Wiliertje, een echte
Ben jij wel bereid de hoofdprijs te betalen voor je kleding, je schoenen, je meubilair, je apparatuur en je koffiekopjes? Bijna alles wat bij ons in het warenhuis ligt is (helaas) goedkoop spul uit China, omdat we niet meer bereid of in staat zijn om ambachtelijk geproduceerde waren uit eigen land of Europa te betalen. Dat kost namelijk veel meer, hogere lonen...hoogwaardigere materialen etc.
Ik vind net doen alsof je op een dure fiets rijdt terwijl het dat niet is door er stickertjes op te plakken ook een beetje vreemd maar waarom is voor een fiets vreselijk maar koop je wel een in China geproduceerde televisie of kleding dan?
Ik vind net doen alsof je op een dure fiets rijdt terwijl het dat niet is door er stickertjes op te plakken ook een beetje vreemd maar waarom is voor een fiets vreselijk maar koop je wel een in China geproduceerde televisie of kleding dan?
Veni. Vidi. Fietsie.
- Jaap Telder
- Forum-lid
Het gaat er hier niet om of het uit China komt maar of het product origineel is of niet.TumTumTum schreef:Ben jij wel bereid de hoofdprijs te betalen voor je kleding, je schoenen, je meubilair, je apparatuur en je koffiekopjes? Bijna alles wat bij ons in het warenhuis ligt is (helaas) goedkoop spul uit China, omdat we niet meer bereid of in staat zijn om ambachtelijk geproduceerde waren uit eigen land of Europa te betalen. Dat kost namelijk veel meer, hogere lonen...hoogwaardigere materialen etc.
Als het model en concept gejat is (namaken van een door een ander ontwikkeld product) van bv. Pinarello is dat in mijn ogen zeer kwalijk.
Helemaal als je dan bewust zo'n nepproduct koopt om er "goede" (slechte!) sier mee te maken, want je wilt ermee suggereren dat je op een Pinarello rijdt, wat het niet is.
- Stuntman Mike
- Forum-lid
+1 Jaap
- boswielrenner
- Forum-lid
+1 Jaap
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works